De “Not To Do” list voor je webwinkel in 2013

De “not to-do” list is vaak net zo belangrijk al de to-do list. Als je bezig bent met het plannen van je strategie voor 2013 neem dan deze tips hieronder mee in je overwegingen

De “not to-do” list is vaak net zo belangrijk al de to-do list. Als je bezig bent met het plannen van je strategie voor 2013 neem dan deze tips hieronder mee in je overwegingen:

  • Stop met het vertrouwen op kortingen:

    Stel je eens voor dat je webwinkel het komende jaar moet zien door te komen door je producten of diensten alleen tegen de normale adviesprijzen te verkopen.
    Zou je dat overleven? Wat zegt het antwoord op deze vraag over de gezondheid van je merk (je webwinkel is een merk)? Kortingen en aanbiedingen zijn een belasting op merken die weinig opmerkelijk zijn. Waar onderscheid jouw webwinkel zich door? Waarom zou een klant voor jou kiezen in plaats van een concurrent? Als je het afgelopen jaar tijdens de economische recessie teveel hebt moeten vertrouwen op kortingen vraag jezelf dan eens af wanneer het “genoeg is genoeg” is. Hoe sneller je begint met het geven van minder kortingen, hoe eerder je webwinkel met gezonde marges zal kunnen gaan werken........