Webwinkel software voor MKB

4 tips om geweldige emails te schrijven

Wil je weten hoe je klanten kunt binnenhalen, deals sluiten en je verkoop boosten? Jouw e-mails kunnen een krachtig hulpmiddel zijn; hier zijn vier manieren om het beste van ze te maken.

1. Leg uit waarom je ertoe doet

In een eerder artikel over de onderwerpen van e-mails benadrukte ik het punt dat relevantie alles is.

Je moet je je klanten altijd voorstellen als drukke mensen. Ze slaan e-mails over als ze die zien als onbelangrijk of oninteressant, gaan even met hun ogen langs de inhoud van de mail en tenzij je hen een hele goede reden geeft om te blijven, geven ze je maar een paar seconden van hun tijd.

Daarom moet je jouw klanten laten weten waarom ze zo snel mogelijk iets om jouw e-mail moeten geven. Ga meteen ter zake en maak het relevant!

Bekijk het onderstaande e-mailvoorbeeld. In de eerste alinea, gemarkeerd in rood, laat Magazine Co. de lezer meteen weten waarom ze contact opnemen. Ze laten de klant weten dat hun tijdschriftabonnement bijna afloopt en hoeveel tijd de klant nog heeft. Bied ze dan onmiddellijk een oplossing - een call to action en een knop om te winkelen.

Dat deze e-mail relevant is voor de lezer is van vitaal belang.

Stel je voor dat de eerste alinea ontbrak en de klant alleen de tweede alinea ontving. Ze vragen zich misschien af ​​waarom ze een nieuw tijdschriftabonnement zouden willen als ze er toch al een hebben.

Daarom zijn duidelijkheid en relevantie zo belangrijk.

2. Leg uit hoe zij profiteren

Stel je voor dat je een stofzuiger verkoopt. Om dit te promoten, stuur je een e-mail met drie functies. Je vertelt je klanten dat deze stofzuiger 15% meer zuigkracht heeft dan jouw andere modellen, een ingebouwde batterij en een verwijderbare stofkamer.

Klinkt goed, toch?

Helaas niet.

Een veelgemaakte fout die ondernemers maken is reclame maken voor hun producten op basis van hun functies. Als je de aandacht wilt trekken, adverteer dan je producten met voordelen in plaats van functies!

Bekijk deze voorbeelden:

Deze stofzuiger heeft 15% meer zuigkracht -> Deze stofzuiger bespaart je tijd door sneller vuil op te nemen.

Deze stofzuiger heeft een ingebouwde batterij -> -> Deze stofzuiger maakt het gemakkelijker om moeilijk te bereiken plaatsen te reinigen je hoeft je geen zorgen te maken over het slepen van kabels door kamers.

Deze stofzuiger heeft een verwijderbare stofcilinder -> Je hoeft je handen niet vuil te maken om deze stofzuiger schoon te maken. Je kunt het stof en vuil eenvoudig uit de machine schuiven en in de prullenbak laten vallen.

Wat je ook promoot via je e-mails, focus op de voordelen in plaats van de functies. Jouw product, aanbieding of service kan fantastisch zijn, maar je klanten moeten het aan zichzelf te kunnen relateren.

Een veelgemaakte fout die ondernemers maken is reclame maken voor hun producten op basis van hun functies. Als je de aandacht wilt trekken, adverteer dan je producten met voordelen in plaats van functies!

    Klik om te tweeten

3. Houd het beknopt

Je hebt misschien wel een miljoen dingen te vertellen, maar je klanten zullen niet in dit alles geïnteresseerd zijn. De meeste mensen die e-mails lezen, snuffelen er gewoon doorheen totdat ze iets vinden dat hen interesseert.

Als je honderden woorden schrijft, kunnen klanten het minder snel doorbladeren en is de kans groot dat ze hun interesse verliezen.

Als je veel informatie via een e-mail wil delen, dan is de beste manier om dit te doen een beknopte samenvatting met een link naar elders. Op die manier kunnen klanten snel beslissen of ze geïnteresseerd zijn in wat je deelt en doorklikken om meer te lezen als ze daarvoor kiezen.

Houd je samenvatting kort en to the point; klanten moeten snel je belangrijkste punten kunnen identificeren.

4. Laat je persoonlijkheid doorklinken

Dat je e-mails praktisch moeten zijn, betekent niet dat ze niet sympathiek kunnen zijn. Hoewel het waar is dat je dingen altijd duidelijk en to the point moet houden, is het niet schadelijk om je persoonlijkheid door te laten schijnen.

Een belangrijk element in ondernemen is immers de relatie die je met je klanten onderhoudt: laat hen je leren kennen. Hoewel dit niet betekent dat je familiefoto's of selfies in je e-mails moet opnemen, betekent dit toch dat je je vrij mag voelen om geestig, sarcastisch en grappig te zijn. Zorg dat jij je humor hebt, maar dat dit niet interfereert met de belangrijkste punten die je moet maken!

Als je deze vier dingen in gedachten houdt, zullen jouw klanten (en bedrijven) je bedanken.

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave