Webwinkel software voor MKB

Verminder de tijd die je moet besteden aan social media marketing met 70%

Social media marketing kan duur, tijdrovend en lastig zijn. Deze eenvoudige tool maakt het beheren van je accounts een fluitje van een cent. Als je sociale media gebruikt, weet je dat het wisselen van Twitter-, Instagram- en Facebook-account soms vervelend kan zijn. Je moet meerdere keren per dag op meerdere websites inloggen om ze allemaal up-to-date te houden.

Verminder de tijd die je moet besteden aan social media marketing met 70%

Deze betaalbare, effectieve tool kan je helpen jouw Facebook-, Twitter-, Instagram-, Pinterest-, Linkedin- en Google+ accounts te beheren. Geïnteresseerd?

Introductie van Buffer

Ik probeer nu al een paar maanden een nieuwe tool voor sociale media en ik ben verbaasd over hoeveel tijd het me al bespaart. Het heet Buffer.

Met het pro-plan kan ik alles doen wat ik nodig heb en het is erg makkelijk te gebruiken.

Ik beheer er momenteel acht profielen mee. Ik zou er nog twee kunnen toevoegen, en ik ben voor tien dollar per maand klaar. Voor elk van die profielen kan ik maximaal 100 berichten inplannen.

Als je je afvraagt ​​wat Buffer precies is en waarom je het zou willen gebruiken, laat me je dan bijbrengen.

Met Buffer kun je je posts op sociale media inplannen. Wat mij betreft geeft dat drie duidelijke voordelen.

Ten eerste betekent dit dat je je telefoon niet drie keer per dag erbij hoeft te pakken om je berichten te plaatsen.

Ten tweede Ten tweede betekent dit dat je op vakantie zou kunnen gaan (of ziek worden) en je social media nog steeds actief kunt houden. Je zou geen vinger hoeven uit te steken als je weg bent.

En ten derde neemt het flink wat stress weg. Je hoeft niet meer te kijken naar hoe laat het is omdat je misschien vergeten bent iets te posten.

Als je geïnteresseerd bent, lees dan verder.

Ik zal je een aantal functies van Buffer laten zien en ze vergelijken met de concurrenten.

Daarna ga ik de plannen bespreken die beschikbaar zijn. Als je nog steeds geïnteresseerd bent, laat ik je daarna zien hoe je je account kunt instellen en je eerste bericht kunt plaatsen.

Waarom Buffer?

Ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat er tientallen andere tools online te vinden zijn die je helpen om je social media-accounts te organiseren. Misschien heb je wel eens gehoord van apps zoals Hootsuite. Maar de meeste hiervan zijn wat ik 'management-apps' zou noemen.

Concurrenten zoals Hootsuite helpen je te beheren. Dat wil zeggen dat ze je dingen laten doen zoals het beantwoorden van berichten, het beheren van accounts en het reageren onder posts.

Buffer laat je die dingen niet doen.

En hier is waarom ik er dol op ben.

Wat Buffer wel doet is het plannen van posts en het leveren van analyses. Het is eenvoudig, intuïtief, en simpel. Het is een app die je zonder enige ervaring snel kan oppikken.

Het komt zelfs met een handige plugin. Wanneer je iets vindt dat je leuk vindt online, dan hoef je er alleen maar op te klikken om het in te roosteren. Dit werkt op zowel artikelen als afbeeldingen.

De plug-in voegt ook een kleine knop toe aan social media sites om de planning naadloos te maken. Hier kun je het bijvoorbeeld vinden op Twitter:

En hier kun je het vinden op Facebook:

Je hoeft je maar één keer per week of één keer per maand aan te melden en je kunt ervoor zorgen dat jouw berichten altijd mensen bereiken. Zelfs op de tijden dat je liever slaapt of met iets anders bezig wil zijn.

Buffer abonnementen en prijzen

Mijn favoriete ding aan Buffer is dat je zoveel kunt doen met zo weinig. Ik moet nog een andere planningstool vinden die je een profiel geeft per dollar die je uitgeeft (met het Pro- of Awesome-abonnement)

Als je de eigenaar van een kleine onderneming bent, dan is het onwaarschijnlijk dat je ooit iets groter dan het Awesome-pakket nodig zal hebben. Hoewel het voor slechts één persoon toegankelijk is, kan je het koppelen aan tien social media accounts. Het geeft je ook basis analytics.

