Waarom het verstandig is om je software te updaten

Als je net zo bent als ik, dan heb je waarschijnlijk een hekel aan het moeten updaten van je software. Je bent tenslotte gewend aan hoe het werkt, de software doet wat het moet doen en je hebt wel andere dingen aan je hoofd, die veel belangrijker zijn.

Als je net zo bent als ik, dan heb je waarschijnlijk een hekel aan het moeten updaten van je software. Je bent tenslotte gewend aan hoe het werkt, de software doet wat het moet doen en je hebt wel andere dingen aan je hoofd, die veel belangrijker zijn.

Ik denk dat je het gezegde "If it ain’t broke, don’t fix it — als het niet kapot is dan moet je het niet maken" wel kent. In veel gevallen zou ik het eens zijn met dit gezegde.

Maar in de snel bewegende wereld van het Internet is updaten een belangrijk onderdeel van het spel, dat niet genegeerd mag worden.

Dat is de belangrijkste reden waarom ShopFactory V9 beschikt over automatische updates en upgrades. Hiermee zorgen wij ervoor dat je altijd over de meest recente versie beschikt en over de nieuwste functies.

Vandaag de dag hoeven tegenvallende verkoopresultaten niet altijd iets te maken te hebben met je totale verkoopinspanningen. Je verkoop kan ook worden beïnvloed door de release van een nieuwe browser, veranderingen in zoekmachines of een verschuiving in het gedrag van bezoekers.

Het grootste probleem zit hem in de steeds veranderende browsers die door je bezoekers worden gebruikt. Firefox is in versie 12, Google’s Chrome is in versie 18 en Microsoft bereid de lancering van Internet Explorer 10 voor.

Browsers veranderen

Browsers zijn zo enorm veranderd, dat websites die jaren geleden zijn gemaakt niet meer goed werken in deze nieuwe browsers. Als je verkopen zijn gedaald — zou dit dan een reden kunnen zijn?

Een andere verandering is dat steeds meer mensen internetten via mobiele apparaten als telefoons en tablets. ShopFactory shops werken prima op mobiele apparaten en we ondersteunen ook mobiel afrekenen.

Maar alleen ShopFactory 9 gebruikt CSS3 elementen in zijn templates om ervoor te zorgen dat je shop er goed uitziet op een PC, laptop, op tablet computers en op mobiele apparaten.

Designs veranderen

Uiteraard is ook het tonen van je webwinkel met een verouderd design een probleem in de huidige competatieve wereld. Design verwachtingen zijn veranderd. Wat er goed uitzag 5 jaar geleden is tegenwoordig niet meer acceptabel.

ShopFactory V9 heeft vele up-to-date hoge kwaliteit templates waarmee je de competitie met andere webwinkels probleemloos aankan en ze kunt verslaan met je verkoopcijfers.

Zoekmachines veranderen

Net als met browsers, updaten zoekmachines tegenwoordig ook met de snelheid van het licht.

Het afgelopen jaar hebben alle zoekmachines gezamenlijk een nieuwe strategie geïmplementeerd. Een nieuwe manier om content en producten te identificeren is door hen ontwikkeld om het voor zoekmachines gemakkelijker te maken om de content op je website te identificeren zodat ze je producten een betere plek kunnen geven in hun zoekresultaten en product portals.

De "Microdata" was nog niet beschikbaar toen ShopFactory V9 oorspronkelijk uitkwam ruim een jaar geleden, maar we hebben dit als een gratis update toegevoegd aan de ShopFactory V9.3.

Selecteer één van de nieuwe product templates (die beginnen allemaal met een 9) in ShopFactory V9.3 om te profiteren van al deze verbeteringen. Alleen al deze Microdata update heeft volgens een aantal klanten tot 30% meer bezoekers geleid en hogere conversie cijfers.

Hogere conversie

Zoals je hebt gezien kan het dus soms wel de moeite waard zijn om je website up to date te houden.

Beter design, betere zoekmachine compatibiliteit en up-to-date browser compatibiliteit verzekeren je van hoogste conversie van website bezoekers naar betalende klanten.

ShopFactory V9.3 is kortgeleden uitgekomen als gratis update en is beschikbaar voor iedereen die ShopFactory V9 huurt of heeft gekocht.