8 Kortingsvoucher Tips en Tricks

Met ShopFactory Total Care beschik je over een heel handige tool: de marketing voucher. Hiermee kun je allerlei marketing acties van je webwinkel begeleiden en opzetten. Bied klanten bijvoorbeeld online korting, zet een offline marketing campagne op (deel bijvoorbeeld de bonnen uit op een markt zodat klanten ze later online kunnen gebruiken), en naast de.....

Met ShopFactory Total Care beschik je over een heel handige tool: de marketing voucher. Hiermee kun je allerlei marketing acties van je webwinkel begeleiden en opzetten. Bied klanten bijvoorbeeld online korting, zet een offline marketing campagne op (deel bijvoorbeeld de bonnen uit op een markt zodat klanten ze later online kunnen gebruiken), en naast de reguliere kortingsvoucher kun je ook speciale vouchers maken: bijvoorbeeld een reward voucher voor een klant die zojuist iets heeft gekocht en waarmee hij of zij bij een volgende bestelling korting krijgt. Ook kun je vouchers als kadobonnen aanmaken en deze verkopen aan je klanten..



Hier zijn nog wat leuke weetjes en tips over het gebruik van kortingsvouchers in je ShopFactory shop.

1. Kortingsvouchers worden soms gratis advertenties doordat bloggers die hun lezers vertellen over kortingsbonnen en gratis producten (en er zijn veel blogs met dit onderwerp!) jouw vouchers in hun blogs kunnen vermelden. Mail eens een leuke aanbieding van je winkel naar een blogger. Win-win! Ook websites die coupon codes automatisch opzoeken (coupon code aggregator websites) om ze online te zetten voor hun bezoekers, kunnen je kortingsvouchers vinden. Ook dat is weer extra reclame.

2. Belangrijk is dat je let op helderheid en leesbaarheid bij het aanmaken van een coupon code voor je kortingsvoucher. Voorkom gebruik van de letter O en het cijfer 0, de kleine letter L en het cijfer 1. Je wilt dat jouw klant de code in één keer juist kan invoeren.

3. Voeg altijd een verloopdatum toe als je kortingsvouchers verstuurt. Hiermee houd je een actie overzichtelijk, geef je de korting in een periode waarin je daar ook daadwerkelijk op rekent, en weet je klant ook binnen welk tijdsbestek het extra aantrekkelijk is iets in je webwinkel te kopen.

4. Houd je Couponcodes Up-to-Date. Check voor je kortingsvouchers verstuurd altijd even of ze nog werken. Zorg dat je klanten altijd prettig bij je kunnen winkelen en dat alles naar behoren werkt. Zorg ook dat codes die je via je webwinkel uitgeeft overeenkomen met die je in mailings stuurt.

5. Ook een leuk idee: gebruik termen in de code die passen bij de actie die er op je website bijhoort.

6. En wat dacht je van Kortingsvouchers voor Affiliates? Gun je Affiliates eens een leuke Kortingsvoucher. Altijd welkom!

7. Hoger in de zoekmachines door je Kortingsvouchers? Jazeker. Maak een speciale landingspagina waarop je je kortingsvouchers vermeld en promoot. Mensen die via bijvoorbeeld Google of Yahoo zoeken naar Coupon codes vinden je webwinkel dan veel eerder. Je webwinkel komt dan hoger in de zoekmachines. Een mooie score kan een groot verschil maken. Klanten die bijvoorbeeld zoeken naar ‘korting winterjas’, ‘kortingscode skivakantie‘ of ‘korting breedbeeld tv’ vinden jouw webwinkel door die speciale pagina hoger in hun zoekresultaten.
Zo’n speciale pagina kun je een toepasselijke naam geven, bijvoorbeeld de naam van je winkel of de merknaam gevolgd door ‘Promo Codes’, ‘Kortingscodes’, of ‘Coupon Codes’.

8. Maak het leuk voor koopjesjagers. Publiceer bijvoorbeeld regelmatig je speciale aanbiedingen en kortingsvouchers op je Facebook en Twitter accounts, met woorden als ‘besparen’ of ‘aanbieding’ erbij. Ook hier geldt dat je zo vaak vermeld wordt op koopjeswebsites. Zo haal je alles uit je Kortingsvouchers.

ShopFactory voor uw Online Verkoopsucces. Heb je nog vragen over de Kortingsvouchers? Neem dan contact met ons op.