Neem een voorsprong op je concurrentie

Eén van de gouden regels in online zakendoen is het analyseren van je concurrenten. Naast dat dit je zal helpen bij het begrijpen van de concurrentie zal dit je ook waardevolle inzichten opleveren over hoe je je eigen webwinkel kunt verbeteren om de concurrentie beter aan te kunnen.

Eén van de gouden regels in online zakendoen is het analyseren van je concurrenten. Naast dat dit je zal helpen bij het begrijpen van de concurrentie zal dit je ook waardevolle inzichten opleveren over hoe je je eigen webwinkel kunt verbeteren om de concurrentie beter aan te kunnen.

Heel vaak krijg je nieuwe ideeën als je de concurrentie bestudeert — waardoor je beter in staat zult zijn om weloverwogen beslissingen te nemen op het gebied van marketing, branding en alle belangrijke SEO tactieken die je gebruikt om hogere posities in de zoekmachines te krijgen!

Als je de concurrentie niet in de gaten houdt en waar nodig volgt dan zal je dat merken in je verkoopresultaten.

De kans is groot dat je concurrenten een tactiek gebruiken die we in onze nieuwsbrief van Maart hebben besproken — bouwen van Microsites. Met ShopFactory Gold mag je meerdere sites bouwen en zullen al je orders naar hetzelfde Total Care - Online Order Management Account gaan zodat je de after sales vanaf 1 plek kunt beheren. Het is ook mogelijk om in alle sites gebruik te maken van dezelfde betaalmethoden die je al gebruikt in je hoofdwebwinkel. Dit elimineert alle kosten die verbonden zijn aan het openen van extra webwinkels voor je producten. Dat is één van de grote voordelen van het gebruiken van de Total Care software van ShopFactory — met één account kun je meerdere webwinkels beheren zonder extra kosten!

Total Care bevat nog een tool die je misschien nog niet kent: Advertentie Tracking.

Advertentie Tracking maakt het mogelijk om de resultaten van advertenties en andere marketing campagnes te meten. Elke actie wordt gerapporteerd en kan woren gevolgd in het Total Care account zodat je snel ziet welke marketing actie succesvol is. Alle verkopen die vanuit de individuele campagnes worden gegenereerd worden gekoppeld aan de verkopen uit je hoofdwinkel en/of je microsites, zodat je kunt zien wie er iets gekocht en in welke campagne. Het is zelfs mogelijk om individuele orders binnen een campagne te bekijken om klantspecifieke informatie en ordergegevens te bekijken. Het inzicht dat je hieruit haalt wordt gebruikt voor het verder verfijnen van je toekomstige marketing en SEO inspaningen.

Als je gebruik maakt van Microsites — dan is het mogelijk om nieuwsbrief campagnes op te zetten om deze sites te promoten, je kunt dan een advertentie trackingId toevoegen aan elke nieuwsbrief. Elke verkoop die dan plaatsvindt vanuit een verstuurde nieuwsbrief zal dan worden geregistreerd zodat je nauwkeurig kunt meten wat het resultaat per nieuwsbrief is geweest, dit resultaat gebruik je dan weer om de beste vorm voor je nieuwsbrief te bepalen.

Uiteraard is het gebruik van de Advertentie Tracking niet alleen geschikt voor nieuwsbrieven, het is ook te gebruiken in advertenties zoals Adwords en links vanaf Marktplaats naar je site. En het is ook een handig middel om de verkopen vanuit PDF bestanden te meten, Direct Email Marketing Acties met Voucher Codes, en elke andere vorm van online activiteit waarbij er gebruik wordt gemaakt van links naar je website

Dat is een groot voordeel dat je zult hebben ten opzichte van je concurrentie!