10 Tips voor het verbeteren van je webwinkel deze zomer

Tijdens de zomermaanden op het Noordelijk halfrond is het voor een aantal bedrijven wat rustiger dan in andere maanden. Dit kan een mooie tijd zijn om je webwinkel te verbeteren zodat je klaar bent voor de drukkere periode die start in september.

Tijdens de zomermaanden op het Noordelijk halfrond is het voor een aantal bedrijven wat rustiger dan in andere maanden. Dit kan een mooie tijd zijn om je webwinkel te verbeteren zodat je klaar bent voor de drukkere periode die start in september.

Hieronder vind je 10 tips en ideeën die je kunnen helpen bij het verbeteren van je webwinkel:

  1. Review je producten, inclusief de beschrijvingen, afbeeldingen en gelinkte bestanden en zorg ervoor dat ze up to date en gedetailleerd zijn. Geef je genoeg informatie voor zowel het menselijk oog als voor de zoekmachines?
  2. Probeer je producten meer waarde te geven door extra content toe te voegen aan je website. Denk hierbij aan video’s en links naar PDF bestanden zoals handleidingen, specificaties of printbare brochures.
  3. Lees alle teksten nog een keer door — check extra spelling en grammatica op fouten. ShopFactory V9 bevat nu een automatische spellingcontrole in meerdere talen die alle spelfouten markeert. Zoekmachines letten tegenwoordig ook op een correcte spelling.
  4. Overweeg een nieuwe look of design voor je website om je uitstraling te verbeteren. Straalt je website de juiste sfeer en het juiste imago uit voor de doelgroep die je wilt bereiken?
  5. Verbeter de teksten op je afdelings — en artikelpagina’s. Overweeg ook om een aantal “How To” artikelen toe te voegen. Dit zal een positief effect hebben op je totale ranking in zoekmachines.
  6. Plan vooruit — Ontwikkel alvast een strategie voor de drukkere periodes. Bijvoorbeeld: Bereid alvast marketing campagnes zoals nieuwsbrieven, promoties, etc. voor zodat je deze van de plank kunt pakken in de drukke periodes.
  7. Bewaar je nog veel OUDE content op je site? Verwijder deze content dan of update oude pagina’s met nieuwe content om ze wat op te frissen en aantrekkelijk te maken voor bezoekers en zoekmachines.
  8. Doe een zoekmachine onderzoek. Update je Titel tags, content en beschrijvingen om ze te laten matchen met de automatische suggesties die zoekmachines geven. Bijvoorbeeld: Als je een zoekterm invoert in het zoekvenster van Google, dan geeft Google terwijl je het zoekwoord invoert suggesties. Maak jij gebruik van deze automatische suggesties in je Titel tags en content op je website?
  9. Review AL je marketing — zowel online als offline. Breng je een consistent beeld naar buiten over waar je bedrijf voor staat? Overweeg om alle marketing uitingen te stroomlijnen zodat zowel je geprinte advertenties als je online materiaal dezelfde boodschap overbrengen.
  10. En: natuurlijk neem je in de zomer ook regelmatig even vrij. Zo houd je de volle energie om van je webwinkel een succes te maken.