Coming soon: Verbeterde order tracking en Express Checkout

We werken momenteel aan het verbeteren van de order tracking functies van je ShopFactory webwinkel, zo dat klanten nog beter de status van hun order kunnen volgen.

We werken momenteel aan het verbeteren van de order tracking functies van je ShopFactory webwinkel, zo dat klanten nog beter de status van hun order kunnen volgen. Er is veel onderzoek dat heeft uitgewezen dat het op de juiste wijze op de hoogte houden van je klanten leidt tot minder vragen per email en telefoon en tot een hogere tevredenheid onder je klanten.

Als we deze nieuwe functie hebben geïmplementeerd kun je de instellingen voor de verzend- en betaalstatussen aanpassen in je Total Care account — en telkens als je een aanpassing maakt zullen je klanten een email ontvangen met daarin een status update. Dus in plaats van dat de klant moet klikken op de order status link in zijn orderbevestiging, worden je klanten nu pro actief geïnformeerd zodat ze precies weten wat de status is. Je kunt ook nog een opmerking toevoegen of een Track en Trace link van bijvoorbeeld PostNL of DHL zodat de klant zijn pakket ook kan volgen als het naar hem onderweg is.

Als klanten klikken op de Order status link in hun orderbevestiging dan zullen naar een online pagina worden gestuurd waar ze de actuele order status kunnen zien en je opmerkingen kunnen lezen. Ze kunnen dan ook hun persoonlijke gegevens bijwerken voor toekomstige bestellingen en ze kunnen orders uit het verleden bekijken.

Omdat steeds meer mensen hun email lezen op mobiele apparaten werkt deze pagina uiteraard op alle computers, mobiele telefoons en tablets.

De verbeterde tracking functie zal worden gecombineerd met de nieuwe GlobeCharge Express Checkout. Klanten zullen in staat zijn om als gast af te rekenen of ze kunnen een account aanmaken / inloggen om sneller te kunnen afrekenen.

Alhoewel het GlobeCharge afrekenproces op dit moment al in staat is om bepaalde klantgegevens op te slaan in cookies, moeten we deze methode aanpassen met het oog op de nieuwe cookie wetgeving in Europa. Internet Explorer 10 die binnenkort uitkomt zal daarnaast ook cookies standaard gaan weigeren. Deze 2 redenen zijn er mede de reden voor dat we nu met deze aanpassingen komen. Met GlobeCharge Express Checkout kunnen je klanten eenvoudig en simpel afrekenen in je shop, ongeacht welk apparaat ze gebruiken.

Nieuwe GlobeCharge Online Order Management Tools

GlobeCharge Online Order Management beschikt nu over een aantal nieuwe marketing tools.

Een van de tools die we hebben ontwikkeld is de “Klantenoverzicht” functie die je kunt vinden onder de “Klanten” tab als je inlogt in je orders account.

In het klantenoverzicht vindt je de volgende gegevens: Naam, bedrijfsnaam, aantal orders (klikbaar voor meer info), eerste order datum, laatste order datum, mailing lijst en Email optie.

Met de email optie kun je de klant direct een email sturen.

Met deze nieuwe tool kun je ook je klanten exporteren naar een .csv bestand zodat je ze kunt gebruiken in bijvoorbeeld je nieuwsbrieven programma.

Als je op de naam van een klant klikt zie je alle gegevens van de klant in een overzichtelijk scherm. Bij “Geplaatste orders” kun je op een link klikken voor een overzicht van alle orders die een specifieke klant heeft geplaatst op je site(s).

Met de zoekoptie kun je snel even een klant opzoeken.

Klik hier om nog meer functies van Total Care te zien