Gratis SEO tools om keywords te vinden

Search Engine Optimization (SEO) gaat onder andere over het integreren van de juiste keyword combinaties in je website zodat de zoekmachines je site aantrekkelijk genoeg vinden om hem te tonen als klanten een zoekopdracht invoeren.

Zoekers zijn de klanten van zoekmachines, wat betekent dat het tevreden houden van hen een hoge prioriteit heeft voor zoekmachines. Hieronder staan een aantal gratis hulpmiddelen die je kunnen helpen met het vinden van de zoekwoorden waarmee potentiële klanten op zoek gaan naar jouw producten.

Keyword tools

Met deze tools kan je keywords vinden die gerelateerd zijn aan een zoekterm die je invoert, om je te helpen bij je keyword onderzoek.

Google Adwords Zoekwoordplanner

De kracht van de Google Adwords Zoekwoordplanner ligt in de hoeveelheid suggesties die hij geeft. Aangezien Google de belangrijkste zoekmachine is en het in hun eigen voordeel om je de beste zoekwoorden te bieden, is deze keyword tool in feite alles wat je nodig hebt voor SEO. https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal  

Wordtracker

Deze gratis tool word je aangeboden door het bedrijf Wordtracker. Hoewel hij gratis is, proberen ze wel een maandelijks betaalde dienst aan je te verkopen. Hij komt wel met andere suggesties dan Google, wat kan helpen bij het brainstormen voor zoekwoorden.
http://freekeywords.wordtracker.com/  

Trellian

Dit bedrijf zal ook proberen je zover te krijgen dat je je inschrijft voor een betaalde dienst, maar biedt ondertussen wel een goede keyword tool voor extra keywords.
http://www.keyworddiscovery.com/search.html  

Geef je website op bij zoekmachines

De populairste zoekmachine is Google, gevolgd (met een grote achterstand) door Yahoo, Bing en Ask.

Om je website op te geven bij een van deze zoekmachines, klik je op de onderstaande links en volg je de instructies:
Google: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Yahoo: http://search.yahoo.com/info/submit.html

Bing: http://www.bing.com/toolbox/submit-site-url

Zoek uit hoe goed je geïndexeerd bent

Wil je weten welke pagina’s van je website geïndexeerd zijn door een zoekmachine? Ga simpelweg naar de zoekmachine en tik het volgende in:

site:www.jouwwebadres.extensie

Oftewel, zet het webadres van je website achter “site:”.

De zoekmachine zal dan al jouw geïndexeerde pagina’s opgeven.

Onderzoek hoeveel websites naar je linken

Des te meer gerelateerde websites naar je linken, des te groter de kans is dat je hoog in zoekresultaten komt.
Dit heet link populariteit.

Om uit te vinden hoeveel (geïndexeerde) website naar je linken, ga je naar een zoekmachine en tik je het volgende in:

link:www.jouwwebadres.extensie

Oftewel, zet het webadres van je website achter “link:”.

De zoekmachine zal dan alle naar jou linkende pagina’s opgeven.

Verhoog de hoeveelheid links naar je website

Kon je weinig of geen links vinden in de bovenstaande check? Maak je geen zorgen. Klik op de onderstaande link om websites te vinden die naar je kunnen linken. Hiermee kan je je link populariteit verbeteren.

http://www.strongestlinks.com/directories.php?sortcolumn=PR 

Des te hoger de PR-waarde op de pagina, des te meer invloed de link kan hebben op je zoekpositie. Probeer gratis of goedkope link tools te vermijden die beweren je duizenden links te geven. Zoekmachines als Google zien dit als zoekmachine spamming en verlagen je zoekpositie als ‘straf’.

Check hoe hoog je website op het internet staat

Wil je weten hoe goed je website het doet vergeleken met alle andere websites op het internet? Ga naar http://www.alexa.com en voer je domeinnaam rechtsbovenin in.

Maak je geen zorgen als niet bij de top 1 miljoen websites staat. Het verhogen van je website is een uitdaging, en er zijn erg veel websites. Verhoog je positie door het aantrekken van klanten.

Op deze website kan je ook de keywords vinden die werken voor je concurrenten.

Kies voor SEO-vriendelijke webwinkel software

De beste webwinkel software oplossingen, zoals ShopFactory, zullen zoekmachineoptimalisatie functies ondersteunen die veel helpen bij het bereiken van hoge zoekresultaten.