Je Bedankt pagina: je verkoopinstrument voor klantenbinding

Heel veel webwinkeliers laten de vele mogelijkheden van de “Bedankt” pagina liggen.
Heel veel webwinkeliers laten de vele mogelijkheden van de “Bedankt” pagina liggen. De “Bedankt” pagina is zo veel meer dan “Bedankt voor uw bestelling” en hopelijk tot de volgende keer. Je “Bedankt” pagina is voor jou als webwinkelier juist de plaats die het verschil kan maken tussen een losse bestelling en een vaste klant. Gebruik de “Bedankt” pagina voor onweerstaanbare aanbiedingen en extra voordelen bij de geplaatste bestelling. Maak je webwinkel extra interessant om naar terug te komen. Wat dacht je van deze voorbeelden:

Hoe kun je de status van je order volgen: Om onnodige vragen aan je klantenservice afdeling te voorkomen kun je overwegen om je klanten precies te laten zien wat ze kunnen verwachten tijdens het verwerken van hun order, je kunt ze er tevens op wijzen waar ze de actuele status van hun order kunnen volgen zodat ze weten of hun order bijvoorbeeld al verstuurd is of wat de track en trace code van hun bestelling is.

Toon aanbiedingen op je Bedanktpagina: Je zult versteld staan hoeveel mensen direct nog een bestelling plaatsen. Zorg ervoor dat je klanten service afdeling voorbereid is op vragen van klanten om extra producten aan hun bestelling toe te voegen

Vraag om feedback: Vraag je klanten naar de ervaring die ze net hebben gehad. Omdat deze ervaring nu nog vers is zal de klant vaak bereid zijn om feedback achter te laten. Je kunt hiervoor een Google formulier gebruiken.

Kortingsvoucher voor volgende bestelling: Stimuleer nieuwe aankopen door je klanten een kortingsvoucher aan te bieden op je Bedankt pagina. Maak daarbij duidelijk dat de code niet gebruikt kan worden voor de order die net geplaatst is.

Aanmeldingsformulier voor nieuwsbrief: Plaats een aanmeldingsformulier/link voor je nieuwsbrief en aankondigingen op je Bedankt pagina. Hiermee kun je de klanten via je marketing afdeling bereiken met aanbiedingen en/of informatie.

Kies uit bovenstaande voorbeelden er 1 of 2 die het beste bij je passen.

Let wel even op voordat je deze suggesties gaat uitvoeren... Voordat je de klanten aanmoedigt om nog iets te doen, is het van belang dat je zeer duidelijk maakt dat het bestelproces afgerond is en dat de order is geplaatst. Stuur de klant ook altijd een bevestiging van de ontvangst van zijn order (ShopFactory V9 doet dit automatisch voor je).