Vertrouw niet op email om je orders te ontvangen - Gebruik Total Care!

Er komen meer en meer spam filters op het internet. Of het nu de email providers, de internet service providers (ISP) of de hosting providers zijn, het kan niet meer gegarandeerd worden dat een email met een ordermelding bij je aankomt.

Er komen meer en meer spam filters op het internet. Of het nu de email providers, de internet service providers (ISP) of de hosting providers zijn, het kan niet meer gegarandeerd worden dat een email met een ordermelding bij je aankomt.

Als je een belangrijk bericht via het Internet verstuurd is het tegenwoordig niet meer te garanderen dat het bericht aankomt. Dat is helaas een feit.

De oorzaak van dit probleem is te vinden in de enorme hoeveelheden spam die er verstuurd worden en de vele manieren die er ontwikkeld zijn om spam emails tegen te gaan. Het komt tegenwoordig dan ook regelmatig voor dat een email zoek raakt terwijl deze onderweg is vanaf jouw website naar je computer. Je ISP kan het initiatief nemen om je order meldingen te verwijderen omdat ze denken dat het spam is - en dat doen ze dan zonder jou hierover te waarschuwen. Je anti-virus programma of geavanceerde email programma kan dit ook doen na een automatische update of een aanpassing in de intelligente mail filters.

De kans dat een order melding email verloren gaat wordt steeds groter als het internet zo snel blijft groeien als tegenwoordig. Als een email naar je gestuurd wordt dan komt deze op zijn weg naar jouw mailbox langs diverse servers voordat deze bij jou aankomt. Deze ketting van servers is zo sterk als zijn zwakste schakel. Als één van de servers down (kapot/uit) is of even niet beschikbaar dan kan je email zomaar verloren gaan en nooit meer bij je aankomen.

Het ontvangen van orders per email is een goede manier om omzet binnen te halen. Maar een email die niet aankomt in echt onacceptabel voor welk bedrijf dan ook - vooral als het om een verkooporder gaat! Als je er zeker van wilt zijn dat je alle orders ontvangt dan is het beter om niet alleen meer op email communicatie te vertrouwen.

Maar wat kun je doen om dit op te lossen?

Als je online verkoopt kun je niet vertrouwen op een simpel bestelformulier op je website die een order naar je toestuurt per emaill. Een goed eCommerce pakket slaat je orders online op en zorgt voor backups en dat alles in een beveiligde omgeving.

Uiteraard is het hierbij noodzakelijk dat de orders moeten worden opgeslagen in een omgeving die voldoet aan de strikste vertrouwelijkheidsstandaarden (lees meer over PCI standaarden) en daaraan zijn onderhoudskosten verbonden.

Maar in ruil daarvoor zul je nooit meer een order verliezen en hoef je niet meer boze klanten te woord te staan die hun bestelling niet hebben ontvangen (terwijl jij niet eens wist dat de klant iets besteld had). 1 gemiste order kan je op die manier veel meer kosten (reputatieschade, negatieve berichten op forums etc) dan dat deze online diensten je per maand kosten.

De ShopFactory Total Care pakketten slaan al je bestellingen online op. Het Total Care Online Order Management Systeem kan je ook helpen bij het tegengaan van fraude door middel van de Fraude Detectie tool die potentieel frauduleuze orders detecteert en je hiervoor waarschuwt. Total Care zorgt ook voor extra marketing functies en voor een online back office van je website. Als je de status van een order wijzigt in Total Care krijgt je klant hierover een automatische email met bijvoorbeeld een update over de verzendstatus van de bestelling. Dit zorgt ervoor dat het aantal vragen over de status van een bestelling veel lager wordt.

Lees meer over de online diensten van ShopFactory Total Care.