Maak contact met je klanten

Internet verkoop mag dan een “aankoop of afstand” betreffen, maar in het opbouwen van je klantenkring is afstand geen optie. Maak contact met je klanten wanneer je maar kunt.

Internet verkoop mag dan een “aankoop of afstand” betreffen, maar in het opbouwen van je klantenkring is afstand geen optie. Maak contact met je klanten wanneer je maar kunt. Zet je bedrijf in de markt, zorg dat je je bedrijf zo positioneert dat je klanten je bedrijf kennen. Zorg dat je webwinkel de goede uitstraling heeft zodat iedereen die je website bezoekt meteen een goede indruk krijgt. Goed klantcontact is zelfs nog belangrijker wanneer iemand bij je bestelt, of wanneer iemand na de bestelling contact met je opneemt.

Naast SEO — Search Engine Optimization — draait het voor een webwinkel vooral om de goede uitstraling.

Ten eerste heb je een professioneel ogende website layout nodig. Met ShopFactory themes and designs kan dit snel en eenvoudig. Maar het online zetten van je webwinkel is pas het begin. Het draait om service voor je klanten. Het gaat om hoe je de webwinkel beheert. Doe dit actief en met aandacht. Maak contact met je klanten en reageer altijd meteen als ze contact met jou zoeken.

Dat moment is namelijk het moment waarop je een band opbouwt met je klanten. Doe je best om te laten zien dat jouw bedrijf een fantastisch bedrijf is en lever ze de beste service die je in huis hebt. Geef aandacht, geef uitleg, geef informatie. Geef hulp, als dat nodig is.

Sommige webwinkels handelen alles na de aankoop volledig af met een eindeloze rij geautomatiseerde emails, die bij elke aankoop exact hetzelfde zijn. Het is beter om er minder te sturen maar ze iets persoonlijker te maken. Geef je klant een factuur. Stuur later nog een mail met de track & trace code en gegevens. Meld dat de betaling is ontvangen, en, belangrijk, je contactinformatie voor als er iets aan de hand mocht zijn rondom de aankoop of de verzending. Zorg dat je contactgegevens ook contact opleveren. Geef je je telefoonnummer (eventueel met openingstijden) neem dan op of bel terug. Geef je je email adres, mail dan direct terug. Mocht er een probleem ontstaan, los dit dan snel en persoonlijk op. Stuur zo min mogelijk emails die standaard antwoorden bevatten.

Met ShopFactory heb je als je bent ingelogd in je Total Care Online Order Management Account een totaaloverzicht van alle orders die je klanten plaatsen. Je hebt het allemaal onder controle en in bereik: alle informatie, alle bestelgegevens, en je kunt de status aanpassen naar: in behandeling, te verzenden, en markeren als verzonden enzovoort. Daarnaast kun je notities maken bij je orders. Je kunt snel bestellingen die aangevinkt zijn opvolgen.

En dat is het gemak van het overzicht dat je hebt met Total Care en ShopFactory: de handigste manier om je klanten persoonlijk te helpen.

Klanten krijgen, klantenbinding genereren door contact te maken: het is eenvoudig met ShopFactory. Ontvang de bestelling, en reageer altijd adequaat doordat je alle informatie bij de hand hebt.

Beheer je webwinkel in stijl. Login. Zie je orders. En heb “Total Care” over al je bestellingen. Je klanten zijn blij met je goede service.

De beste webwinkel is de webwinkel die het beste met zijn klanten omgaat. Zorg dat dit ook voor jouw webwinkel geldt.