Je taalgebruik veranderen van 'Ik heb' naar 'Ik kan' is een eenvoudige truc die je kan helpen om vaste klanten te werven. Veel van ons hebben de neiging om ons te concentreren op onze vaardigheden en wensen, en om deze te gebruiken als verkooppunten. Tijdens vergaderingen zeggen we: 'Ik wil dit project doen', gevolgd door: 'Ik heb de benodigde vaardigheden.'
Transparantie in ondernemen is dé nieuwe trend: je medewerkers laten weten wat er achter de schermen afspeelt kan ze motiveren, ze zich meer als teamleden laten voelen en ze helpen beter in hun rol te komen. Maar hoeveel informatie is te veel informatie? Waar trek je de grens?
Als je geweldige business tools zoekt voor zachte prijsjes, zoek dan niet verder. In dit artikel beschrijven we acht online hulpmiddelen die je kunnen helpen bij het organiseren van je zakelijke communicatie, planning en werkstroom - en elke tool kost minder dan 20 euro.
Wanneer je een eigen bedrijf hebt, kan het budgetteren moeilijk zijn. Je inkomen kan immers van maand tot maand dramatisch veranderen. Maar met de juiste strategie kan je slimme financiële beslissingen nemen, zelfs als je inkomen onzeker is.
Veel startups en kleine bedrijven beginnen met één persoon. Het onstaat als een idee en in het begin doet een iemand al het creatieve werk, de verzending, het management en de marketing. Het bedrijf gaat groeien en uiteindelijk is één persoon niet genoeg. Maar voor veel oprichtende ondernemers is leren delegeren een moeilijk proces.
Mensen lijken altijd aan te nemen dat alles gericht moet zijn op groei. Meer geld, meer werknemers, meer klanten - meer, meer, meer. De meeste coaches, organisaties en zelfs landen meten het succes aan de hand van pure groei, maar het kan best zijn dat je niet verder moet of wil groeien.
Als ondernemers worden we vaak geconfronteerd met moeilijke beslissingen: voor wie brengen we onze producten op de markt? Waar halen we ze vandaan? Is investeren nu een goed idee? Met zoveel dingen te overwegen, kan je snel overweldigd raken. Deze 7 tips helpen je om zelfverzekerd beslissingen te nemen
Wil je weten hoe je je onderneming in 2019 op laat vallen? Hier zijn vier trending social media marketingtools die het volgens ons komend jaar helemaal gaan worden.
Wil je weten hoe je je verkoop met minimale inspanningen kunt stimuleren? Psychologische prijzen kunnen je klanten ervan overtuigen dat ze een hele goeie deal krijgen en kunnen je helpen meer geld te verdienen.
Als je net een bedrijf bent begonnen, heb je waarschijnlijk geld verdienen in gedachten. Hier zijn zes manieren om je kosten te minimaliseren en de winst in een nieuwe onderneming te maximaliseren.
Gebruiker J van Kalken rapporteerde op het ShopFactory gebruikersforum, dat hij de snelheid van het publiceren van zijn winkel verbeterde van meer dan 30 minuten naar 5 minuten met een simpele truc.
Er zijn maar weinig dingen die zo opwindend zijn als het uitbrengen van nieuwe producten. Maar om je bedrijf succesvol te laten zijn, moet je ervoor zorgen dat je die producten niet alleen weggeeft.
Als de eigenaar van een onderneming zal je onvermijdelijk moeilijke gesprekken moeten voeren. Zelfs als je een ZZP'er bent moet je omgaan met leveranciers, logistiek en klanten. Wanneer dingen lastig worden, is dit wat je moet doen.
Dat is de droom: minder werk en meer verdienen.
Wie wil dat nou niet? We willen meer tijd doorbrengen met onze families, onze hobby's en met elkaar. Het lijkt een onmogelijk doel. Hoe kunnen we het mogelijk maken? Wat is het geheim?
Vraag je je af waarom je Google ranking plotseling is afgezakt? Het antwoord zou thin content kunnen zijn.
Dus je wilt een succesvol bedrijf hebben. De vraag is, wat te doen? Zonder een duidelijke visie, loop je het risico rond te zwerven zonder een richting uit te gaan.
Als ondernemers draaien onze levens vaak om onze bedrijven, dus het is geen verrassing dat we ons soms zorgen maken over dingen die verkeerd gaan. We hebben rekeningen om te betalen, gezinnen om te onderhouden, concurrenten om te bevechten en klanten om gelukkig te houden.
Geld verdienen met je hobby's en passies kan een droom zijn die uitkomt, maar wat doe je als het verdraaid veel op werken begint te lijken?
Wanneer onze creativiteit onze bron van inkomsten wordt, kan het onderhouden ervan een uitdaging zijn. Voor degenen onder jullie die worstelen met creatief blijven in je onderneming, kunnen deze vijf strategieën je ideeën doen stromen.
Als het om onszelf met anderen vergelijken gaat, daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan. Als ondernemers vormen onze bedrijven een groot deel van ons leven, dus het is geen verrassing dat we die dan ook met elkaar vergelijken. Maar als je vaak negatieve vergelijkingen gebruikt, dan is het tijd om daar nu mee te stoppen.
Het schrijven van de perfecte call-to-action is een kunst geworden. Algemene aanwijzingen zoals "meer informatie," "nu winkelen" en "klik hier" zijn zo populair dat klanten er volledig overheen kijken. Om aandacht te trekken, moet je slim nadenken. In dit artikel zal ik je leren hoe je een oproep kunt creëren voor acties in je e-mails die lezers niet kunnen negeren.
Als je fans op Facebook wilt krijgen, lijkt adverteren misschien wel het meest logische ding om te doen. Maar met de recente wijzigingen in het algoritme van Facebook krijg je misschien niet waar voor je geld. Hieronder lees je waarom, en wat je in plaats daarvan kan doen.
Social media marketing kan duur, tijdrovend en lastig zijn. Deze eenvoudige tool maakt het beheren van je accounts een fluitje van een cent. Als je sociale media gebruikt, weet je dat het wisselen van Twitter-, Instagram- en Facebook-account soms vervelend kan zijn. Je moet meerdere keren per dag op meerdere websites inloggen om ze allemaal up-to-date te houden.
Wil je weten hoe je klanten kunt binnenhalen, deals sluiten en je verkoop boosten? Jouw e-mails kunnen een krachtig hulpmiddel zijn; hier zijn vier manieren om het beste van ze te maken.
Laten je klanten soms hun winkelwagentje achter zonder af te rekenen? Maak je geen zorgen, je bent niet de enige. Dit noemt men "cart abandonment." Hoewel dit frustrerend kan zijn voor ondernemers, komt het eigenlijk erg veel voor.
Instagram is een krachtige tool. De op afbeeldingen gebaseerde sociale mediasite heeft meer dan 800 miljoen actieve gebruikers en een eigen unieke cultuur.
Met de enorme hoeveelheid Instagram-gebruikers kan je gemakkelijk verdwijnen in de menigte. Hier zijn vier tips om echt contact te maken met een (potentieel) klantenbestand.
Ontdek hoe je jouw klanten kunt laten terugkomen voor meer.
Het is niet ongewoon om je alleen op nieuwe klanten te concentreren, maar terugkerende klanten kunnen nog waardevoller zijn.
Niet alleen geven ze je een stabielere stroom van inkomsten, ze kosten ook minder om aan te verkopen. Dat komt omdat als iemand eenmaal wat van je heeft gekocht, ze veel minder overtuiging nodig hebben om terug te komen.
Wil je weten hoe je je klanten kunt binnenhalen met je onderwerpregel? E-mailcampagnes zijn een van de beste marketingtools die er zijn, maar ze werken alleen als je klanten de tijd nemen om te lezen wat je ze stuurt..
Maak je je zorgen over de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die officieel van kracht werd op 25 mei? Dat hoeft niet, dingen zijn een stuk gemakkelijker dan ze misschien lijken.
Deze zogeheten AVG heeft betrekking op alle verkopers in de Europese Unie en ook op zij die producten verkopen aan klanten in de EU. Het regelt welke persoonsgegevens zij mogen verzamelen van hun klanten, zoals wat je ermee kunt doen en wat de rechten zijn van de personen van wie deze gegevens zijn.
Dit zijn onderwerpen waar we al lang mee te maken hebben gehad bij ShopFactory, omdat een van onze belangrijkste markten Duitsland is. Hier wordt de bescherming van persoonlijke gegevens en consumenteninformatie al lange tijd zeer serieus is genomen.
Wij verwerken de gegevens van uw klanten al langer op een manier die past binnen de regels van de AVG. Als je jouw bestellingen beheert via je ShopFactory abonnement, dan is de naleving van de AVG wat dat betreft al gemakkelijk afgehandeld.
Wil je jouw bedrijf promoten met een beperkt budget? Met deze vijf methoden bespaar je geld en breng je nieuwe klanten binnen.
Het zijn niet alleen bedrijven die online zijn gegaan; het zijn ook dieven/hackers. En ze willen toegang krijgen tot jouw gegevens en die van je klanten. Hier lees je hoe je jouw bedrijfsmiddelen veilig kunt houden en je persoonlijke gegevens veilig kunt opslaan.
Als je op mij lijkt, ben je vaak druk. Maar druk zijn betekent niet altijd productief. Als je eindeloos met dingen jongleert, weet je wat ik bedoel als ik zeg "het voelt alsof ik de hele week heb gewerkt en niets heb gedaan"
Heb je moeite om te verkopen en ben je op zoek te gaan naar manieren om onweerstaanbare aanbiedingen te maken? Zoek niet verder. Hier zijn vier manieren om relevant te zijn, de verkoop te stimuleren en aanbiedingen te maken die klanten niet kunnen weigeren.
Wil je meer omzet, verbeterde klantloyaliteit en positieve mond-tot-mondreclame? Deze vier tips kunnen het verschil maken.
Wil je nieuwe klanten bereiken, innovatieve producten maken en met fans in contact komen? Co-marketing kan dan iets voor jou zijn.
Ben je een Manusje-van-alles geworden, die heeft geleerd om te gaan met de vele verschillende taken die je elke dag tegenkomt in jouw bedrijf?
Dan kan het zijn dat jij er in je eentje voor zorgt dat je de kansen om succesvol te worden blokkeert.
Eerder deze maand heeft Facebook een nieuwe mobiele Marketplace gelanceerd in de USA, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Nieuw Zeeland. En het is tevens van plan om dit uit te rollen in andere landen.
Wat dus inhoud dat het ook binnenkort beschikbaar zal zijn in Nederland en België.
Het is gelanceerd als een handige bestemming om producten te ontdekken, kopen en verkopen met mensen in je community, het werkt op mobiele telefoons en tablets waarop de mobiele Facebook app is geïnstalleerd. Dat zijn dus elke dag wereldwijd bijna 1 miljard actieve gebruikers.
Moet je als verkoper je nu zorgen gaan maken over deze nieuwe competitie? Of moet je dit zien als een nieuwe mogelijkheid om meer verkopen te genereren?
Wist je dat je in ShopFactory je eigen kadobonnen kunt verkopen? Je kunt ze zelf ontwerpen of een bestaand ontwerp kiezen.
Volgens een onderzoek van Ernst & Young onder consumenten is ongeveer 54% van plan om deze Kerst kadobonnen of geld te geven. Hiermee zijn kadobonnen en geld het nummer 1 kado dit jaar, ze liggen zelfs voor op boeken en snoep.
Dus verkoop je nog geen kadobonnen in je webwinkel? Doe dan snel mee, zodat klanten ook bij jou terecht kunnen. Juist nu kun je zo extra omzet genereren.
Dat kan nu ook nog, als je dat leuk vindt, naar je eigen smaak. Dankzij de release van ShopFactory Cloud die recent plaatsvond als onderdeel van het ShopFactory 11 abonnement, kun je ze nu zelf ontwerpen. En als je het handiger vindt om een bestaand ontwerp te gebruiken, klik je die eenvoudigweg aan. Net wat jou het beste uitkomt.
We gaan binnenkort ShopFactory Cloud lanceren, een verbeterde order management Interface voor ShopFactory 11 gebruikers. Als je gebruik maakt van ShopFactory 11 dan vervangt ShopFactory Cloud de oude Total Care Interface.
De nieuwe interface mobile compatible, waardoor het eenvoudiger wordt om je orders te beheren, nu ook via smartphone of tablet. De interface is verder gestroomlijnd waardoor je je werk efficiënter kunt uitvoeren.
ShopFactory Cloud geeft je niet alleen een verbeterde order management interface maar biedt je ook nog vele nieuwe functies, zoals de mogelijkheid om je eigen cloud producten te maken. Hiermee kun je jouw producten promoten en verkopen via elk denkbaar kanaal in aanvulling op je ShopFactory website.
De manier waarop je pagina's kunt voorzien van teksten verandert binnenkort door het toevoegen van een nieuwe block editor.
Binnenkort kun je geweldig uitziende content blokken direct in de beschrijving van je pagina slepen om beter ogende pagina's dan ooit te maken.
Bekijk de video meer informatie en een preview.
Op 30 augustus 2017 organiseren we een gebruikersdag. Deze dag is voor iedereen, dus ook als je nog geen ShopFactory hebt aangeschaft.
Deze dag zal in het teken staan van de introductie van de nieuwe versie 12 en we zullen een aantal nieuwe functies laten zien, waaronder de nieuwe contentblocks functie waarmee je geweldige pagina's kunt maken, nieuwe website thema's en productstijlen en nog veel meer zal aan bod komen.
Tijdens de product presentatie gaan we in op adverteren via Facebook, we hebben hier zelf inmiddels ruime ervaring mee en we kunnen met een gerust hart zeggen dat dit een zeer rendabele manier van adverteren kán zijn, maar niet als je geen idee hebt hoe je dat moet aanpakken. Alleen al hiervoor is deze dag meer dan de moeite waard om naar toe te komen.
ShopFactory heeft sinds kort een koppeling met de payment provider Pay.nl. Met Pay.nl kun je een groot aantal betaalmethoden toevoegen aan je webwinkel waaronder iDEAL, Bancontact, Credit cards, Achterafbetalen, walletbetalingen etc.
ShopFactory heeft een koppeling met Marktfeed. Marktfeed is dé tool om je producten op Marktplaats te plaatsen.
ShopFactory heeft sinds vandaag een koppeling met de payment provider Mollie. Met Mollie kun je een groot aantal betaalmethoden toevoegen aan je webwinkel waaronder iDEAL, Bancontact/Mr Cash, Credit cards, Bitcoin etc.
ING Kassacompleet is sinds vandaag toegevoegd aan de lijst van ondersteunde betaalproviders. Je kunt dus nu ook alle opties van de ING Kassacompleet module gebruiken in je ShopFactory shop.
ShopFactory heeft een nieuwe functie toegevoegd aan de Real Time UPS integratie waarmee je nu je eigen tarieven kunt tonen in plaats van de standaard gepubliceerde tarieven van UPS. Dit is een enorme verbetering omdat je eigen tarieven normaal gesproken veel lager zijn (tot soms wel 75%).
Dimensionaal gewicht staat ook wel bekend als volumiek gewicht Het wordt gebruikt door verzenddiensten om het gewicht dat wordt gefactureerd te compenseren voor grotere producten, die fysiek minder wegen en toch een hoop ruimte innemen (denk aan een grote zak met veren bijvoorbeeld)
2014 was het jaar waarin we voor het eerst een hoger gebruik zagen van mobiele apparaten dan van desktop computers - en dit is sindsdien alleen maar toegenomen. In 2014 lag het gemiddelde gebruik van mobiele media op 2,8 uur per dag, vergeleken met 2,4 uur per dag voor desktop computer gebruik. Ter vergelijking: in 2011 lag het gebruik van mobiel nog maar op 48 minuten per dag.
Is je webwinkel goed opgezet en ziet het er allemaal prachtig uit? Toch is het belangrijk om open te blijven staan voor dingen die misschien net nog wat beter kunnen. Er is vast nog wel iets wat verbeterd kan worden!
ShopFactory 10 is compatibel met mobiele apparaten, en zoals we in de vorige nieuwsbrief al melden - Mobiele Compatibiliteit is een grote trend in de ecommerce. Het zou echter kunnen dat je er ook nog voor moet zorgen dat de content van je shop volledig compatibel met mobiele apparaten is....
Op 21 april gaat Google een nieuw principe hanteren. Dit kan voor jouw webwinkel een dramatisch verschil maken, ten goede of ten kwade. Zorg dat je aan de goede kant van de scheidslijn terecht komt!
Wat houdt het allemaal in? Hier zijn wat interessante weetjes, waar je je voordeel mee kunt doen.
Er is een nieuwe manier van marketing oplichting die onder de aandacht is gebracht door een aantal gebruikers....
Webwinkeliers ontvangen e-mails met daarin het bericht dat hun huidige webwinkelplatform ermee gaat stoppen - en er wordt een alternatieve oplossing aangeboden “om je webwinkel in de lucht te houden”.
ShopFactory 10 maakt je webshop automatisch geschikt voor zowel PC als mobiel gebruik, zodat iedere bezoeker je site optimaal ervaart. ShopFactory 10 maakt automatisch - hier hoef je helemaal niets voor te doen - een mobiele webshop versie voor iedereen die vanaf een mobieltje, smartphone of tablet je webwinkel bezoekt, een speciaal aangepaste versie die automatisch in beeld komt als ze je site bezoeken.
Wensen voor je webwinkel? ShopFactory biedt je sinds kort een volledig assortiment van maatwerk en andere handige diensten aan om je shop nog verder te verbeteren. Zoals je eventueel al weet kun je al een Professioneel ontworpen maatwerktemplate bestellen. Maar nu heb je bij ShopFactory nog veel meer webwinkel maatwerk tot je beschikking.
Sinterklaas en de Kerstman staan weer voor de deur...
Voor de meeste webwinkeliers is de decembermaand de beste en drukste tijd van het jaar. Orderaantallen kunnen records breken en het is altijd goed om hier van te voren op te plannen. Wees goed voorbereid en laat je webshop optimaal profiteren. Schenk bijvoorbeeld aandacht aan...
December, feestmaand. En voor je shop: SEO maand. Juist nu wil je in de zoekmachines je shop een hoge zichtbaarheid geven. Veel mensen speuren het internet af op zoek naar leuke kado’s. Dus zorg dat je webwinkel gevonden wordt.
Regelmatig vragen klanten wat Total Care precies inhoudt. Total Care is een set van diensten die de functies om succesvol online te verkopen voor ShopFactory webwinkeliers enorm uitbreidt. Het geeft extra functies om je webwinkel uit te breiden, in contact te blijven met je klanten en real-time rapportages over belangrijke klant- en statistische gegevens.
Er zijn een aantal belangrijke gebieden als het aankomt op een goed webdesign zoals: Afbeeldingen, pagina layout, gebruikte lettertypes en Basic areas which are important to understand in web design are in your graphics, page layouts, fonts en Corporate Branding.
Een van de meest kostbare fouten die een webwinkelier kan maken is op de productpagina’s. Deze pagina’s zijn niet alleen belangrijk in de ogen van je klanten maar ze ze kunnen je veel extra klanten vanuit zoekmachines opleveren als je ze op de juiste manier gebruikt. Online shoppers zijn wispelturig en zuinig. En ze zijn slimmer dan de gemiddelde rommelmarkt koopjesjager!
Met ShopFactory kun je zonder er iets voor te doen al heel veel bereiken door ShopFactory’s krachtige ingebouwde point & click web editing. Maar dit kun je redelijk eenvoudig nog verder uitbouwen als je HTML/CSS voor gevorderden gebruikt. Hiermee pas je pagina HTML en CSS aan, om zo uitgebreidere layouts te creëren, met DIV design elementen en met kenmerken die zorgen voor aanvullende SEO waarde.
ShopFactory 10 ondersteunt nu SFTP en FTPS voor hosting door derden. In de Publicatie Wizard kun je encryptie aanvinken voor het publiceren van je website. Maar vraag wel even na bij je hosting provider of het ook ondersteund wordt. ShopFactory Total Care gebruikers kunnen ook gebruik maken van FTPeS (de “Extra Secure” versie van FTPS).
Gebruikersnamen en wachtwoorden, we hebben er allemaal dagelijks mee te maken. Maar hoe houd je het veilig? Het gebruik van complexe login informatie wordt steeds belangrijker. Ook online voor het opzetten van hosting voor je webwinkel, of bij het aanmaken van beveiligde gebruikersaccounts en email accounts.
De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan het opzetten van een nieuwe afdeling binnen ShopFactory in Nederland. Deze afdeling houdt zich bezig met het geven van support en trainingen en het bieden van diensten, advies, maatwerk, consults. Wij werken hiervoor ook samen met een aantal partners en één van onze partners, deWebShopFactory.nl heeft deze zomermaanden een speciale aanbieding.
Net als de meeste webwinkeliers heb je waarschijnlijk ook te weinig tijd op een dag om alle dingen te doen die je moet doen. En dat is waar ShopFactory van pas kan komen! In de afgelopen jaren hebben we een flink aantal tijdbesparende functies ingebouwd die je uren tijd kunnen besparen die je kunt besteden aan andere taken.
Als webwinkeleigenaar weet je hoe belangrijk het is om sales snel te behandelen met de tools op je website. Maar veel eigenaren zouden nog veel meer kunnen verkopen als ze ook zelf actief communiceren met hun klanten.
ShopFactory en SnelStart. Allebei ontwikkeld en betaalbaar voor de kleinere ondernemer. Allebei een no-nonsense aanpak. Dat geldt ook voor de nieuwe koppeling met SnelStart, gerealiseerd door S for Software. Gebruik jij SnelStart voor je administratie? Lees dan snel verder over deze koppeling met boekhouding, verkopen en voorraad!
Op 13 juni 2014 treedt de nieuwe Europese consumentenwet voor webwinkels in werking. Uiteraard is ShopFactory hier op voorbereid. In versie 10.2.0 build 14156 zitten een aantal aanpassingen die ervoor zorgen dat de webwinkels weer volledig voldoen aan de nieuwe wetten.
In juni dit jaar wordt de nieuwe Europese e-commerce wetgeving van kracht voor landen binnen de Europese Unie. ShopFactory is al grotendeels hierop voorbereid. Er zijn echter een aantal kleine veranderingen noodzakelijk om bepaalde nieuwe regels op de juiste manier toe te kunnen passen.
ShopFactory heeft hard gewerkt aan een nieuwe oplossing voor webdevelopers en power users! Volledige design vrijheid om het ontwerp van de site precies te maken zoals je het hebben wil.
Als je creatief bent dan kun je vast wel een briljant viral marketing business maken gebaseerd op de “Simple Principles of Viral Marketing.” In dit artikel vind je goede viral marketing technieken die je direct kunt toepassen en die je helpen bij het starten van een viral marketing campagne.
Santu en GlobeCharge servers zijn beschermd tegen de Heartbleed problemen die vorige maand zijn ontdekt. Desondanks raden we iedereen aan om voor de zekerheid hun wachtwoorden te wijzigen om er zeker van te zijn dat deze niet in verkeerde handen zijn gevallen.
Heb je 2 minuten om dit te lezen? - Het is € 40 waard.
Precies, zo eenvoudig is het eigenlijk. Het creëren van snelle aankoopbeslissingen in je winkel komt neer op 1 simpel basisprincipe:
Of je nu bezig bent met een nieuwe webwinkel opstarten, nieuwe productlijnen opzetten of een geheel nieuw e-commerce bedrijf opzetten: ken je klanten! Bepaal zo goed mogelijk uit welke mensen je doelgroep bestaat en zoek uit hoe je hen kunt bereiken.
Hoe mooi je webwinkel ook is, als hij niet goed werkt, heb je daar niets aan. Er zijn mensen (zelfs professionele webdevelopers) die denken dat hoe meer toeters en bellen een website heeft, hoe meer klanten deze site aantrekt, maar dat is niet waar. Een overdaad aan beeld, geluid en signalen doet niets positiefs. Het leidt alleen maar af.
De Smartphone is in opkomst, zoals je weet. In 2013 werden er wereldwijd 1,86 miljard stuks verkocht en de huidige schattingen voor de directe toekomst gaan al in de richting van 6,6 miljard mobiele telefoons die in gebruik zouden zijn aan het eind van het jaar 2017. Dit eenvoudige feit zorgt voor een kleine revolutie in de e-commerce. En dus in jouw webwinkel.
Wat zijn de belangrijkste ingrediënten van online verkoopsucces? ShopFactory biedt het ideale totaalpakket om snel een goed werkende webwinkel te bouwen. Maar de vele pluspunten zijn gebaseerd op de online realiteit. Waar moet je allemaal op letten?
Sinds Google in februari 2012 met Panda een grote update kreeg, zijn veel webwinkeliers druk bezig met het schrijven van goede content om te voorkomen dat Google hun webwinkel negeert of zelfs om de schade te beperken. Ook jij hebt er baat bij dat je content zo goed mogelijk is, en je wilt goede gewoonten ontwikkelen.
Voor veel webwinkeliers is het begin van het jaar spreekwoordelijk rustig. Klanten zijn vaak hun Kerstaankopen nog aan het afbetalen en die mensen die nu wel online kopen zijn in deze periode meestal vooral het internet aan het afstruinen op zoek naar koopjes.
Er komen meer en meer spam filters op het internet. Of het nu de email providers, de internet service providers (ISP) of de hosting providers zijn, het kan niet meer gegarandeerd worden dat een email met een ordermelding bij je aankomt.
Als je net zo bent als ik, dan heb je waarschijnlijk een hekel aan het moeten updaten van je software. Je bent tenslotte gewend aan hoe het werkt, de software doet wat het moet doen en je hebt wel andere dingen aan je hoofd, die veel belangrijker zijn.
Regelmatig worden zelfs wij verrast door hoe goed de websites van onze nieuwe klanten het doen als ze overstappen op ShopFactory. Nou ja, een beetje verrast dan. ShopFactory is er tenslotte voor gemaakt om precies dat te doen.
Begin het nieuwe jaar met een voorsprong: met de nieuwe ShopFactory 10 software.
Topprestatie met tijdbesparing
Met de decemberdrukte voor de deur hebben we het allemaal... druk. Online winkelen bespaart tijd en is gemakkelijk. Dat weten je klanten natuurlijk ook. De verwachte omzet via online verkoop vertoont ook dit jaar weer een groei. Haal er voor je webwinkel het beste uit!
Bouw meerdere websites met ShopFactory Gold.
Goud is niet alleen een kostbaar edelmetaal. Het is een waardevolle business tool voor het beheren van je online aanwezigheid!
Er is ontzettend veel content (teksten/informatie) op het internet. Daarom is het tegenwoordig erg belangrijk om meer unieke content te ontwikkelen voor je product- en website pagina’s.
Het beschermen van de online reputatie van je bedrijf tegen negatieve reacties is iets waar iedereen mee te maken kan krijgen. Of het nu afkomstig is van een boze werknemer, een ontevreden klant of zelfs van acties van je concurrenten.
Als gebruiker van ShopFactory Total Care heb je automatisch toegang tot de Fraude Protectie Service. Fraude Protectie is een veiligheidsprotocol dat ingebouwd is in je Total Care account. Total Care waarschuwt je als er een potentieel frauduleuze order is geplaatst op je website of als er een order is geplaatst met een hoger risico level dan dat je bereid bent te accepteren zonder dat je daarop extra controles uitvoert.
Een van de meest effectieve manieren om je sales te verbeteren is door het toevoegen van extra talen aan je webwinkel. Als je nog niet hebt overwogen om extra talen toe te voegen dan loop je het risico dat je een aantal grote markten laat liggen. Zelfs als je alleen maar in je eigen land verkoopt.
De naam van je webwinkel is één van de belangrijkste zaken voor je site en vormt een onderdeel van de identiteit van je bedrijf. Omdat de naam van je webwinkel zo belangrijk is wil je deze niet zomaar een naam uit een hoge hoed toveren of ....
De nieuwe en krachtigere ShopFactory Total Care services inclusief de Santu Express Checkout - powered by Santu zullen we op 30 september 2013 online gaan zetten als onderdeel van de verhuizing van de ShopFactory diensten van GlobeCharge naar Santu. Een aantal gebruikers zal hiervoor nog aanpassingen moeten doen, hoor jij hier ook bij?
De release van je ShopFactory 10 staat voor de deur, dus je kunt nog net profiteren van deze bijzondere aanbieding: twaalf maanden gratis Total Care bij aankoop van ShopFactory V9. Maar natuurlijk wil je ShopFactory 10 ook hebben! Daarom hoort bij deze aanbieding ook een GRATIS UPGRADE naar ShopFactory 10......
Een grafische afbeelding of een foto die op je website staat heeft een copyright bescherming meteen zodra je deze hebt gepubliceerd op het internet. Maar tegenwoordig staat het internet boordevol copyright schendingen en gestolen afbeeldingen. Echt helemaal tegengaan kun je dit eigenlijk niet, wel kun je de kans dat het jou overkomt flink verkleinen...
Vorige maand bood ShopFactory je een kleine Sneak Preview van een kleine greep uit de nieuwe mogelijkheden die voor je worden ontwikkeld.
Ook ontving je het goede nieuws over deze voor jou zeker belangrijke aankomende nieuwe functie: Responsive Design voor Mobiel Internet Compatibiliteit.
In de afgelopen tien jaar is online winkelen heel gewoon geworden en heeft de webwinkel als bedrijfstak een enorme groei doorgemaakt. In 2012 werd wereldwijd voor het eerst de magische grens van 1 triljoen dollar (meer dan 0,8 triljoen euro*) doorbroken. Ecommerce is een verworvenheid waar vele mensen terecht enthousiast over zijn.
Tekst als Tool in je webwinkel.
Het meest onderschat aan goed web design is text content. Veel te vaak zie je websites waar developers de tekst in een paar simpele paragrafen op de pagina hebben gegooid. En dat terwijl tekst een van de belangrijkste factoren is bij de ranking op zoekmachines.
Europa is op weg naar een gezamenlijke betaalmarkt (SEPA) waar we straks overal op dezelfde manier kunnen betalen. SEPA, Single Euro Payments Area, omvat alle landen binnen de EU, aangevuld met Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (die wel lid zijn van de Europese Economische Ruimte), Zwitserland en Monaco. ShopFactory is hier klaar voor...
Het is geen sexy onderwerp en ook uit onderzoek blijkt dat webwinkeliers vaak geen zin hebben om zich erin te verdiepen: online betalen. Maar met de juiste partner die het online betalen voor je regelt – een Payment Service Provider – haal je uiteindelijk meer winst uit je webwinkel. Lees hier hoe je dat doet.
Op 11 juli 2013 kregen we onderstaand bericht van Sisow, wat inhoudt dat we volgende week Sisow Ecare gaan verwijderen als betaalmethode in ShopFactory, de overige betaalmethoden blijven wel gewoon te gebruiken:
Update 15 juli 2013: Inmiddels is Sisow Ecare verwijderd uit onze software.
De komende weken introduceren we nieuwe, superkrachtige functies in Shopfactory Total Care om je te helpen je winst te verhogen. Er zijn nieuwe mogelijkheden te kust en te keur. Onder andere: het aanmaken van webwinkels die extra geschikt zijn voor bezoek via de mobiele telefoon, kassa functies die extra snel werken (Express Checkout).
Webwinkeliers kunnen nog veel leren van traditionele middenstanders. Als je zo eens rondkijkt op het internet, lijkt het er vaak op dat veel webwinkels last hebben van gebruiksproblemen door slechte planning, maar er mee weg komen.
Maar dat begint te veranderen nu online kopers........
In de huidige economie is Social Media niet meer weg te denken. Het kan een snelweg zijn naar zakelijke groei. Het is een feit dat Twitter, Facebook en Google Plus heel veel kunnen beteken voor je webwinkel: bijvoorbeeld nieuwe klanten en extra omzet. Maar het is niet geschikt voor iedere webwinkel.
In de afgelopen jaren zijn er een groot aantal mythes ontstaan en is er onderzoek gedaan over waarom het verlaten van een website tijdens het bestelproces gebeurt. Er zijn zelfs een aantal partijen die dit fenomeen gebruiken om hun verkopen te stimuleren.
Ons eigen onderzoek dat we recentelijk hebben uitgevoerd toont aan dat het percentage klanten dat de site verlaat tijdens het bestellen varieert van 60% tot 82%. En hoewel......
”Houd het simpel” is een belangrijke stelregel die je moet gebruiken als je een webwinkel aan het bouwen of onderhouden bent. Maar, terwijl je winkel groeit en langer bestaat - zullen er op een gegeven moment pagina’s zijn die je niet meer nodig hebt en die je uit de navigatie van je site wilt verwijderen of zelfs helemaal verwijderen. Let op deze pagina’s zijn geld waard, gooi ze dus niet weg!
Het is geen geheim dat product video’s een positief effect hebben op de conversie van je website. Als een plaatje meer zegt dan duizend woorden dan is een video equivalent aan een hele roman. Het mooie van video’s is dat je ze niet alleen kunt gebruiken om de mogelijkheden van je product te demonstreren. Je kunt ze ook gebruiken voor online marketing om traffic naar je site te genereren.
Bij de perfecte sales pitch voor je producten draait alles om de presentatie. Alles wat je schrijft voor je sales pitch is gericht op product presentatie. Dit is de sleutel tot het beslissingsproces van een klant wanneer hij of zij op het punt staat een bestelling bij je te plaatsen.
Internet verkoop mag dan een “aankoop of afstand” betreffen, maar in het opbouwen van je klantenkring is afstand geen optie. Maak contact met je klanten wanneer je maar kunt.
In de wereld van de nieuwe media heeft ook klantenservice een nieuw gezicht gekregen. Het is nu nog belangrijker geworden om tevreden klanten te hebben.
Zorg jij ervoor dat de landingspagina’s en je producten regelmatig worden bijgewerkt?
Als je diverse soorten producten verkoopt, dan is het een goed idee om meerdere webwinkels of "microsites" “te bouwen om op die manier je online bereik te vergroten.
Als webwinkelier plaats je ongetwijfeld wel eens een PDF bestand op je website. Bijvoorbeeld een specificatie of een brochure. Wist je dat je PDF's kunt gebruiken in je SEO?
Het “Grote plaatje” van je webwinkel is opgebouwd uit details. Door aandacht te geven aan elk detail wordt het beeld van je bedrijf aantrekkelijker.
Goede Product Presentatie is een Plus. Wil je weten wat de grootste blokkade is voor verkoop in webwinkels die slecht in elkaar zitten? Een onjuiste product presentatie en het ontbreken van goede informatie over de producten.