Het Individual pakket geeft je drie profielen, geen analyse en geen toegang tot Pinterest. Maar het is wel de moeite waard om er eens een keer mee te spelen om te zien wat je ervan denkt.

Business is een grote sprong qua prijs, maar het geeft je wel toffe functies.

  • Met Business kan een heel team van mensen bijdragen aan wat er gepland staat. De prijs is ook per team, niet per persoon.
  • Je kan maximaal 2.000 berichten per profiel plannen.
  • Je krijgt voorvertoningen van hoe je berichten eruit zullen zien wanneer ze live zijn.
  • Je krijgt een grid-tool voor Instagram, waarmee je kunt zien hoe je foto's er naast elkaar zullen uitzien.
  • Je krijgt betere analytics.

Maakt dat het de moeite waard?

Misschien wel. Maar alleen als je een enorm hoog volume aan klanten en volgers hebt. De betere analytics alleen zijn niet goed genoeg om de hogere prijs te rechtvaardigen. Business zal je deze analytics geven:

Terwijl de Awesome-analytics je slechts een overzicht van afzonderlijke berichten geeft. Ze zijn heel erg beperkt:

Dat gezegd hebbende, ik beheer momenteel drie verschillende sets van accounts met het Awesome abonnement. Ik zou met vol vertrouwen zeggen dat de meeste bedrijven niets groters nodig zouden hebben

De Buffer interface en hoe je nieuwe profielen toevoegt

Als je eenmaal binnen Buffer bent, is de interface helder en intuïtief. De mijne ziet er zo uit:

Er zijn drie hoofdopties: content, analytics en settings.

Met content kun je je berichten uploaden en in de wachtrij plaatsen.

Met Review kan je zien wat je teamleden hebben gedaan als je een Business account hebt.

Settings geeft je een aantal opties. Je kan je planning eenvoudig aanpassen en wachtrijen leegmaken, onderbreken of verwijderen. Het is ook waar je social media accounts kunt verwijderen die je niet langer wilt gebruiken.

Een social media account toevoegen kan met een druk op de knop. Deze knop, om precies te zijn:

Zoals je kunt zien op mijn screenshot hierboven is het te vinden in de linkerbovenhoek. Als je hierop klikt, ga je naar een pagina die je laat weten hoeveel meer accounts je kunt toevoegen en wat je opties zijn.

Selecteer simpelweg het type account dat je wilt verbinden. Buffer zal je doorverwijzen naar de inlogpagina van de site en zodra je je gegevens invoert, verbindt deze de twee met elkaar.

Zodra je verbonden bent, ga je naar de instellingen en selecteer je ‘posting schedule’.

Wanneer je een bericht in Buffer maakt, heb je twee opties. Je kunt handmatig invoeren wanneer je hem live wilt laten gaan, of je kan het toevoegen aan het schema. Buffer uploadt deze vervolgens in de volgende beschikbare time slot.

In het Posting Schedule kan je bepalen wanneer en hoe vaak je wilt dat er time slots bestaan. In het onderstaande voorbeeld heb ik voor elke dag een andere tijd gekozen om erachter te komen welke het beste resultaat oplevert.

Ga vanaf daar naar het gedeelte Content. Je kunt je berichten bekijken in een kalender- of lijstindeling. Ik kies zelf voor de lijst, omdat het toevoegen van een nieuw bericht in de kalender soms een beetje scrollen vereist.

In de lijstweergave, zoals hieronder weergegeven, klik je gewoon op de knop 'Add a post'.

Er verschijnt een kleine pop-up en van daaruit voer je je gegevens in en klik je op ‘schedule post’.

Het draaiende houden van meerdere profielen is ook een koud kunstje. Je kan selecteren in welk profiel je wilt werken in de linkerkolom, en je kunt zien hoeveel posts er gepland staan.

Veel content tegelijk uploaden met Buffer is ook eenvoudig. Klik op het kleine vinkje naast je profielafbeelding om het als standaard in te stellen. Als je meerdere accounts selecteert, kan je dezelfde afbeelding en tekst tegelijkertijd delen.

Wat Buffer doet is het plannen van posts en het leveren van analyses. Het is eenvoudig, intuïtief en simpel. Het is een app die je zonder enige ervaring snel kan oppikken.

    Klik om te tweeten

Buffer is makkelijk te gebruiken en bespaart je tijd. Laat ons weten of je het hebt uitgeprobeerd en welke andere online tools je handig vindt!

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave