Webwinkel software voor MKB

Schrijf de perfecte e-mail-call to action

Het schrijven van de perfecte call-to-action is een kunst geworden. Algemene aanwijzingen zoals "meer informatie," "nu winkelen" en "klik hier" zijn zo populair dat klanten er volledig overheen kijken. Om aandacht te trekken, moet je slim nadenken. In dit artikel zal ik je leren hoe je een oproep kunt creëren voor acties in je e-mails die lezers niet kunnen negeren.

Schrijf de perfecte e-mail-call to action

Elk woord telt

Je kan in de verleiding komen om je call-to-action of CTA helemaal aan het einde van je e-mail te plaatsen. Maar als je e-mails behandelt, houd er dan rekening mee dat elk woord telt. De meeste lezers zullen niet te diep graven in wat je schrijft, maar in plaats daarvan kiezen om door je woorden te bladeren om alleen te vinden wat hen interesseert.

Als gevolg hiervan kan een éénregelige CTA aan het einde van een e-mail heel goed worden genegeerd.

De beste manier om dit te ondervangen is om elke e-mail met een doel voor ogen te schrijven. Begin je e-mail met een gerichte onderwerpregel, schrijf een doelgerichte inhoud en presenteer je call to action meerdere keren.

Kies een focus

Het is misschien verleidelijk, maar je moet altijd voorkomen dat meerdere onderwerpen in één e-mail worden behandeld. Je kunt een beetje tijd sparen door een paar dingen bij elkaar te zetten, maar de tijd die je spaart kost je omzet.

Als je merchandise speelgoedauto's is, kondig dan niet een nieuw product en een uitverkoop in dezelfde e-mail aan. Niet alleen zal het klanten verwarren (is het nieuwe speelgoed in de uitverkoop? Is bestaand speelgoed in de uitverkoop? Waarom is het nieuwe speelgoed niet in de uitverkoop als andere dingen dat wel zijn?), het zal hun focus verdelen.

Als de e-mail maar half gericht is op het promoten van een nieuw product en de andere helft gericht is op het promoten van een uitverkoop, kan het klanten misschien niet genoeg motiveren om met allebei te engageren! En als ze wel klikken, is de kans groot dat ze tussen de een of de ander kiezen. 

Daarom moet je je focus altijd beperken als het gaat om het verzenden van e-mails.

Beslis over een plan

Als je eenmaal hebt besloten wat je wilt bereiken, moet je een plan kiezen.

Stel dat je (als speelgoedbedrijf) besluit om twee aparte e-mails te schrijven.

In de eerste focus je op de nieuwe speelgoedauto. De meeste bedrijven zouden gewoon een foto van het speelgoed delen en zeggen 'koop nu', maar dat is nauwelijks verleidelijk.

Je weet dat je plan is om de nieuwe speelgoedauto te verkopen. Dus nu moet je uitzoeken hoe.

Je kunt het beste in de mindset van je klant kruipen. Waarom zouden ze jouw product willen kopen? Wat geeft jouw product, of aanbieding, of exclusief aanbod iets dat ze nergens anders kunnen krijgen? Wat is het voordeel?

Probeer te bedenken wie je doelgroep is en wat ze willen. Hier zijn enkele voorbeelden;

- Een matrashandel dat dekens met korting verkoopt, kan 'blijf schoon' schrijven in plaats van 'koop nu', wetende dat klanten die bij hen kopen zich zorgen maken over hygiëne.

- Een drankenbedrijf dat een nieuwe, felgekleurde likeur uitbrengt, zou het product kunnen promoten met een 'speciale studentenprijs', waardoor de doelgroep wordt aangesproken.

- Het speelgoedautobedrijf zou 'start uw motoren' kunnen schrijven in plaats van 'leer meer', zodat het zijn marketing plezierig en licht houdt.

Hoe je jouw call-to-action ontwerpt

Als er maar één ding is dat je uit dit artikel meeneemt, laat het dan dit zijn: vergeet de standaardleuzen en zoek het unieke op.

Als je wilt dat klanten je onthouden of zich met je bezighouden, dan moet je memorabel zijn. Houd je focus scherp en slim.

Als je een call to action wil die werkt, houdt dan deze dingen in gedachten:

1. Splits je lezers niet. Elke e-mail moet één uitdrukkelijke bedoeling hebben. Daarom moet elke call-to-action in één e-mail naar hetzelfde linken. Je kan meerdere links en knoppen gebruiken, maar het doel ervan identiek houden.

2. Houd het eenvoudig! Ook al kun je meerdere knoppen en links in één e-mail insluiten, ga niet overboord.

3. Als het gaat om e-mail lay-out, dan werken visuele e-mails het beste met knoppen en werken tekst-e-mails het beste met in-tekst koppelingen. Een in-tekst linktekst is er een die vetgedrukt wordt weergegeven en die kan worden aangeklikt.

4. Blijf experimenteren! Misschien vind je dat je publiek het best reageert op acties die halverwege je e-mails worden geplaatst, of aan het begin en het einde.

5. Schrijf altijd actief met de intentie om aan te spreken als je knoppen of in-tekstkoppelingen ontwerpt. In plaats van 'koop nu' te schrijven, schrijf, 'haal de jouwe'. Maak het over de lezer! "Ontvang onze nieuwe lakens" heeft meer kans om een ​​klik te ontvangen dan "koop hier", vooral als het gaat om vlugge lezers.

Je kunt het beste in de mindset van je klant kruipen. Waarom zouden ze jouw product willen kopen? Wat geeft jouw product, of aanbieding, of exclusief aanbod iets dat ze nergens anders kunnen krijgen? Wat is het voordeel?

    Klik om te Tweeten

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave