Koop een e-commerce product en zorg dat je bedrijf toekomst heeft

E-commerce heeft voor een revolutie gezorgd op het gebied van winkelen, of je dat nu leuk vindt of niet. De boodschap is helder. Als je geen gebruik maakt van webwinkel software of een andere e-commerce oplossing, dan zul je alleen achter blijven.

E-commerce heeft voor een revolutie gezorgd op het gebied van winkelen, of je dat nu leuk vindt of niet. De boodschap is helder. Als je geen gebruik maakt van webwinkel software of een andere e-commerce oplossing, dan zul je alleen achter blijven.

Nog maar amper 10 jaar geleden had nog vrijwel niemand van het internet gehoord. Tegenwoordig weet iedereen wat het is. Velen prefereren internet zelfs boven de TV. Zo liggen de feiten.

E-commerce, het kopen van producten via het internet, is de laatste jaren definitief doorgebroken. Wat tot voor enkele jaren geleden nog nieuw was is nu voor velen heel normaal geworden.

Alleen al in de Verenigde Staten zullen het komende jaar 139 miljoen mensen, ofwel 80% van alle internet gebruikers van 14 jaar of ouder, online aankopen doen.

Hierbij wordt geen rekening gehouden met al die klanten die het internet gebruiken voor research naar producten die ze willen kopen, of dat nou via een webwinkel gaat of via een winkel in een winkelstraat.

En het zijn niet alleen de consumenten die online kijken. Meer dan 60% van de eigenaren van een MKB bedrijf in de VS geeft aan dat ze het internet gebruiken als ze op zoek zijn naar producten voor hun bedrijf. Je doet dat waarschijnlijk zelf ook, of niet soms?

In andere landen zijn vergelijkbare resultaten gemeten.

De realiteit is dat als je vandaag de dag producten of diensten wilt verkopen en je bent niet vertegenwoordigd op het internet dat je je dan ernstige zorgen moet gaan maken.

Met dat soort aantallen en percentages is het heel goed mogelijk dat de klanten die je nu nog hebt ook online gaan kopen of research gaan doen. En daarbij is het niet denkbeeldig dat ze online een beter alternatief zullen vinden en dat je ze als klant gaat kwijtraken.

Als je zelf niet op het internet te vinden bent zullen ze rechtstreeks naar je concurrentie gaan.

En er is geen goed excuus meer. Met een moderne webwinkel software zoals ShopFactory kan zelfs een leek een professionele webwinkel beginnen. De investering hiervoor is slechts een paar honderd euro en je hoeft totaal geen online ervaring te hebben om je eigen webwinkel te starten.

De keuze is niet langer aan jou, als je op de lange termijn wilt overleven

Het is natuurlijk niet allemaal slecht nieuws, sterker nog e-commerce biedt geweldige mogelijkheden voor je bedrijf.

Door een webwinkel te beginnen zul je in staat zijn om producten of diensten te verkopen aan klanten die je voorheen nooit hebt kunnen bereiken.

En je hoeft geen wetenschapper te zijn of eigenaar van een bank om van start te gaan.