Webwinkel software voor MKB

Nieuwsoverzicht


5 tips over hoe je creatief blijft als ondernemer

Geld verdienen met je hobby's en passies kan een droom zijn die uitkomt, maar wat doe je als het verdraaid veel op werken begint te lijken?

Wanneer onze creativiteit onze bron van inkomsten wordt, kan het onderhouden ervan een uitdaging zijn. Voor degenen onder jullie die worstelen met creatief blijven in je onderneming, kunnen deze vijf strategieën je ideeën doen stromen.


Hoe te veel vergelijken slopend kan zijn voor je onderneming

Als het om onszelf met anderen vergelijken gaat, daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan. Als ondernemers vormen onze bedrijven een groot deel van ons leven, dus het is geen verrassing dat we die dan ook met elkaar vergelijken. Maar als je vaak negatieve vergelijkingen gebruikt, dan is het tijd om daar nu mee te stoppen.


Schrijf de perfecte e-mail-call to action

Het schrijven van de perfecte call-to-action is een kunst geworden. Algemene aanwijzingen zoals "meer informatie," "nu winkelen" en "klik hier" zijn zo populair dat klanten er volledig overheen kijken. Om aandacht te trekken, moet je slim nadenken. In dit artikel zal ik je leren hoe je een oproep kunt creëren voor acties in je e-mails die lezers niet kunnen negeren.


Waarom je door te adverteren op Facebook juist geld kan verliezen

Als je fans op Facebook wilt krijgen, lijkt adverteren misschien wel het meest logische ding om te doen. Maar met de recente wijzigingen in het algoritme van Facebook krijg je misschien niet waar voor je geld. Hieronder lees je waarom, en wat je in plaats daarvan kan doen.


Verminder de tijd die je moet besteden aan social media marketing met 70%

Social media marketing kan duur, tijdrovend en lastig zijn. Deze eenvoudige tool maakt het beheren van je accounts een fluitje van een cent. Als je sociale media gebruikt, weet je dat het wisselen van Twitter-, Instagram- en Facebook-account soms vervelend kan zijn. Je moet meerdere keren per dag op meerdere websites inloggen om ze allemaal up-to-date te houden.


4 tips om geweldige emails te schrijven

Wil je weten hoe je klanten kunt binnenhalen, deals sluiten en je verkoop boosten? Jouw e-mails kunnen een krachtig hulpmiddel zijn; hier zijn vier manieren om het beste van ze te maken.


Maak vaste klanten van eenmalige klanten

Ontdek hoe je jouw klanten kunt laten terugkomen voor meer.
Het is niet ongewoon om je alleen op nieuwe klanten te concentreren, maar terugkerende klanten kunnen nog waardevoller zijn.

Niet alleen geven ze je een stabielere stroom van inkomsten, ze kosten ook minder om aan te verkopen. Dat komt omdat als iemand eenmaal wat van je heeft gekocht, ze veel minder overtuiging nodig hebben om terug te komen.


7 Manieren om Cart Abandonment te Stoppen

Laten je klanten soms hun winkelwagentje achter zonder af te rekenen? Maak je geen zorgen, je bent niet de enige. Dit noemt men "cart abandonment." Hoewel dit frustrerend kan zijn voor ondernemers, komt het eigenlijk erg veel voor.


Hoe schrijf ik een geweldige onderwerpregel voor e-mails?

Wil je weten hoe je je klanten kunt binnenhalen met je onderwerpregel? E-mailcampagnes zijn een van de beste marketingtools die er zijn, maar ze werken alleen als je klanten de tijd nemen om te lezen wat je ze stuurt..


Online verkopen en de AVG

Maak je je zorgen over de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die officieel van kracht werd op 25 mei? Dat hoeft niet, dingen zijn een stuk gemakkelijker dan ze misschien lijken.

Deze zogeheten AVG heeft betrekking op alle verkopers in de Europese Unie en ook op zij die producten verkopen aan klanten in de EU. Het regelt welke persoonsgegevens zij mogen verzamelen van hun klanten, zoals wat je ermee kunt doen en wat de rechten zijn van de personen van wie deze gegevens zijn.

Dit zijn onderwerpen waar we al lang mee te maken hebben gehad bij ShopFactory, omdat een van onze belangrijkste markten Duitsland is. Hier wordt de bescherming van persoonlijke gegevens en consumenteninformatie al lange tijd zeer serieus is genomen.

Wij verwerken de gegevens van uw klanten al langer op een manier die past binnen de regels van de AVG. Als je jouw bestellingen beheert via je ShopFactory abonnement, dan is de naleving van de AVG wat dat betreft al gemakkelijk afgehandeld.


Hoe Instagram in jouw voordeel te gebruiken

Instagram is een krachtige tool. De op afbeeldingen gebaseerde sociale mediasite heeft meer dan 800 miljoen actieve gebruikers en een eigen unieke cultuur.

Met de enorme hoeveelheid Instagram-gebruikers kan je gemakkelijk verdwijnen in de menigte. Hier zijn vier tips om echt contact te maken met een (potentieel) klantenbestand.


5 manieren om je bedrijf gratis te promoten

Wil je jouw bedrijf promoten met een beperkt budget? Met deze vijf methoden bespaar je geld en breng je nieuwe klanten binnen.


10 Stappen om je bedrijf veilig te houden

Het zijn niet alleen bedrijven die online zijn gegaan; het zijn ook dieven/hackers. En ze willen toegang krijgen tot jouw gegevens en die van je klanten. Hier lees je hoe je jouw bedrijfsmiddelen veilig kunt houden en je persoonlijke gegevens veilig kunt opslaan.


Hoe je je doelen behaalt, zelfs als je het druk hebt

Als je op mij lijkt, ben je vaak druk. Maar druk zijn betekent niet altijd productief. Als je eindeloos met dingen jongleert, weet je wat ik bedoel als ik zeg "het voelt alsof ik de hele week heb gewerkt en niets heb gedaan"


Hoe je jouw producten NU verkoopt

Heb je moeite om te verkopen en ben je op zoek te gaan naar manieren om onweerstaanbare aanbiedingen te maken? Zoek niet verder. Hier zijn vier manieren om relevant te zijn, de verkoop te stimuleren en aanbiedingen te maken die klanten niet kunnen weigeren.


Hoe je klantrelaties kunt opbouwen om de verkoop te stimuleren

Wil je meer omzet, verbeterde klantloyaliteit en positieve mond-tot-mondreclame? Deze vier tips kunnen het verschil maken.


Hoe je jouw bedrijf een boost kunt geven met co-marketing en cobranding

Wil je nieuwe klanten bereiken, innovatieve producten maken en met fans in contact komen? Co-marketing kan dan iets voor jou zijn.


Hoe sta je jezelf niet in de weg richting succes?

Ben je een Manusje-van-alles geworden, die heeft geleerd om te gaan met de vele verschillende taken die je elke dag tegenkomt in jouw bedrijf?

Dan kan het zijn dat jij er in je eentje voor zorgt dat je de kansen om succesvol te worden blokkeert.


Is de nieuwe Facebook Market Place een bedreiging?

Eerder deze maand heeft Facebook een nieuwe mobiele Marketplace gelanceerd in de USA, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Nieuw Zeeland. En het is tevens van plan om dit uit te rollen in andere landen.

Wat dus inhoud dat het ook binnenkort beschikbaar zal zijn in Nederland en België.

Het is gelanceerd als een handige bestemming om producten te ontdekken, kopen en verkopen met mensen in je community, het werkt op mobiele telefoons en tablets waarop de mobiele Facebook app is geïnstalleerd. Dat zijn dus elke dag wereldwijd bijna 1 miljard actieve gebruikers.

Moet je als verkoper je nu zorgen gaan maken over deze nieuwe competitie? Of moet je dit zien als een nieuwe mogelijkheid om meer verkopen te genereren?


SEO tips: The Need For Speed (Deel 3)

In deel 3 van onze SEO tips serie gaan we in op het opschonen van vervuilde HTML elementen. Vervuilde HTML zorgt ervoor dat je pagina's onnodig groot worden en daardoor trager laden. Opschonen van je codes leidt tot snellere en betere weergave van je pagina's en daardoor betere prestaties in de zoekmachines.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 2)

In deel 2 van onze SEO tips serie gaan we in op het optimaliseren van de afbeeldingen in je website. De bestandsgrootte van je afbeeldingen bepaalt in grote mate hoe snel je website wordt geladen.


SEO tips: The Need For Speed (Deel 1)

Het is geen geheim dat snelheid een belangrijk onderdeel is van SEO - zoekmachine optimalisatie. Alhoewel ShopFactory standaard al supersnel is, zijn er dingen die je kunt doen om de snelheid voor je bezoekers te verhogen en de zoekmachine ervaring te verbeteren.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave