Webwinkel software voor MKB

Nieuwsoverzicht


Je eigen alternatieve platform voor Amazon, Bol.com en eBay

Haal het meeste uit verkopen op Bol.com, eBay en Amazon maar zorg ervoor dat je ook je eigen alternatieve, onafhankelijke online winkel runt met een krachtige ecommerce oplossing zoals ShopFactory waarmee je naast je eigen website ook je producten op Bol.com, eBay en Amazon kunt verkopen.

Bij ShopFactory geloven we dat het runnen van je eigen, onafhankelijke online winkel een absolute must is. Tenminste als je als online verkoper blijvend succes wilt boeken.

Ja, natuurlijk.

Er zijn tenslotte miljoenen mensen die elke dag hun waren op Bol.com, eBay en Amazon verkopen. Beweren we nu echt dat ze het allemaal fout doen?

Het antwoord is: het hangt ervan af. Van wat ze willen bereiken en hoe bereid ze zijn om met hun toekomst te gokken.

Want de bedrijfsdoelen van Bol.com, Amazon en eBay zijn heel anders dan die van jou. En dat verschil kan van een vestiging op hun portaalsites een hele gok maken.

Laat het me uitleggen.


Dicht de lekken in het afrekenproces van je webwinkel

Heb je er genoeg van om verlaten winkelwagens (afrekenprocessen) zich te zien opstapelen? Kom meer te weten over de vermijdbare oorzaken van omzetverlies en de beste manieren om je afrekenproces te stroomlijnen. Er bestaat niet zoiets als een halve bestelling. Verlaten winkelwagentjes combineren de opwinding dat je een product hebt aangeboden waar kopers belangstelling voor hebben met de teleurstelling dat je onderweg iets hebt gedaan om die belangstelling te doven.

Er is tegenwoordig veel onderzoek gedaan naar de belangrijkste oorzaken van het afhaken tijdens het afrekenproces in webwinkels. Veel factoren van winkelwagenverlating liggen buiten de controle van een winkelier, en moeten beschouwd worden als deel van de psychologische problemen van online zaken doen. Als een potentiële koper niet zeker weet of hij klaar is om te kopen, of als hij het winkelwagentje gebruikt als een manier om de prijs te controleren of een verlanglijstje op te stellen, dan kan je afrekenproces weinig doen om die persoon te converteren. Maar hoe zit het met de andere factoren?

Hier zijn de belangrijkste factoren in het afrekenproces en hoe je ze met heel eenvoudige veranderingen kunt oplappen.


Wat is de verzendstrategie van je ShopFactory webwinkel?

Klinkt het volgende bekend?

Een nieuwe koper komt naar je webwinkel, herkent het product dat hij of zij wil en dat het juiste prijspunt heeft. Hij/zij voegt het toe aan zijn winkelmandje. Hij of zij gaat naar de afrekenpagina en dan gebeurt het. De tarieven voor verzending en afhandeling verschijnen en plotseling begint de koper aan zijn koopbeslissing te twijfelen.

Plotseling begint een product dat een redelijke prijs had een beetje te duur te lijken. Een van de volgende twee dingen gebeurt. Of de koper besluit door te zetten ondanks de gestegen kosten, of hij laat zijn winkelkarretje staan en verlaat teleurgesteld je winkel.

Dus wat kun je doen om deze beslissing te beïnvloeden?

Laten we eens kijken naar een paar verzendstrategieën en hoe je die in je ShopFactory webwinkel kunt gebruiken

De echte uitdaging bij het uitzoeken van je verzendstrategie is een oplossing te vinden die zo weinig mogelijk in je marges snijdt en toch aantrekkelijk blijft voor je kopers. En dit is iets wat je goed zult willen aanpakken. Studies hebben aangetoond dat verzend- en afhandelingskosten de belangrijkste factoren zijn waardoor winkelwagentjes worden verlaten.

Met deze informatie in gedachten, bekijken we de drie meest voorkomende verzendmogelijkheden en de voor- en nadelen van elk.


Maak professionele productfoto's voor je ShopFactory online winkel

Als je niet het budget hebt om middelen in duurdere camera-uitrusting te steken, kun je misschien beter de tijd nemen om uit te zoeken hoe je buitengewone productfoto's kunt maken met je mobieltje.

Het valt niet te ontkennen; productvisuals zijn een enorm onderdeel van je online verkoopsucces. Geweldige foto's zijn van zeer grote invloed op je kopers. Pronken met mooie productfoto's helpt kopers over te halen tot "In winkelwagen plaatsen" en online elke order binnen te halen. Productfoto's van hoge kwaliteit verhogen de verkoop en verbeteren de klanttevredenheid, en laten ook het verhaal van je merk zien. En hoewel investeren in zelfs semi-professionele camera-uitrusting sterk aan te bevelen is - is dat misschien niet voor iedereen een optie.

Het goede nieuws? Je mobiele telefoon kan dienen als een prima tussencamera terwijl je spaart voor het echte werk. Het lijkt misschien een onwaarschijnlijke keuze voor productbeelden, maar je smartphone kan een ongelooflijke aanwinst zijn als je weet hoe je hem moet gebruiken. Smartphones zijn de laatste jaren drastisch geëvolueerd en omvatten camera's die geavanceerd genoeg zijn om beelden van professionele kwaliteit te maken, vooral om op het internet te bekijken. Dat je smartphone foto's van hoge kwaliteit kan maken, wil nog niet zeggen dat ze elke keer perfect zullen lukken.

Hier zijn wat eenvoudige tips over hoe je de productfoto's die je met je telefoon maakt kunt verbeteren:


5 manieren om je ShopFactory webshop te laten groeien in 2021

2021 is net begonnen. Er is dit jaar genoeg tijd om je e-commercebedrijf te laten groeien. Houd er rekening mee dat bedrijfsgroei van invloed kan zijn op elk gebied van een e-commerce-operatie. De cashflow stijgt doorgaans, de koopkracht neemt toe, de overheadkosten worden een relatief kleiner percentage van de omzet. En in de meeste gevallen gedijt het bedrijf. De vraag is dan niet of je wilt groeien, maar hoé je jouw ShopFactory-winkel kunt laten groeien.

Hieronder vind je 5 tastbare manieren om je bedrijf in 2021 en daarna te laten groeien...


Marketing, faciliteiten, fulfillment - Wat zijn de belangrijkste zaken op het gebied van infrastructuur voor jouw webwinkel?

Elk bedrijf heeft een infrastructuur nodig om zijn kopers en operaties te ondersteunen. Dit omvat faciliteiten, apparatuur en processen om alle functionele gebieden van je bedrijf te ondersteunen. Door de juiste infrastructuur te kiezen die past bij jouw bedrijfsstrategie, kunnen je activiteiten beter verlopen. Omgekeerd, als een element van je infrastructuur niet synchroon loopt met je bedrijfsmodel, zul je waarschijnlijk de pijn daarvan voelen in elk aspect van je bedrijf.

Hier is een voorbeeld. Als jouw business model is om het hoogste niveau van klantenservice te bieden voor premiumproducten, dan moet je infrastructuur processen omvatten om snelle en responsieve service te leveren. Dit kunnen communicatiekanalen zijn zoals: telefoonlijn van de klantenservice, live chat, zelfbedieningstools voor webportalen en een snelle doorlooptijd voor vragen en bestellingen.

Als je business model elke dag de laagste prijzen moet bieden, moet je infrastructuur erop gericht zijn om dé low-cost provider te zijn. Je kunt dit op verschillende manieren bereiken. Maar je moet ervoor zorgen dat de kosten van verkochte goederen en overheadkosten, waaronder infrastructuurkosten, zo laag mogelijk zijn.

Hieronder vind je 7 belangrijke infrastructuurbeslissingen waarmee e-commercebedrijven worden geconfronteerd.


5 E-mailsuggesties om vlak voor de kerstdagen te verzenden

Het kerstinkopenseizoen 2020 nadert zijn einde en eigenaars van ShopFactory online winkels willen elke mogelijke bestelling binnenhalen voordat veel kopers in het eerste kwartaal in winterslaap gaan.
Overweeg om vijf e-mailberichten te sturen om de verzendkosten te verlagen, kortingen aan te bieden en duurzame relaties met kopers op te bouwen om de verkoop aan het einde van de feestdagen te stimuleren.

Goed getimede e-mailmarketingcampagnes die tegemoetkomen aan de zorgen van kopers, kunnen een beroep doen op het gevoel van waarde van een klant. Overweeg om je marketingdoel te richten op het aangaan van duurzame klantrelaties. Hieronder een aantal suggesties die je in de komende dagen zou kunnen verzenden.


Doe-het-zelf zoek machine optimalisatie

Als zoekmachines jouw webwinkel voor een belangrijk zoekwoord niet kunnen vinden, bestaat je winkel dan echt?

Niet voor kopers die online zoeken. En dat betekent omzetverlies.

Hoewel ShopFactory veel automatische zoekmachine-optimalisatie doet, kun je nog betere rankings behalen door de ShopFactory-functies te gebruiken om jouw website nog verder te optimaliseren.


Nieuwe checkout om conversies te stimuleren

De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt om de checkout-ervaring voor je klanten te verbeteren.

We hebben zowel de meest recente onderzoeken als de ervaring van veel winkeliers die ShopFactory gebruiken, gebruikt om het afrekenen verder dan ooit tevoren te stroomlijnen.

Met één doel voor ogen: jou helpen om je conversieratio's te verhogen door het afrekenen te vereenvoudigen en eventuele hindernissen weg te nemen die je klanten ervan kunnen weerhouden hun bestellingen af ​​te ronden.


Hoe maak je een duidelijke marketingstrategie?

Als eigenaren van kleine bedrijven hopen we vaak dat onze producten zichzelf kunnen verkopen.

Hoewel ShopFactory-winkels zijn geoptimaliseerd om hoog in de zoekresultaten te worden weergegeven, is het nog steeds essentieel om een ​​duidelijke marketing- / verkoopvisie en strategie te hebben.


Geef je online winkel een boost met ShopFactory Cloud

ShopFactory Cloud (onderdeel van ShopFactory 14.5-abonnementversies) zit boordevol functies. Het is jouw one-stop, volledig functionele oplossing voor e-commerce, winkelwagentje en verkoop.

Bied kortingen, marketing- en cadeaubonnen aan, bied lidmaatschappen en beloningsprogramma's aan. Beheer je klanten, inkomende betalingen, bestellingen, verzending en nog veel, veel meer.

Of je nu één product of duizenden verkoopt, of je nu aan eindgebruikers of aan andere bedrijven verkoopt: ShopFactory Cloud geeft je de eenvoud die je nodig hebt wanneer je begint en de kracht en flexibiliteit die je nodig hebt als je succesvol bent.


3 tips voor Halloween eCommerce Business 2020

Naast Kerstmis is Halloween typisch één van de belangrijkste feestdagen voor eigenaren van online winkels. Het zal naar verwachting wereldwijd miljarden opleveren.


Feestdagenverkoop: drie tips om van bezoekers kopers te maken

Het sinterklaas- en kerstinkopen seizoen staat voor de deur.

Op basis van een onderzoek onder meer dan 1,5 miljoen mensen die internet gebruikten voor sinterklaas- en kerstinkopen, door een van de beste online beveiligingsproviders, bleek dat de eerste week van oktober het begin van het winkelseizoen markeert.

Dit betekent dat het tijd is om je zoekwoordenlijst te maken voor zowel organische zoekoptimalisatie als voor pay-per-click-advertenties.

Wat nog belangrijker is: je moet een plan hebben om meer bezoekers naar je site te trekken.


De echte motor achter jouw winstgevendheid: continue upgrades

Ervoor zorgen dat jouw site altijd up-to-date is door continu te updaten en upgraden is DE echte drijfveer voor jouw winstgevendheid.

In de snel veranderende wereld van internet is updaten en upgraden een cruciale factor bij het winnen van het spel, en het zou een grote vergissing zijn om een ​​website te blokkeren.

Of je nu kiest voor een ShopFactory-abonnement met continue updates en upgrades of een nieuwe ShopFactory-licentie aanschaft bij elke nieuwe upgrade-release, welke oplossing is het beste voor jou?


E-commerce marketingstrategieën voor de feestdagen

Waarom bereiden verkopers met e-commerce-ervaring zich nu voor op de kerstverkopen?

Meer dan acht op de tien shoppers tijdens de feestdagen gaan op internet op zoek naar geschenken en cadeau-ideeën voordat ze een aankoop doen, wat een belangrijke kans creëert voor eigenaren van online winkels. Maar om te profiteren van de kerstverkopen, moeten veel verkopers nu beginnen met het uitvoeren van gecoördineerde marketingcampagnes.

Het is niet te vroeg om je voor te bereiden op het kerstinkopenseizoen 2020, dat eind september begint en in sommige gevallen zelfs tot na 25 december gaat. Het is één ding voor een winkeleigenaar om de noodzaak in te zien om plannen te maken voor de feestdagen, en iets heel anders om te weten welke marketingstrategieën en -tactieken je moet gebruiken.

Hoe kun je jouw shop het beste promoten voor de feestdagen van 2020?


Waarom het loont om up-to-date te zijn

Als je op mij lijkt, heb je waarschijnlijk een hekel aan het updaten van je software. Je bent tenslotte gewend aan de manier waarop het werkt. Het lijkt zijn werk te doen en je hebt echt andere dingen om je zorgen over te maken, die veel belangrijker zijn. Maar na het lezen van dit artikel zul je je waarschijnlijk realiseren waarom het belangrijk is om up-to-date te blijven.


Hoe je kunt blijven verkopen in tijden van crisis

We leven in ongekende tijden, en velen van ons hebben te maken met onzekerheid: hoe kunnen we ons bedrijf draaiende houden? Hoe kunnen we winstgevend blijven en in ons levensonderhoud voorzien? Velen van ons maken zich zorgen over ons gezin en onze medewerkers: vooral in kleine bedrijven zijn teams hecht.


Covid overleven: hoe je jouw bedrijf online kunt brengen

Voor degenen onder ons met kleine bedrijven heeft het nieuwe coronavirus hard toegeslagen. Op veel plaatsen zijn klanten nog steeds niet in staat om fysiek een pand te bezoeken: of vinden ze het simpelweg onveilig om dat te doen. Het is niet te laat om op de digitale trend te springen: en online verkoop helpt je misschien niet alleen door deze moeilijke tijden heen, maar helpt je ook om jouw bedrijf in het algemeen te laten groeien. In dit artikel lees je aan de slag kunt gaan met ShopFactory.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 3)

In deel 3 van onze SEO tips serie gaan we in op het opschonen van vervuilde HTML elementen. Vervuilde HTML zorgt ervoor dat je pagina's onnodig groot worden en daardoor trager laden. Opschonen van je codes leidt tot snellere en betere weergave van je pagina's en daardoor betere prestaties in de zoekmachines.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 2)

In deel 2 van onze SEO tips serie gaan we in op het optimaliseren van de afbeeldingen in je website. De bestandsgrootte van je afbeeldingen bepaalt in grote mate hoe snel je website wordt geladen.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 1)

Het is geen geheim dat snelheid een belangrijk onderdeel is van SEO - zoekmachine optimalisatie. Alhoewel ShopFactory standaard al supersnel is, zijn er dingen die je kunt doen om de snelheid voor je bezoekers te verhogen en de zoekmachine ervaring te verbeteren.


Hoe je uitstelgedrag kunt voorkomen en de productiviteit kunt verbeteren

Worstel je met uitstelgedrag? Heb je het gevoel dat je de hele dag alleen maar werkt, maar zonder vooruitgang? Als je moeite hebt om dingen bij te houden, helpen deze zes stappen je om de controle terug te krijgen.


Hoe je geconcentreerd kunt blijven werken wanneer je vanuit huis werkt

Zes stappen om de controle over je werkdag in handen te nemen.

Meer en meer van ons werken nu vanuit huis, en het is goed te begrijpen waarom. Traditionele kantoorbanen zijn gewoon niet geschikt voor velen van ons. We willen dicht bij onze kinderen zijn, flexibiliteit in ons leven behouden en lange forenzen vermijden.


Wijzigingen in orderverwerking

Vanwege wijzigingen in wetgeving en beveiligingsprotocollen zullen we binnenkort worden gedwongen om de verwerking van bestellingen voor oude ShopFactory-versies: versie 9 en ouder te stoppen. Dit komt omdat de beveiligingsfuncties van servers, browsers en e-commerce de afgelopen jaren drastisch zijn veranderd.


6 tips om het werken vanuit huis makkelijker te maken

Ben je gevraagd om vanuit huis te werken vanwege Corona / Covid-19? Als thuiswerken een nieuwe ervaring voor je is, kunnen deze 6 tips je helpen.


Adverteren door te streamen op Instagram Live

Instagram is een van de snelst groeiende social media-platforms, en met zijn image-heavy ontwerp is het effectief in het snel overbrengen van visuele boodschappen. In 2018 lanceerde het platform Instagram Live, waardoor gebruikers videos in realtime kunnen streamen naar hun volgers. Lees hier hoe je Instagram Live kunt gebruiken voor jouw bedrijf.


Klantenpersona's en hoe je ze maakt

Het creëren van klantenpersona's zal je helpen de juiste mensen te bereiken met je producten, en ervoor te zorgen dat je marketingstrategie bij hen past. In deze post praten we je door wat een customer persona precies is, en hoe je er een kunt maken voor jouw eigen bedrijf.


Geef je omzet een boost met ShopFactory 14.5

We hebben deze week ShopFactory 14.5 gereleased, net op tijd voor de kerst- en sinterklaas periode. En we zijn blij met de vele verbeteringen die we hebben kunnen aanbrengen...
Alleen al het 40 keer sneller zoeken naar producten zal je helpen om deze feestdagen veel meer verkopen te genereren...


4 manieren om je webwinkel te optimaliseren

Als je je winkel al een tijdje runt, is de kans groot dat je een paar dingen uit het oog bent verloren - maar het hoeft geen probleem te zijn. Deze vier dingen zouden niet langer dan een week moeten duren om te implementeren, en als je dat eenmaal gedaan hebt, kunnen ze de verkoop stimuleren, de bounce rate verlagen en je publiek vergroten.


Vier ontwerptrucs om de verkoop te stimuleren

Het omzetten van je bezoekers in klanten kan een lastig proces zijn. Gelukkig kunnen deze vier elementen je helpen om betrouwbaar en professioneel over te komen, zonder dat je een webdesigner hoeft in te huren.


Vergeet celebrities: gewone mensen zijn de nieuwe influencers

Je hebt misschien het woord influencer de afgelopen jaren rondgegooid horen worden, maar wat betekent het precies? Het ontstond na de opkomst van reality-televisie: gewone mensen werden in de schijnwerpers gezet, kregen fans en zonder enige reden begonnen ze die fans te beïnvloeden. De term influencer werd bedacht en het werd een legitieme carrière: instagrammers met voldoende volgers kunnen 1 miljoen euro per bericht verdienen: en mensen zoals de Kardashians werden beroemd puur omdat ze beroemd waren.


Drie manieren om ideeën voor een succesvolle onderneming te ontdekken

Het klinkt misschien een beetje jammer, maar van de beste bedrijven zijn de meeste ontstaan door problemen. Mensen hielden niet van de bestaande oplossingen, niets op de markt hielp hen, of ze konden er niet achter komen hoe ze dingen konden laten werken.


Hoe je voorbij vooroordelen kijkt en slimme besluiten neemt

We denken graag dat onze beslissingen onfeilbaar zijn. We hopen dat wanneer we een richting hebben gekozen, dit de juiste is. Maar onderzoek toont aan dat we vaak worden geleid door foute ideeën wanneer we bepalen wat we moeten doen. Deze fouten zijn gebaseerd op ervaringen, onjuiste waarnemingen en de wens om onszelf en onze bestaande meningen te behouden.


ShopFactory 14 op de Gebruikersdag 2019

Op de ochtend van 20 juni was het weer tijd voor de ShopFactory gebruikersdag, die ditmaal volledig in het teken stond van optimaal gebruik van de nieuwe versie: ShopFactory 14. Na een korte introductie van ShopFactory CEO Michael Veith, waarin hij vertelde over de innovaties die we kunnen verwachten in de gloednieuwe versie 14, begon de dag. Er is inmiddels, net uit, een nieuw Platinum pakket dat apps en extra functionaliteit toevoegt aan ShopFactory.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave