Over ons

ShopFactory maakt e-Commerce snel en gemakkelijk.

Al in 1995 ontstond bij Steffan Klein en Michael Veith het idee voor goede webwinkel software. Het doel was een betrouwbare webwinkel te maken die door mensen snel en gemakkelijk en geheel naar wens qua stijl, kleur, mogelijkheden, kan worden ingericht: ShopFactory. Steffan Klein en Michael Veith, CEO's van 3D3.COM Pty Ltd – wisten dit te realiseren.

In 1995 werden de eerste Website editors op de markt gebracht en was e-Commerce nog een onbekende term voor velen.

Oplossingen voor niet-programmeurs

Er waren nog geen e-Commerce producten beschikbaar voor niet-programmeurs - en bedrijven betaalden honderd duizenden euro's om de eerste online shops te laten maken. Velen gingen failliet toen ze ontdekten dat nog maar erg weinig mensen het internet gebruikten om iets te kopen.

Dit was een probleem dat Steffan en Michael wilden oplossen. Ze kwamen met het idee om een geavanceerd doe-het-zelf e-Commerce pakket te maken, een pakket dat niet alleen een website kon maken maar dat tevens alle e-Commerce functies aan de site zou toevoegen die een shop nodig heeft. 

Eenvoudig en betaalbaar

Samen wilden ze een webwinkel software product ontwikkelen dat het eenvoudig en betaalbaar zou maken voor shopeigenaren om met e-Commerce te beginnen.

De eerste versie van ShopFactory werd uitgebracht in 1996 — de eerste versie werd nog ShopWizard genoemd.  Een naam die we later moesten veranderen, toen een Engels bedrijf het internet adres ShopWizard.com registreerde — die wij stom genoeg niet hadden geregistreerd in verband met de hoge kosten die dat met zich meebracht.

Één van de vele lessen die we geleerd hebben in meer dan een decade van ShopFactory ontwikkeling.

Extreem geavanceerd

ShopFactory was een extreem geavanceerd pakket, al vanaf het allereerste begin. Het was niet alleen het allereerste Shop-in-a-Box product ter wereld, u kon er zelfs shops in 3 dimensies mee maken! Alhoewel, de 3D eigenschappen waren tot 1999 beperkt tot het tonen van de producten in een lange gang waar de producten aan de muur werden geprojecteerd — net als in een kunstgalerij.

Deze 3D functies waren tevens de basis voor de naam van onze bedrijf. Vrij vertaald betekent 3D3 of 3Dcubed "erg groot 3D".  We hebben de 3D functies in 2000 laten vallen vanwege het gebrek aan belangstelling onder onze klanten, en richten onze aandacht volledig op het ontwikkelen van betere en betere e-Commerce producten.

Befaamd gebruiksgemak

Het befaamde gebruiksgemak is een eigenschap die ShopFactory al vanaf het eerste begin bezat. ShopFactory was gericht op shopeigenaren — dus moest het ontworpen worden om door hen gebruikt te kunnen worden. Steffan Klein ontwierp de eerste versie van ShopFactory met dit in gedachten — en er werden programmeurs in dienst genomen om dit idee in werkelijkheid om te zetten.

Dus in tegenstelling tot andere producten werd ShopFactory niet ontworpen door programmeurs maar door computergebruikers.  Shopeigenaren hoeven niets van het internet te weten, over website ontwikkeling of, nog erger, over programmeren. Dit is ons credo geweest vanaf het allereerste begin.

We hebben altijd gewild dat iedereen een webwinkel kan bouwen met onze producten.

Uiteraard is e-Commerce enorm veranderd sinds 1995.

Ontwikkeld voor meer dan 20 jaar

Tegenwoordig is e-Commerce een onderdeel van het dagelijks leven. De stroom van feedback van ShopFactory gebruikers heeft geleid tot voortdurende verbeteringen en heeft ons geholpen om onze positie in de voorhoede van de e-Commerce ontwikkeling te behouden — nu al meer dan 20 jaar.

De vele nummer één waarderingen en awards die we in al die jaren hebben gewonnen zijn een bewijs van onze vastberadenheid om e-Commerce snel en gemakkelijk te maken voor onze klanten — en voor hun klanten.

Wij waren de eersten die een doe-het-zelf e-Commerce product op de markt brachten, de eersten die client-side technologie integreerden die nu populair wordt gemaakt door Google. We waren de eersten die een meertalige shop konden aanbieden, en we waren de eersten die driedimensionale shops konden aanbieden door gebruik te maken van de VRML taal.

Fraude protectie

Nog een primeur hadden we met ons gepatenteerde fraude protectie systeem, die client-side e-Commerce producten beschermt tegen fraude pogingen van klanten.

De resultaten van onze voortdurende ontwikkelingswerk en onze drang om eersteklas producten te ontwikkelen spreken voor zichzelf.

Tegenwoordig hebben we onder onze klanten niet alleen shopeigenaren, maar ook vele professionele website developers,die vertrouwen op het gebruiksgemak en de snelheid van ontwikkeling die door ShopFactory producten wordt geleverd.

Wereldwijd zijn er meer dan 240.000 shops gebouwd in 125 landen en in 35 talen.
Sommige van de grootste bedrijven ter wereld gebruiken websites die met ShopFactory zijn gebouwd — en vele van de kleinere bedrijven.

Meer dan $ 2miljard omzet

In ShopFactory shops wereldwijd wordt voor meer dan $2,1 miljard per jaar besteld. Een indrukwekkend resultaat, waarmee we één van de meest succesvolle e-Commerce software leveranciers ter wereld zijn.

Een succes dat we danken aan onze klanten. Na al deze jaren ShopFactory hebben we nog steeds hetzelfde doel als aan het begin:

Om succesvol te zijn in het helpen van anderen bij het opzetten van hun e-Commerce activiteiten. Uw winst is onze uitdaging.

We hopen dat we ook u hierbij kunnen helpen.