Vijf Tips Voor Betere Conversie

Als webwinkeleigenaar weet je hoe belangrijk het is om sales snel te behandelen met de tools op je website. Maar veel eigenaren zouden nog veel meer kunnen verkopen als ze ook zelf actief communiceren met hun klanten.

Als webwinkeleigenaar weet je hoe belangrijk het is om sales snel te behandelen met de tools op je website. Maar veel eigenaren zouden nog veel meer kunnen verkopen als ze ook zelf actief communiceren met hun klanten.

Tegenwoordig is wie je offline bent net zo belangrijk als wie je online bent. Als een klant aarzelt om een aankoop te maken, zullen ze waarschijnlijk contact met je opnemen voordat ze hun uiteindelijke beslissing nemen.

Hieronder staan een aantal zeer belangrijke online én offline tactieken waardoor je de conversie kan verbeteren.

1. Laat je contactinformatie zien.
Zorg er minimaal voor dat het meest gebruikte contact-telefoonnummer zichtbaar is in je website header. Als je je contactinformatie in deze afbeelding verwerkt geeft het toekomstige klanten het gevoel dat je voor ze klaar staat en beschikbaar bent.

2. Meteen reageren levert de meeste klanten op.
Als klanten bellen, zorg er dan voor dat je meteen in een gesprek met ze komt. Laat ze niet verdwalen in eeuwige opnames en doorverbindingen. Als je een geautomatiseerd telefoonsysteem hebt, zorg er dan simpelweg voor dat “Toets 1 voor Verkoop en Klantenservice” altijd direct beschikbaar is.

Als de telefoon overgaat, zet dan alles opzij! Deze klant is actief op zoek naar contact met jouw winkel. Review de manier van telefoneren binnen je bedrijf en zorg ervoor dat je zo snel mogelijk op neemt.

Meteen reageren geldt trouwens ook voor E-mails. Regelmatig gebeuren de snelste sales omdat er simpelweg meteen op gereageerd wordt. Verkoop E-mails moeten beantwoord worden binnen een paar minuten, niet een paar uur.

3. Informeer je verkopers.
Zorg ervoor dat je verkoopmedewerkers de juiste kennis op zak hebben. Productkennis is cruciaal voor het krijgen en behouden van klandizie. Als je meerdere productlijnen hebt kan het verstandig zijn om hiervoor verschillende verkopers aan te stellen. Hierdoor word elke verkoper een “specialist” in zijn aangewezen productlijn en kan hij klanten effectiever en efficienter op weg helpen.

4. Verzend bestellingen op dezelfde dag.
Als je bestellingen nog op dezelfde dag op stuurt, en gebruik maakt van Santu/Total Care, dan worden je klanten bij elke statuswijziging van je orders geïnformeerd. Snelle/automatische communicatie van deze wijzigingen zorgt voor vertrouwen en snelle sales in de toekomst. Read More… (LINK TO: http://www.shopfactory.com/contents/en-us/p1047_santu_powered.html )

5. Zorg ervoor dat je klanten producten blijven kopen.
Een afgeronde sale is nog niet het einde. Blijf communiceren met je klant zelfs nadat ze iets gekocht hebben. Dit kan via sociale media, nieuwsbrieven of direct mail campagnes. Het houdt nooit op. Je kunt bijvoorbeeld je “Bedankt” pagina gebruiken om gerelateerde producten te laten zien aan nieuwe en bestaande klanten. Read More… (LINK TO: http://www.shopfactory.com/contents/en-us/p1001.html )