Website Promotie Tips voor meer bezoekers

Staat je website al online? En heb je geen idee hoe je genoeg bezoekers naar je webwinkel kunt krijgen?

Staat je website al online? En heb je geen idee hoe je genoeg bezoekers naar je webwinkel kunt krijgen?

Dan vindt je hier een aantal strategieën die je zullen helpen bij het promoten van je webwinkel. Je bedrijfsplan voor je webwinkel moet ook een uitgewerkt actieplan bevatten over hoe je de marketing van je webwinkel gaat aanpakken. Stel doelen die je wilt bereiken met je actieplan. Begin vervolgens met het uitwerken van een marketing planning om die doelen te behalen.

Maak gebruik van meerdere promotie strategieën

Je zult meer succes behalen als je meerdere methodes gebruikt om je webwinkel te promoten. Als je er maar 1 gebruikt en deze methode mislukt dan zul je weer helemaal opnieuw moeten beginnen met je marketing strategie. Zorg er dus voor dat je meerdere methodes inzet. Een aantal methodes die je kunt inzetten zijn onder andere zoekmachinemarketing, het schrijven van artikelen en email marketing. Al deze strategieën zorgen ervoor dat je geen kostbare tijd verspilt en dat je de juiste soort bezoekers op je site krijgt, namelijk mensen die op zoek zijn naar jouw producten.

De promotie campagnes die je opzet moeten niet een eenmalige actie zijn. Je moet hier voortdurend aan werken om daardoor zoveel mogelijk bezoekers op je site te krijgen. Het kennen en begrijpen van je doelgroep is een erg belangrijk aspect van het promoten van je website. Je website richt zich op een bepaalde doelgroep - dus moet je ook je marketing hier op afstemmen. Zorg ervoor dat de doelgroep waar je marketing zich op richt de juiste doelgroep is, namelijk mensen die meer willen weten of de producten die jij verkoopt.

Analyseer de bronnen van je traffic regelmatig

Maak regelmatig een uitgebreide analyse van de traffic (bezoekers) die op je site komen. Bepaal waar ze vandaan komen (zowel de geografische locatie als vanaf welke website) en welke keywords ze hebben gebruikt om je site te vinden en welke pagina’s het meest worden bezocht. Hiermee kun je ontdekken of er nog doelgroepen zijn die je over het hoofd hebt gezien, waardoor je weer inspiratie kunt opdoen voor nieuwe marketing strategieën.

Het verkrijgen van links op gerelateerde websites is een goede manier om betere rankings te krijgen in zoekmachines. Let er hierbij wel op dat de site waarop de link wordt geplaatst wel relevant is voor de producten die je verkoopt. Zorg er ook voor dat de link naar je site de keywords bevat die voor jouw belangrijk zijn.

Start een nieuwsbrief die je regelmatig naar al je klanten kunt sturen. Probeer je klanten te segmenteren zodat je gericht kunt emailen naar doelgroepen met een bepaalde interesse. In de nieuwsbrief vermeld je alle nieuwtjes/aanbiedingen over je site en maak gebruik van deeplinks naar je productpagina’s. Vesrpreid je nieuwsbrieven ook via Social medis zoals Twitter en Facebook.

Probeer om traffic te delen met andere gelijkwaardige websites. Schrijf artikelen voor andere websites en weblogs, en voorzie deze waar mogelijk van zoveel mogelijk informatie over je eigen website. Je zult er versteld van staan hoe dit het aantal bezoekers naar je sit ezal verhogen. Meldt je website ook aan bij business directories en social networking sites. Dit zal na verloop van tijd ook het aantal bezoekers naar je site verhogen.

Je kunt ook meer traffic naar je site krijgen door te monitoren op welke pagina’s bezoekers op je site komen en deze vervolgens te optimaliseren zodat de conversie verbeterd. Hiervoor kun je bijvoorbeeld Google Analytics gebruiken wat je eenvoudig aan ShopFactory V9 koppelt. Door het monitoren zul je in staat zijn om te bepalen welke strategieën het beste werken zodat je deze kunt toepassen op andere activiteiten. Het belangrijkste is dat je altijd aandacht besteed aan het krijgen van meer bezoekers op je site en dat dit een wezenlijk onderdeel van je dagelijkse bezigheden wordt.