In de huidige economie is Social Media niet meer weg te denken. Het kan een snelweg zijn naar zakelijke groei. Het is een feit dat Twitter, Facebook en Google Plus heel veel kunnen beteken voor je webwinkel: bijvoorbeeld nieuwe klanten en extra omzet. Maar het is niet geschikt voor iedere webwinkel.
In de huidige economie is Social Media niet meer weg te denken. Het kan een snelweg zijn naar zakelijke groei. Het is een feit dat Twitter, Facebook en Google Plus heel veel kunnen beteken voor je webwinkel: bijvoorbeeld nieuwe klanten en extra omzet. Maar het is niet geschikt voor iedere webwinkel.
Social media is eigenlijk een moderne vorm van mond op mond reclame en netwerken. Het grootste verschil is de reikwijdte die de techniek biedt: wereldwijd en duizenden gebruikers tegelijk. Zelfs vergeleken met tien jaar geleden is de impact vele malen groter.
Er kleven voor- en nadelen aan het gebruik van Social Media voor je webwinkel. En je kunt kiezen: ga je er heel veel tijd in steken in de hoop of een groot effect of doe je er af en toe iets mee om wat extra netwerk activiteit te hebben. Hier zijn wat voor- en nadelen om je beslissing wat makkelijker te maken.
Voordelen
Nadelen
Nog wat punten
Extra effect kun je bereiken door Social Media acties op te nemen in je nieuwsbrieven, op je website en in het drukwerk van je bedrijf. Verbind al je marketing zo veel mogelijk met elkaar.
Bekijk goed wat een beetje extra uitgaven je op internet kunnen bieden. Misschien een betaalde advertentie op een site waar veel mogelijke klanten komen?
Kijk goed wat de voor- en nadelen kunnen zijn voor je webwinkel. Het is leuk om de social Media ook voor jouw online verkoop in te zetten.