And the winner is... de Smartphone maar de PC sprint goed mee

2014 was het jaar waarin we voor het eerst een hoger gebruik zagen van mobiele apparaten dan van desktop computers - en dit is sindsdien alleen maar toegenomen. In 2014 lag het gemiddelde gebruik van mobiele media op 2,8 uur per dag, vergeleken met 2,4 uur per dag voor desktop computer gebruik. Ter vergelijking: in 2011 lag het gebruik van mobiel nog maar op 48 minuten per dag.

Mobiele explosie: smartphone haalt PC in


2014 was het jaar waarin we voor het eerst een hoger gebruik zagen van mobiele apparaten dan van desktop computers - en dit is sindsdien alleen maar toegenomen. In 2014 lag het gemiddelde gebruik van mobiele media op 2,8 uur per dag, vergeleken met 2,4 uur per dag voor desktop computer gebruik. Ter vergelijking: in 2011 lag het gebruik van mobiel nog maar op 48 minuten per dag.

Het is dus een explosieve groei in het gebruik van mobiele telefoons. Eigenlijk was die toename voorspelbaar. Mobiel geeft immers eenvoudig toegang tot allerlei informatie, waar je ook bent. Mobiel is dus flink terrein aan het winnen. Dit is natuurlijk ook belangrijk voor jou als webwinkelier.

Waarom? De gemiddelde internet shopper is niet langer gebonden aan zijn bureau. We gaan een nieuwe generatie van smartphone shoppers zien die hun mobiel vrijwel altijd bij zich hebben. De gemiddelde smartphone gebruiker heeft zijn telefoon 87% van de dag bij zich. Het is niet alleen maar een sociale trend. Het is een lifestyle die snel wint aan populariteit. Apps, muziek, film, shoppen, de lijst is eindeloos.

In 2014 heeft Google webwinkeliers enorm aangemoedigd om hun website compatible voor mobiel te maken. Dit bracht een grote verandering met zich mee. Met ShopFactory voldoe je automatisch aan de nieuwe eisen.

De PC? Die doet zeker nog mee!

Toch is het interessant om vast te stellen dat ook de PC nog volop meedoet. Er zijn immers ook legio dingen waarvoor de PC beter geschikt is dan het mobieltje. Voor zowel werk als privé doet de PC nog volop mee. Je ziet ook, als je kijkt naar de cijfers rond PC gebruik in de periode 2011-2015, dat het gebruik redelijk constant blijft: de gemiddelde PC gebruiker kent een gebruik van 2,4 tot 2,6 uur per dag als het gaat om gebruik dat internet-gerelateerd is. Een PC kan soms meer en ook het grotere formaat heeft vele voordelen. Ook dat is belangrijk voor jou als webwinkelier.

ShopFactory: 2 in 1 altijd en overal



Op dit moment is dit dus een race met twee winnaars. Zowel mobiel als PC hebben voor- en nadelen en je webwinkel zal door beide groepen gebruikers worden bezocht. Met ShopFactory is je webshop op beide bezoekers-stromen ingesteld.
ShopFactory stond in 2012 al vooraan bij het inspelen op de mobiele trend en heeft geïnvesteerd in een prachtige tool waarmee jouw webshop altijd op zijn mooist in beeld komt bij je bezoekers: als de bezoeker mobiel internet, komt je webwinkel in de mobiele versie in beeld, en bij bezoekers met PC gebruik, de PC versie. Automatisch, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen! Zo staat je webshop er altijd mooi op, geen rare lege vlakken maar een mooi, strak design en goede toegang. Altijd perfect passend bij het toestel van je klant. Verbeteringen en updates vinden regelmatig automatisch plaats. Dit is sindsdien alleen maar verder verbeterd. En dat blijven we natuurlijk doen. Met ShopFactory is je webwinkel altijd responsive en compatible. De mooiste webwinkel, zowel voor mobiel als PC!