Webwinkel software voor MKB

Hoe schrijf ik een geweldige onderwerpregel voor e-mails?

Wil je weten hoe je je klanten kunt binnenhalen met je onderwerpregel? E-mailcampagnes zijn een van de beste marketingtools die er zijn, maar ze werken alleen als je klanten de tijd nemen om te lezen wat je ze stuurt..

Hoe schrijf ik een geweldige onderwerpregel voor e-mails?

Het is misschien verleidelijk om al je energie in de inhoud van je e-mail te steken, maar je onderwerpregel is minstes net zo belangrijk - en eigenlijk belangrijker! Immers, als je klanten niet geïnteresseerd genoeg zijn om je e-mails te openen op basis van het onderwerp, dan maakt wat je in je e-mail schrijft niet uit.

Met dat in gedachten vind je hieronder vier manieren om effectieve onderwerpregels te schrijven die de aandacht van de klant trekken.

1. Actief taalgebruik

Gebruik bruikbare, actieve taal in je onderwerpregels. Neem werkwoorden op wanneer je maar wil, zoals worden, beginnen, kiezen, zoeken, opslaan, kopen.

Trek aandacht van je klanten met de belofte dat deze e-mail hen op de een of andere manier zal verrijken. Je doel is om je klant te laten weten wat hij of zij kan doen als hij de e-mail opent. Verkoop je een artikel in beperkte oplage? Bied je een gratis e-book of een productupdate aan?

In plaats van het passief schrijven van ‘Tickets te koop’, schrijf je actief ‘Bestel nu uw limited edition tickets!’, of ‘Mis je tickets niet

Laat klanten precies weten wat ze eraan hebben om je e-mail te openen!

2. Wees relevant

Pas je e-mails aan zodat ze geschikt zijn voor de mensen naar wie je ze stuurt. Dit betekent niet alleen dat je 'Beste x' invoert aan het begin van wat je schrijft, maar dat je jouw e-mails segmenteert om aan de behoeften van je klant te voldoen.

Stel je bijvoorbeeld voor dat je een hoveniersbedrijf hebt. Je hebt niet maar één persoon op je e-maillijst! Sommige op de lijst hebben een kleine tuin, andere hebben grote tuinen, sommigen hebben al eerder diensten van je gekocht en sommigen wachten misschien op het perfecte moment om te kopen.

Het zou eenvoudigweg niet logisch zijn om een ​​diverse groep klanten een identieke e-mail te sturen.

Iemand die enkele tuinplanten wil kopen, is niet geïnteresseerd in het openen van een e-mail over je Kerstpakket van € 5000. Splits je klanten in groepen en zorg ervoor dat je e-mail onderwerpregels relevant zijn voor wat ze zoeken!

3. Wees duidelijk!

Het kan verleidelijk zijn om je vooral op humor te concentreren. Misschien heb je een goed idee voor een woordspeling of woordspeling.

Maar grappen werken alleen als ze logisch zijn.

Als het gaat om het schrijven van je e-mailonderwerpregels, is duidelijkheid essentieel boven alles. Schrijf iets dat duidelijk en beknopt is, en dan - als het nog steeds logisch is - een beetje betoverend.

Jouw klanten moeten precies weten wat ze krijgen als ze de e-mail openen. Het is leuk om ze aan het lachen te maken, maar het mag niet ten koste gaan van begrip en relevantie.

4. Vermijd overdrijving!

Heb je wel eens gehoord van clickbait? Doe het niet!

Een onderwerpregel van een e-mail is alleen effectief als hetgeen je belooft in het onderwerp, wordt opgevolgd in de e-mail. Anders openen klanten een of twee keer een e-mail van je en verliezen ze vervolgens hun interesse.

Als je ze aantrekt met een nieuwsbericht over een kat, schrijf dan over de kat in je e-mail! Bedrieg mensen niet in je onderwerp. Als je e-mailonderwerp een exclusieve 20% korting belooft, geef je ze die 20% korting.

Vermijd uitdrukkingen als ‘de meest ongelooflijke…’, ‘je hebt nog nooit zoiets gezien’, en ‘absoluut geweldig’. Ze zien er misschien goed uit, maar de kans is groot dat je niet echt schrijft over het meest ongelooflijke wat ooit in je e-mail zit. Consumenten zien deze zinnen zo vaak dat ze alle betekenis verloren hebben.

Blijf in plaats daarvan kort, pittig en eerlijk.

Denk goed na over je onderwerpregel. Wees duidelijk en beknopt, overdrijf niet, en maak beloften die je waarmaakt. Een geweldige onderwerpregel kan ervoor zorgen dat je volgende emailing een groot succes wordt.

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave