Webwinkel software voor MKB

Nieuwsarchief


Leer je e-commerce klanten kennen

Of je nu bezig bent met een nieuwe webwinkel opstarten, nieuwe productlijnen opzetten of een geheel nieuw e-commerce bedrijf opzetten: ken je klanten! Bepaal zo goed mogelijk uit welke mensen je doelgroep bestaat en zoek uit hoe je hen kunt bereiken.


Design de Mooiste en Prettigste Webwinkel: Design Tips

Hoe mooi je webwinkel ook is, als hij niet goed werkt, heb je daar niets aan. Er zijn mensen (zelfs professionele webdevelopers) die denken dat hoe meer toeters en bellen een website heeft, hoe meer klanten deze site aantrekt, maar dat is niet waar. Een overdaad aan beeld, geluid en signalen doet niets positiefs. Het leidt alleen maar af.


Mobiel Internetverkeer: Is je webwinkel klaar voor het Mobiele tijdperk?

De Smartphone is in opkomst, zoals je weet. In 2013 werden er wereldwijd 1,86 miljard stuks verkocht en de huidige schattingen voor de directe toekomst gaan al in de richting van 6,6 miljard mobiele telefoons die in gebruik zouden zijn aan het eind van het jaar 2017. Dit eenvoudige feit zorgt voor een kleine revolutie in de e-commerce. En dus in jouw webwinkel.


Je webwinkel straalt als een ster met ShopFactory

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten van online verkoopsucces? ShopFactory biedt het ideale totaalpakket om snel een goed werkende webwinkel te bouwen. Maar de vele pluspunten zijn gebaseerd op de online realiteit. Waar moet je allemaal op letten?


4 Goede Gewoonten bij het schrijven van je Web Content

Sinds Google in februari 2012 met Panda een grote update kreeg, zijn veel webwinkeliers druk bezig met het schrijven van goede content om te voorkomen dat Google hun webwinkel negeert of zelfs om de schade te beperken. Ook jij hebt er baat bij dat je content zo goed mogelijk is, en je wilt goede gewoonten ontwikkelen.


Omzet genereren, ook na de Feestdagen: Tips & Tricks

Voor veel webwinkeliers is het begin van het jaar spreekwoordelijk rustig. Klanten zijn vaak hun Kerstaankopen nog aan het afbetalen en die mensen die nu wel online kopen zijn in deze periode meestal vooral het internet aan het afstruinen op zoek naar koopjes.


Hoe vinden je klanten je? Of: hoe diversifeer je je Traffic Sources

Google bepaalt met hun telkens veranderende keuzes van maatstaven voor
volgorde, de interface en de plaatsing van Google ads veel voor jou als
webwinkelier. Soms leveren veranderingen die Google doorvoert je webwinkel
veel voordeel op en krijg je ineens meer bezoekers.

Klantvertrouwen: de basis van je webwinkel

Voor een klant is het belangrijk te weten dat je als webwinkelier goed omgaat
met zijn of haar persoonlijke gegevens. Succes draait voor een groot deel om
vertrouwen en dus om betrouwbaarheid. 6 manieren om een betrouwbare
uitstraling op te bouwen en je klanten te laten weten dat ze in een veilige
webwinkelomgeving zijn beland.

Vertrouw niet op email om je orders te ontvangen - Gebruik Total Care!

Er komen meer en meer spam filters op het internet. Of het nu de email providers, de internet service providers (ISP) of de hosting providers zijn, het kan niet meer gegarandeerd worden dat een email met een ordermelding bij je aankomt.


Waarom het verstandig is om up to date te zijn

Als je net zo bent als ik, dan heb je waarschijnlijk een hekel aan het moeten updaten van je software. Je bent tenslotte gewend aan hoe het werkt, de software doet wat het moet doen en je hebt wel andere dingen aan je hoofd, die veel belangrijker zijn.


ShopFactory Boosts Sales bij BuddhaShop.com.au

Regelmatig worden zelfs wij verrast door hoe goed de websites van onze nieuwe klanten het doen als ze overstappen op ShopFactory. Nou ja, een beetje verrast dan. ShopFactory is er tenslotte voor gemaakt om precies dat te doen.


ShopFactory 10 - Meer in minder tijd

Begin het nieuwe jaar met een voorsprong: met de nieuwe ShopFactory 10 software.

Topprestatie met tijdbesparing


10 Tips voor je December Marketing

Met de decemberdrukte voor de deur hebben we het allemaal... druk. Online winkelen bespaart tijd en is gemakkelijk. Dat weten je klanten natuurlijk ook. De verwachte omzet via online verkoop vertoont ook dit jaar weer een groei. Haal er voor je webwinkel het beste uit!


Ga voor goud - ShopFactory!

Bouw meerdere websites met ShopFactory Gold.

Goud is niet alleen een kostbaar edelmetaal. Het is een waardevolle business tool voor het beheren van je online aanwezigheid!


Ontwikkel originele content

Er is ontzettend veel content (teksten/informatie) op het internet. Daarom is het tegenwoordig erg belangrijk om meer unieke content te ontwikkelen voor je product- en website pagina’s.


 


 


Bescherm de online reputatie van je bedrijf

Het beschermen van de online reputatie van je bedrijf tegen negatieve reacties is iets waar iedereen mee te maken kan krijgen. Of het nu afkomstig is van een boze werknemer, een ontevreden klant of zelfs van acties van je concurrenten.


 


 


Beveilig je webwinkel met fraude protectie - ShopFactory Total Care

Als gebruiker van ShopFactory Total Care heb je automatisch toegang tot de Fraude Protectie Service. Fraude Protectie is een veiligheidsprotocol dat ingebouwd is in je Total Care account. Total Care waarschuwt je als er een potentieel frauduleuze order is geplaatst op je website of als er een order is geplaatst met een hoger risico level dan dat je bereid bent te accepteren zonder dat je daarop extra controles uitvoert.


Verbeter je sales met meerdere talen in je webwinkel

Een van de meest effectieve manieren om je sales te verbeteren is door het toevoegen van extra talen aan je webwinkel. Als je nog niet hebt overwogen om extra talen toe te voegen dan loop je het risico dat je een aantal grote markten laat liggen. Zelfs als je alleen maar in je eigen land verkoopt.


5 suggesties voor de naam van je webwinkel

De naam van je webwinkel is één van de belangrijkste zaken voor je site en vormt een onderdeel van de identiteit van je bedrijf. Omdat de naam van je webwinkel zo belangrijk is wil je deze niet zomaar een naam uit een hoge hoed toveren of ....


 


 


Belangrijk: Nieuwe ShopFactory Total Care services - Powered by Santu

De nieuwe en krachtigere ShopFactory Total Care services inclusief de Santu Express Checkout - powered by Santu zullen we op 30 september 2013 online gaan zetten als onderdeel van de verhuizing van de ShopFactory diensten van GlobeCharge naar Santu. Een aantal gebruikers zal hiervoor nog aanpassingen moeten doen, hoor jij hier ook bij?


 


 


Update van de nieuwste produktontwikkelingen & aanbiedingen

De release van je ShopFactory 10 staat voor de deur, dus je kunt nog net profiteren van deze bijzondere aanbieding: twaalf maanden gratis Total Care bij aankoop van ShopFactory V9.  Maar natuurlijk wil je ShopFactory 10 ook hebben! Daarom hoort bij deze aanbieding ook een GRATIS UPGRADE naar ShopFactory 10......


Bescherm je Online Afbeeldingen en Foto’s

Een grafische afbeelding of een foto die op je website staat heeft een copyright bescherming meteen zodra je deze hebt gepubliceerd op het internet. Maar tegenwoordig staat het internet boordevol copyright schendingen en gestolen afbeeldingen. Echt helemaal tegengaan kun je dit eigenlijk niet, wel kun je de kans dat het jou overkomt flink verkleinen...


 


 


Nieuw: Responsive Design voor Mobiel Internet compatibility

Vorige maand bood ShopFactory je een kleine Sneak Preview van een kleine greep uit de nieuwe mogelijkheden die voor je worden ontwikkeld.
Ook ontving je het goede nieuws over deze voor jou zeker belangrijke aankomende nieuwe functie: Responsive Design voor Mobiel Internet Compatibiliteit.


Offline verkoop voor de online winkel...

In de afgelopen tien jaar is online winkelen heel gewoon geworden en heeft de webwinkel als bedrijfstak een enorme groei doorgemaakt. In 2012 werd wereldwijd voor het eerst de magische grens van 1 triljoen dollar (meer dan 0,8 triljoen euro*) doorbroken. Ecommerce is een verworvenheid waar vele mensen terecht enthousiast over zijn.


 


Ken je het werkelijke belang van tekst in jouw web design?

Tekst als Tool in je webwinkel.


Het meest onderschat aan goed web design is text content. Veel te vaak zie je websites waar developers de tekst in een paar simpele paragrafen op de pagina hebben gegooid. En dat terwijl tekst een van de belangrijkste factoren is bij de ranking op zoekmachines.


 


Belangrijk nieuws over iDEAL

Europa is op weg naar een gezamenlijke betaalmarkt (SEPA) waar we straks overal op dezelfde manier kunnen betalen. SEPA, Single Euro Payments Area, omvat alle landen binnen de EU, aangevuld met Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (die wel lid zijn van de Europese Economische Ruimte), Zwitserland en Monaco. ShopFactory is hier klaar voor...


Behaal meer winst door de juiste Payment Service Provider

Het is geen sexy onderwerp en ook uit onderzoek blijkt dat webwinkeliers vaak geen zin hebben om zich erin te verdiepen: online betalen. Maar met de juiste partner die het online betalen voor je regelt – een Payment Service Provider – haal je uiteindelijk meer winst uit je webwinkel. Lees hier hoe je dat doet.


Nieuws van Sisow over Sisow Ecare

Op 11 juli 2013 kregen we onderstaand bericht van Sisow, wat inhoudt dat we volgende week Sisow Ecare gaan verwijderen als betaalmethode in ShopFactory, de overige betaalmethoden blijven wel gewoon te gebruiken:
Update 15 juli 2013: Inmiddels is Sisow Ecare verwijderd uit onze software.


Spannende ontwikkelingen voor ShopFactory Total Care services - Powered by Santu

De komende weken introduceren we nieuwe, superkrachtige functies in Shopfactory Total Care om je te helpen je winst te verhogen. Er zijn nieuwe mogelijkheden te kust en te keur. Onder andere: het aanmaken van webwinkels die extra geschikt zijn voor bezoek via de mobiele telefoon, kassa functies die extra snel werken (Express Checkout). 


Een korte cursus Goede Gewoonten bij Online Verkoop

Webwinkeliers kunnen nog veel leren van traditionele middenstanders. Als je zo eens rondkijkt op het internet, lijkt het er vaak op dat veel webwinkels last hebben van gebruiksproblemen door slechte planning, maar er mee weg komen.


Maar dat begint te veranderen nu online kopers........


Social Media: Voor- en Nadelen

In de huidige economie is Social Media niet meer weg te denken. Het kan een snelweg zijn naar zakelijke groei. Het is een feit dat Twitter, Facebook en Google Plus heel veel kunnen beteken voor je webwinkel: bijvoorbeeld nieuwe klanten en extra omzet. Maar het is niet geschikt voor iedere webwinkel.


De verlaten winkelwagen mythe

In de afgelopen jaren zijn er een groot aantal mythes ontstaan en is er onderzoek gedaan over waarom het verlaten van een website tijdens het bestelproces gebeurt. Er zijn zelfs een aantal partijen die dit fenomeen gebruiken om hun verkopen te stimuleren.

Ons eigen onderzoek dat we recentelijk hebben uitgevoerd toont aan dat het percentage klanten dat de site verlaat tijdens het bestellen varieert van 60% tot 82%. En hoewel......


Verhoog je traffic met verborgen landingspagina’s

”Houd het simpel” is een belangrijke stelregel die je moet gebruiken als je een webwinkel aan het bouwen of onderhouden bent. Maar, terwijl je winkel groeit en langer bestaat - zullen er op een gegeven moment pagina’s zijn die je niet meer nodig hebt en die je uit de navigatie van je site wilt verwijderen of zelfs helemaal verwijderen. Let op deze pagina’s zijn geld waard, gooi ze dus niet weg!


7 tips voor het maken van betere productvideo's

Het is geen geheim dat product video’s een positief effect hebben op de conversie van je website. Als een plaatje meer zegt dan duizend woorden dan is een video equivalent aan een hele roman. Het mooie van video’s is dat je ze niet alleen kunt gebruiken om de mogelijkheden van je product te demonstreren. Je kunt ze ook gebruiken voor online marketing om traffic naar je site te genereren.


De perfecte sales pitch voor je producten?

Bij de perfecte sales pitch voor je producten draait alles om de presentatie. Alles wat je schrijft voor je sales pitch is gericht op product presentatie. Dit is de sleutel tot het beslissingsproces van een klant wanneer hij of zij op het punt staat een bestelling bij je te plaatsen.


Maak contact met je klanten

Internet verkoop mag dan een “aankoop of afstand” betreffen, maar in het opbouwen van je klantenkring is afstand geen optie. Maak contact met je klanten wanneer je maar kunt.


5 manieren om loyale klanten te krijgen

In de wereld van de nieuwe media heeft ook klantenservice een nieuw gezicht gekregen. Het is nu nog belangrijker geworden om tevreden klanten te hebben.


Voorkom frustratie bij je klanten door actueel te blijven

Zorg jij ervoor dat de landingspagina’s en je producten regelmatig worden bijgewerkt?


Het voordeel van microsites of meerdere cross branded sites

Als je diverse soorten producten verkoopt, dan is het een goed idee om meerdere webwinkels of "microsites" “te bouwen om op die manier je online bereik te vergroten.


Neem een voorsprong op je concurrentie

Eén van de gouden regels in online zakendoen is het analyseren van je
concurrenten. Naast dat dit je zal helpen bij het begrijpen van de concurrentie
zal dit je ook waardevolle inzichten opleveren over hoe je je eigen webwinkel
kunt verbeteren om de concurrentie beter aan te kunnen.

Nieuwe real-time payment providers (o.a. PostNL CheckPay en Klarna Invoice)

ShopFactory met Total Care beschikt over het grootste aantal geïntegreerde
payment providers ter wereld. En deze lijst wordt elke maand weer langer!

Een webwinkel beginnen is eenvoudig als je de juiste tools gebruikt

ShopFactory V9 is een complete webwinkel software met alle tools die je nodig
hebt om je eigen webwinkel te beginnen! Je maakt met de software een
professionele webwinkel en je winkel staat in no-time online.

SEO met PDF bestanden

Als webwinkelier plaats je ongetwijfeld wel eens een PDF bestand op je website. Bijvoorbeeld een specificatie of een brochure. Wist je dat je PDF's kunt gebruiken in je SEO?


Express Check-out: Handig online winkelen voor uw bezoekers

Het ShopFactory development team werkt voortdurend aan het
ontwikkelen van nieuwe functies, zoals we dat al doen sinds we in
1995 zijn begonnen. Hierdoor volgen we voortdurend de nieuwste
ontwikkelingen op e-commerce gebied.

Haal maximaal rendement uit je januari verkopen

Voor de meerderheid van de webwinkels is zijn de laatste maanden van
het jaar de periode die voor de hoogste omzet zorgen.

Het beheren van en besparen op de kosten van de voorraad in je webwinkel

Als webwinkelier koop en beheer je natuurlijk ook voorraden. De winst
van jouw onderneming wordt drastisch beïnvloed door de prijzen die je
hiervoor betaalt: tarieven voor je voorraad, de hoeveelheden die je op
voorraad neemt en de verplichtingen die je op je neemt.

10 Belangrijkste Niche markten voor 2013

Onderzoek op het internet naar diverse voorspellingen over wat er
populair gaat worden in 2013 is de basis geweest voor onderstaand
artikel. Bekijk hier onder de voorspelde top 10 niches voor 2013.

De “Not To Do” list voor je webwinkel in 2013

De “not to-do” list is vaak net zo belangrijk al de to-do list. Als je bezig
bent met het plannen van je strategie voor 2013 neem dan deze tips
hieronder mee in je overwegingen

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave