Hoe blijf je de veranderingen op het internet voor?

In de loop der jaren zijn — browsers (inclusief beveiligingsprocessen in de browsers), zoekmachines, en besturingssystemen allemaal drastisch veranderd. En als je nog steeds gebruik maakt van ShopFactory 4, 5, 6 of zelfs 7 — dan loopt je shop enorm achter.

In de loop der jaren zijn — browsers (inclusief beveiligingsprocessen in de browsers), zoekmachines, en besturingssystemen allemaal drastisch veranderd. Als je nog steeds gebruik maakt van ShopFactory 4, 5, 6 of zelfs 7 — dan loopt je shop enorm achter. Door niet te investeren in een upgrade naar nieuwe en aangepaste technologie zul je jezelf moeten afvragen: Hoeveel traffic en orders verlies ik door niet mijn software bij de tijd te houden?

Hieronder een mooi voorbeeld waarom regelmatig updaten en upgraden belangrijk is:

Rose Elliot, eigenaar en oprichter van LadyBead.com, startte haar bedrijf als een hobby. Vier jaar geleden is ze overgestapt op ShopFactory. En dat was destijds een hele moeilijke beslissing om dat te doen. Haar kleine online business was tenslotte “als een kind voor haar”. Ze kreeg op dat moment ongeveer 2.500 bezoekers per maand in haar oude niet-ShopFactory website.

Na het eerste jaar van de switch naar ShopFactory en door het op de juiste manier gebruik maken van de SEO mogelijkheden in ShopFactory — had ze de bezoekersaantallen bijna verdubbeld naar ruim 4.500 bezoekers per maand. Deze groei vond plaats binnen een maand of twee na haar switch naar ShopFactory. Haar belangrijkste focus ligt op de keyword termen "Barefoot Jewelry" en “Destination Wedding Jewelry”, deze trekken de meeste bezoekers naar haar site. Daarnaast scoort haar site ook op vele andere keywords prima.

Enkele jaren gelden kocht ze de upgrade naar ShopFactory 8 en binnen vijf minuten na de upgrade — ontving ze 5 orders via haar geupdate website. Dat was een aangename verrassing voor haar. Het was duidelijk dat de verbeteringen in versie 8 zoals verbeterde afrekenpagina’s, nieuwe pagina stijlen en dergelijke een directe impact hadden op de omzet van haar website!

Na de upgrade naar ShopFactory V9 eerder dit jaar, en het verder uitbouwen van haar netwerk door middel van de social media integratie van Twitter, FaceBook en andere bronnen — heeft ze nu meer dan 20.000 bezoekers per maand.

Dit heeft uiteraard ook een geweldig effect gehad op haar omzet. Hieronder zie je een statistiek van haar website over de laatste 3 maanden.

Month Unique visitors Number of visitors Pages
Jan 2012 16,307 20,688 568,803
Feb 2012 15,935 20,819 548,357
Mar 2012 16,716 22,048 612,308

Haar echtgenoot heeft een andere site die ook gemaakt is met ShopFactory V9 — en deze site toont exact dezelfde geschiedenis, groeicijfers en omzet stijging.

Meer over het succes van LadyBead.com en andere ShopFactory gebruikers kun je hier vinden.