Belangrijk: Nieuwe ShopFactory Total Care services - Powered by Santu

De nieuwe en krachtigere ShopFactory Total Care services inclusief de Santu Express Checkout - powered by Santu zullen we op 30 september 2013 online gaan zetten als onderdeel van de verhuizing van de ShopFactory diensten van GlobeCharge naar Santu. Een aantal gebruikers zal hiervoor nog aanpassingen moeten doen, hoor jij hier ook bij?


 


 

De nieuwe en krachtigere ShopFactory Total Care services inclusief de Santu Express Checkout - powered by Santu zullen we op 30 september 2013 online gaan zetten als onderdeel van de verhuizing van de ShopFactory diensten van GlobeCharge naar Santu.

Ten eerste willen we iedereen er even op wijzen dat deze overgang geen effect zal hebben op de diensten die je op dit moment reeds hebt als onderdeel van je ShopFactory Total Care of GlobeCharge account en dat er geen enkele aanpassing nodig zal zijn aan je shop(s) door deze "rebranding".

Maar, zoals het bericht in de Order meldingen aangeeft zijn er een klein aantal payment service providers ( we ondersteunen er meer dan 80 op dit moment) waarbij het nodig kan zijn om de volgende referrer URLs toe te voegen

https://tc.santu.com/checkout/c3.cgi
en https://santu.com/ssl/c3.cgi aan de account instellingen.
(Let op dit zijn speciale referrer URLs en je kunt deze URL's niet bezoeken met je browser)

We hebben de grote payment providers allemaal gecontroleerd en gecontacteerd en we zijn bezig om samen met hen de benodigde extra referrer URLs toe te voegen voor alle ShopFactory Total Care gebruikers, voor zover dit mogelijk is om dit globaal te doen .......

We kunnen echter alleen maar globale aanpassingen doen voor payment providers die in combinatie met een Total Care of Total Care Only account worden gebruikt en helaas niet voor de klanten die gebruik maken van de gratis orderverwerking door ShopFactory.

Bij ShopFactory gebruikers met een gratis orderverwerkingsaccount is het mogelijk dat ze twee nieuwe referrer URLs moeten toevoegen aan hun real time payment systeem, dit is alleen van toepassing als de volgende providers worden gebruikt:
- Ogone ( wordt door ons aangepast in overleg met Ogone en er is geen actie nodig van ShopFactory Total Care gebruikers, wel van gratis orderverwerking gebruikers)
- ABN Amro ( wordt door ons aangepast in overleg met ABN AMRO en er is geen actie nodig van ShopFactory Total Care gebruikers, wel van gratis orderverwerking gebruikers)
- Rabo Internetkassa ( wordt door ons aangepast in overleg met Rabobank en er is geen actie nodig van ShopFactory Total Care gebruikers, wel van gratis orderverwerking gebruikers)
- Rabo Omnikassa ( wordt door ons aangepast in overleg met Rabobank en er is geen actie nodig van ShopFactory Total Care gebruikers, wel van gratis orderverwerking gebruikers)
- Global Iris by Realex

Mocht je dus gebruik maken van de gratis orderverwerking of gewoonweg bezorgd zijn of je shop het nog doet na de omzetting naar Santu dan kun je dit testen door je shop op je lokale pc te bekijken. Volg hiervoor de onderstaande instructies.

Je kunt op de volgende manier controleren of je payment provider(s) wel of geen gebruik maken van de payment check referrer URL en of je wel of geen actie moet ondernemen.

Deze test kun je dus ook gebruiken om te controleren dat de nieuwe referrer URLs ( indien nodig) op de juiste manier zijn toegevoegd door de hierboven genoemde payment providers.

Hieronder wat je kunt doen om het te testen of alles nog werkt na de overgang naar Santu :

1.) Maak een backup van je shop en bewaar deze op een veilige plaats
2.) Ga met Windows verkenner naar de map waarin je shop is opgeslagen en ga naar > Runtime folder > contents > nl (of en-us,en-uk, fr, nl, de afhankelijk van de taal van je shop)
3.) open met Kladblok of andere tekstbewerker het bestand met de naam “ordertotal.html” (bijvoorbeeld. Runtime/contents/nl/ordertotal.html)
4.) zoek in het bestand naar ”neworder.cgi” en verander dit in newordertest.cgi en sla het bestand op (Publiceer je shop niet op het Internet)
Nieuwe order test
5.) ga terug naar de runtime folder en dubbelklik op index.html (Runtime/index.html) om de shop te openen
6.) plaats een testorder en ga naar het afrekenscherm van je payment service provider. Als deze pagina verschijnt zonder foutmeldingen dan werkt alles zoals het hoort. Je hoeft de order en de betaling niet helemaal af te ronden. Alles is OK zodra de betaalpagina van je payment system providers page verschijnt zonder errors
7.) Als er wel een foutmelding verschijnt neem dan direct contact op met payment service provider en vraag ze om de extra referrer URLs toe te voegen en/of neem contact op met onze supportafdeling voor het geval je extra hulp nodig hebt
8.) Draai de aanpassing terug die je hebt gedaan in “Runtime/contents/nl/ordertotal.html“ en open het bestand opnieuw in kladblok en zoek naar “newordertest.cgi“ en zet dit weer terug naar “neworder.cgi” en sla het bestand op (publiceer je shop niet op het internet)


Voor meer en up to date informatie ga je naar de volgende post op ons forum