10 aanbevelingen voor je webwinkel

Hieronder vindt je 10 tips en aanbevelingen voor je webwinkel. Doe er je voordeel mee!

Hieronder vindt je 10 tips en aanbevelingen voor je webwinkel. Doe er je voordeel mee!

  1. Verleng je domeinnaam en bespaar: Domeinnaam registratie is tegenwoordig betaalbaar en zelfs goedkoop te noemen. En als je de registratie van je domeinnaam verlengt met 5 of 10 jaar kun je vaak hele interessante kortingen krijgen.
  2. Controleer je teksten. Een van de grootste fouten die wordt gemaakt bij het publiceren van een site is het niet controleren van de spelling van je teksten. Bezoekers en gebruikers zullen kritiek hebben op elke taalfout die ze vinden. Besteed dus 2 minuten extra om je teksten te controleren op spelfouten in Microsoft Word of zelfs in Google. ShopFactory V9 bevat al een automatische spellingscontrole die je veel tijd bespaart doordat je al tijdens het invoeren van je teksten op spellingsfouten wordt gewezen
  3. Veel mensen in onze industrie zijn jong. Voor de mensen die reeds de 40 zijn gepasseerd is soms het lezen van kleine lettergroottes niet erg prettig. Als je klanten dus niet allemaal onder de 30 jaar zijn overweeg dan om een iets grotere letters te gebruiken in je website
  4. Nieuwe content kan je positie in zoekmachines verbeteren. Voeg regelmatig nieuwe en nuttige teksten toe aan je website. Dit zorgt ervoor dat je website relevanter wordt in de ogen van de zoekmachines waardoor je hogere rankings kunt behalen
  5. Heb je een nieuwe website en wil je dat die wordt gevonden door zoekmachines? Als je de site aanmeld bij bijvoorbeeld Google via hun aanmeldingsformulier dan kan het weken duren voordat je zichtbaar bent. in Google. De snelste manier om opgenomen te worden in zoekmachines is door ervoor te zorgen dat je een link naar je site krijgt op andere kwalitatief hoog aangeschreven websites. Hiermee kun je vaak binnen een dag worden opgenomen in zoekmachines.
  6. SEO (zoekmachine optimalisatie) heeft geen nut als er op je site geen of een zwakke call-to-action heeft. Zorg ervoor dat de call-to-action duidelijk is en zich op de juiste plaats bevindt.
  7. Leg de nadruk bij het maken van je website op de bezoekerservaring en niet op bezoekersaantallen. Veel bezoekers is nutteloos als je ze niet om weet te zetten naar betalende klanten. Een website geoptimaliseerd op de beleving van de bezoeker met 500 bezoekers/dag kan je twee keer zoveel omzet opleveren dan een niet geoptimaliseerde site met 10.000 bezoekers/dag.
  8. Voor betere resultaten in zoekmachines (SEO) en gebruiksvriendelijkheid van je site raden we aan om gebruik te maken van pagina namen die reflecteren hoe je klanten het product beschrijven en niet hoe je leveranciers dat doen. Bijvoorbeeld, klanten zullen een jas bijna nooit beschrijven als “Buitenkleding”.
  9. Breedband internet is geen excuus om bandbreedte te verbruiken of om de tijd van je bezoekers te verdoen met wachten op je pagina’s! Website laadtijden zijn tegenwoordig nog net zo belangrijk als in de tijd dat het internet nog een stuk langzamer was dan tegenwoordig. Optimaliseer daarom je pagina’s om de laadtijd te verlagen. Een klant die langer dan een seconde moet wachten voordat je pagina geladen is zal je site al kunnen verlaten.
  10. Zoek je concurrenten op: “Geloof het of niet, je concurrenten hoeven niet je vijanden te zijn. Zonder dat je anti-trust wetten breekt en zonder je eigen belangen te schaden - zoek je concurrenten op en vind degenen die mee willen doenen aan eerlijke discussies. Deel informatie met elkaar waar dat mogelijk is. Benader leveranciers als een consortium om betere inkoopprijzen te bedingen. Samenwerken kan in bepaalde omstandigheden voordelig zijn voor alle deelnemende partijen.”