10 SEO tips

Search engine optimization (SEO) is een belangrijke tool om traffic naar je site te krijgen. Aan de top komen in zoekmachines is niet eenvoudig. Dit kost tijd en moeite.

Search engine optimization (SEO) is een belangrijke tool om traffic naar je site te krijgen. Aan de top komen in zoekmachines is niet eenvoudig. Dit kost tijd en moeite.

Search engine optimization (SEO) is een belangrijke tool om traffic naar je site te krijgen. Aan de top komen in zoekmachines is niet eenvoudig. Dit kost tijd en moeite. Focussen op je teksten en het gebruiken van de tools in ShopFactory zijn een belangrijk middel om daar sneller te komen. Hieronder een aantal tips om je positie in Google te verbeteren.

  1. Het doel van SEO is om bezoekers van hoge kwaliteit naar je site te trekken — dat zijn dus niet mensen die toevallig op je site terechtkomen maar mensen die op zoek zijn naar een product dat voorziet in een behoefte.
  2. Als je website nog niet online is, zorg dan alvast voor een goede basis voor uw SEO: Plaats alvast een tijdelijke homepage die je bedrijf en de producten die je binnenkort gaat verkopen beschrijft.
  3. Een website gemaakt met Flash ziet er vaak erg mooi uit, maar dat is niet van belang voor de SEO. Bekijk het heel pragmatisch. Gebruik flash alleen voor bijvoorbeeld een mooie productpresentatie. Een webwinkel die gebouwd is met HTML pagina's zal er veel beter voor zorgen dat klanten je zullen weten te vinden.
  4. Als je bepaalde merken in je shop verkoopt, doe dan het volgende. Maak een speciale pagina per merk. Kopers zoeken via zoekmachines vaak op merknamen. Optimaliseer de merk pagina's door o.a. het merk in je tags en paginanaam op te nemen.
  5. Veel webwinkel eigenaren kopiëren 1 op 1 de beschrijvingen en specificaties van producten van hun leveranciers. het is verstandig om tijd te besteden aan het schrijven van eigen teksten zodat er unieke content ontstaat die veel beter geïndexeerd wordt. Bovendien onderscheiden eigen teksten jouw website van de 'standaard' teksten van je concurrentie.
  6. De 'Titel' Tag op de homepage is de belangrijkste variabele om je website te optimaliseren. Zelfs kleine veranderingen in deze tag kunnen een grote stijging in de verkopen veroorzaken. Het belangrijkste hierbij is om relevante keywords te gebruiken die je SEO verbeteren.
  7. Pas je titel tag regelmatig aan omdat het een effectief middel is om te communiceren met klanten omdat ze de tag zien in de zoekresultaten van o.a. Google. Zorg ervoor dat de titel tag een 'call to action' bevat.
  8. Populaire video websites zoals YouTube zijn een extra manier om je SEO te verbeteren en de vindbaarheid van je website te verhogen.
  9. Zorg voor links vanaf andere sites: Links worden soms wel een gezien als 'de valuta' van het internet. Ze zorgen voor meer verkeer en verbeteren je ranking. Zonder goede links zal het effect van je SEO inspanningen beperkt zijn.
  10. Optimaliseer je pagina's voor zoekmachines — optimaliseer ze verder — blijf je pagina's optimaliseren. Dit is een 'never ending' proces.