Webwinkel software voor MKB

Nieuwsoverzicht


Vergeet celebrities: gewone mensen zijn de nieuwe influencers

Je hebt misschien het woord influencer de afgelopen jaren rondgegooid horen worden, maar wat betekent het precies? Het ontstond na de opkomst van reality-televisie: gewone mensen werden in de schijnwerpers gezet, kregen fans en zonder enige reden begonnen ze die fans te beïnvloeden. De term influencer werd bedacht en het werd een legitieme carrière: instagrammers met voldoende volgers kunnen 1 miljoen euro per bericht verdienen: en mensen zoals de Kardashians werden beroemd puur omdat ze beroemd waren.


Drie manieren om ideeën voor een succesvolle onderneming te ontdekken

Het klinkt misschien een beetje jammer, maar van de beste bedrijven zijn de meeste ontstaan door problemen. Mensen hielden niet van de bestaande oplossingen, niets op de markt hielp hen, of ze konden er niet achter komen hoe ze dingen konden laten werken.


Hoe je voorbij vooroordelen kijkt en slimme besluiten neemt

We denken graag dat onze beslissingen onfeilbaar zijn. We hopen dat wanneer we een richting hebben gekozen, dit de juiste is. Maar onderzoek toont aan dat we vaak worden geleid door foute ideeën wanneer we bepalen wat we moeten doen. Deze fouten zijn gebaseerd op ervaringen, onjuiste waarnemingen en de wens om onszelf en onze bestaande meningen te behouden.


ShopFactory 14 op de Gebruikersdag 2019

Op de ochtend van 20 juni was het weer tijd voor de ShopFactory gebruikersdag, die ditmaal volledig in het teken stond van optimaal gebruik van de nieuwe versie: ShopFactory 14. Na een korte introductie van ShopFactory CEO Michael Veith, waarin hij vertelde over de innovaties die we kunnen verwachten in de gloednieuwe versie 14, begon de dag. Er is inmiddels, net uit, een nieuw Platinum pakket dat apps en extra functionaliteit toevoegt aan ShopFactory.


De klant is het belangrijkst

Je taalgebruik veranderen van 'Ik heb' naar 'Ik kan' is een eenvoudige truc die je kan helpen om vaste klanten te werven. Veel van ons hebben de neiging om ons te concentreren op onze vaardigheden en wensen, en om deze te gebruiken als verkooppunten. Tijdens vergaderingen zeggen we: 'Ik wil dit project doen', gevolgd door: 'Ik heb de benodigde vaardigheden.'


Hoeveel transparantie hebben je medewerkers echt nodig?

Transparantie in ondernemen is dé nieuwe trend: je medewerkers laten weten wat er achter de schermen afspeelt kan ze motiveren, ze zich meer als teamleden laten voelen en ze helpen beter in hun rol te komen. Maar hoeveel informatie is te veel informatie? Waar trek je de grens?


Acht geweldige business tools voor minder dan €20

Als je geweldige business tools zoekt voor zachte prijsjes, zoek dan niet verder. In dit artikel beschrijven we acht online hulpmiddelen die je kunnen helpen bij het organiseren van je zakelijke communicatie, planning en werkstroom - en elke tool kost minder dan 20 euro.


Hoe je budgetteert met een variabel inkomen

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, kan het budgetteren moeilijk zijn. Je inkomen kan immers van maand tot maand dramatisch veranderen. Maar met de juiste strategie kan je slimme financiële beslissingen nemen, zelfs als je inkomen onzeker is.


Delegeren als MKBer

Veel startups en kleine bedrijven beginnen met één persoon. Het onstaat als een idee en in het begin doet een iemand al het creatieve werk, de verzending, het management en de marketing. Het bedrijf gaat groeien en uiteindelijk is één persoon niet genoeg. Maar voor veel oprichtende ondernemers is leren delegeren een moeilijk proces.


Groei behalen zonder je bedrijf groter te maken

Mensen lijken altijd aan te nemen dat alles gericht moet zijn op groei. Meer geld, meer werknemers, meer klanten - meer, meer, meer. De meeste coaches, organisaties en zelfs landen meten het succes aan de hand van pure groei, maar het kan best zijn dat je niet verder moet of wil groeien.


7 tips: Hoe je zelfverzekerde werkbeslissingen neemt

Als ondernemers worden we vaak geconfronteerd met moeilijke beslissingen: voor wie brengen we onze producten op de markt? Waar halen we ze vandaan? Is investeren nu een goed idee? Met zoveel dingen te overwegen, kan je snel overweldigd raken. Deze 7 tips helpen je om zelfverzekerd beslissingen te nemen


De beste social-media marketingtrends voor 2019

Wil je weten hoe je je onderneming in 2019 op laat vallen? Hier zijn vier trending social media marketingtools die het volgens ons komend jaar helemaal gaan worden.


Psychologische prijzen gebruiken om de verkoop te stimuleren

Wil je weten hoe je je verkoop met minimale inspanningen kunt stimuleren? Psychologische prijzen kunnen je klanten ervan overtuigen dat ze een hele goeie deal krijgen en kunnen je helpen meer geld te verdienen.


Strategieën om je bedrijf winstgevend te maken

Als je net een bedrijf bent begonnen, heb je waarschijnlijk geld verdienen in gedachten. Hier zijn zes manieren om je kosten te minimaliseren en de winst in een nieuwe onderneming te maximaliseren.


Hoe maak je ShopFactory 6x sneller

Gebruiker J van Kalken rapporteerde op het ShopFactory gebruikersforum, dat hij de snelheid van het publiceren van zijn winkel verbeterde van meer dan 30 minuten naar 5 minuten met een simpele truc.


Eenvoudig de prijs bepalen van producten: de wiskunde + tactieken die je moet kennen

Er zijn maar weinig dingen die zo opwindend zijn als het uitbrengen van nieuwe producten. Maar om je bedrijf succesvol te laten zijn, moet je ervoor zorgen dat je die producten niet alleen weggeeft.


Hoe je met moeilijke gesprekken kan omgaan als een pro

Als de eigenaar van een onderneming zal je onvermijdelijk moeilijke gesprekken moeten voeren. Zelfs als je een ZZP'er bent moet je omgaan met leveranciers, logistiek en klanten. Wanneer dingen lastig worden, is dit wat je moet doen.


Wil je meer vrije tijd en minder werken?

Dat is de droom: minder werk en meer verdienen.
Wie wil dat nou niet? We willen meer tijd doorbrengen met onze families, onze hobby's en met elkaar. Het lijkt een onmogelijk doel. Hoe kunnen we het mogelijk maken? Wat is het geheim?


Thin Content: wat het is en hoe het je Google-ranking beïnvloedt

Vraag je je af waarom je Google ranking plotseling is afgezakt? Het antwoord zou thin content kunnen zijn.


Het belang van een visie in het bedrijfsleven

Dus je wilt een succesvol bedrijf hebben. De vraag is, wat te doen? Zonder een duidelijke visie, loop je het risico rond te zwerven zonder een richting uit te gaan.


Hoe je angst bestrijd in het MKB

Als ondernemers draaien onze levens vaak om onze bedrijven, dus het is geen verrassing dat we ons soms zorgen maken over dingen die verkeerd gaan. We hebben rekeningen om te betalen, gezinnen om te onderhouden, concurrenten om te bevechten en klanten om gelukkig te houden.


5 tips over hoe je creatief blijft als ondernemer

Geld verdienen met je hobby's en passies kan een droom zijn die uitkomt, maar wat doe je als het verdraaid veel op werken begint te lijken?

Wanneer onze creativiteit onze bron van inkomsten wordt, kan het onderhouden ervan een uitdaging zijn. Voor degenen onder jullie die worstelen met creatief blijven in je onderneming, kunnen deze vijf strategieën je ideeën doen stromen.


Hoe te veel vergelijken slopend kan zijn voor je onderneming

Als het om onszelf met anderen vergelijken gaat, daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan. Als ondernemers vormen onze bedrijven een groot deel van ons leven, dus het is geen verrassing dat we die dan ook met elkaar vergelijken. Maar als je vaak negatieve vergelijkingen gebruikt, dan is het tijd om daar nu mee te stoppen.


Schrijf de perfecte e-mail-call to action

Het schrijven van de perfecte call-to-action is een kunst geworden. Algemene aanwijzingen zoals "meer informatie," "nu winkelen" en "klik hier" zijn zo populair dat klanten er volledig overheen kijken. Om aandacht te trekken, moet je slim nadenken. In dit artikel zal ik je leren hoe je een oproep kunt creëren voor acties in je e-mails die lezers niet kunnen negeren.


Waarom je door te adverteren op Facebook juist geld kan verliezen

Als je fans op Facebook wilt krijgen, lijkt adverteren misschien wel het meest logische ding om te doen. Maar met de recente wijzigingen in het algoritme van Facebook krijg je misschien niet waar voor je geld. Hieronder lees je waarom, en wat je in plaats daarvan kan doen.


Verminder de tijd die je moet besteden aan social media marketing met 70%

Social media marketing kan duur, tijdrovend en lastig zijn. Deze eenvoudige tool maakt het beheren van je accounts een fluitje van een cent. Als je sociale media gebruikt, weet je dat het wisselen van Twitter-, Instagram- en Facebook-account soms vervelend kan zijn. Je moet meerdere keren per dag op meerdere websites inloggen om ze allemaal up-to-date te houden.


4 tips om geweldige emails te schrijven

Wil je weten hoe je klanten kunt binnenhalen, deals sluiten en je verkoop boosten? Jouw e-mails kunnen een krachtig hulpmiddel zijn; hier zijn vier manieren om het beste van ze te maken.


7 Manieren om Cart Abandonment te Stoppen

Laten je klanten soms hun winkelwagentje achter zonder af te rekenen? Maak je geen zorgen, je bent niet de enige. Dit noemt men "cart abandonment." Hoewel dit frustrerend kan zijn voor ondernemers, komt het eigenlijk erg veel voor.


Hoe Instagram in jouw voordeel te gebruiken

Instagram is een krachtige tool. De op afbeeldingen gebaseerde sociale mediasite heeft meer dan 800 miljoen actieve gebruikers en een eigen unieke cultuur.

Met de enorme hoeveelheid Instagram-gebruikers kan je gemakkelijk verdwijnen in de menigte. Hier zijn vier tips om echt contact te maken met een (potentieel) klantenbestand.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 3)

In deel 3 van onze SEO tips serie gaan we in op het opschonen van vervuilde HTML elementen. Vervuilde HTML zorgt ervoor dat je pagina's onnodig groot worden en daardoor trager laden. Opschonen van je codes leidt tot snellere en betere weergave van je pagina's en daardoor betere prestaties in de zoekmachines.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 2)

In deel 2 van onze SEO tips serie gaan we in op het optimaliseren van de afbeeldingen in je website. De bestandsgrootte van je afbeeldingen bepaalt in grote mate hoe snel je website wordt geladen.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 1)

Het is geen geheim dat snelheid een belangrijk onderdeel is van SEO - zoekmachine optimalisatie. Alhoewel ShopFactory standaard al supersnel is, zijn er dingen die je kunt doen om de snelheid voor je bezoekers te verhogen en de zoekmachine ervaring te verbeteren.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave