Webwinkel software voor MKB

Het belang van een visie in het bedrijfsleven

Dus je wilt een succesvol bedrijf hebben. De vraag is, wat te doen? Zonder een duidelijke visie, loop je het risico rond te zwerven zonder een richting uit te gaan.

Het belang van een visie in het bedrijfsleven

Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren. Mensen starten ondernemingen om hun passies na te streven of om financieel onafhankelijk te worden, maar dat doen ze zonder echte focus.

Bijvoorbeeld; iemand zou kunnen zeggen: 'Ik hou van handgemaakte decoraties, dus ik ga handgemaakte decoraties verkopen'. Het lijkt een goed idee, maar het is een verklaring zonder visie. Voor wie is het decor bedoeld? Welke materialen worden gebruikt? Hoe zal dit lukken?

Een visie kan enorm van invloed zijn en dicteren hoe een bedrijf zal groeien en zich verder zal ontwikkelen. Neem deze twee zakelijke visies bijvoorbeeld;

  • 'We gebruiken lokaal geproduceerde materialen om een ​​handgemaakt en stevig decor te maken voor jonge ouders.'
  • 'We gebruiken superieure geïmporteerde materialen om een ​​smaakvol, met de hand vervaardigd decor voor jonge ouders te maken.'

Het is gelijk duidelijk dat deze twee visies tot zeer verschillende bedrijven behoren!

Toch dwarrelen bedrijven die een visie missen vaak heen en weer tussen heel verschillende identiteiten.

Daarom is visie zo belangrijk.

Wat moet je opnemen in een visie?

Een visie moet een statement zijn dat je leidt, richting geeft en motiveert. De beste visies zijn een routekaart; een reeks aanwijzingen die je naar je doelen leiden.

Je visie moet de basis vormen voor elke beslissing die je neemt!

Je visie kan niet simpelweg zijn 'de beste worden', of 'het meeste verkopen'. Het moet concreet, gericht en haalbaar zijn. Visies zoals 'de beste worden' leiden enkel tot complexe vragen. Wat betekent 'de beste'? Hoe kun je identificeren wanneer je het hebt bereikt? Betekent het dat je het meeste van iets hebt? De meeste winst, de meeste werknemers?

Een visie moet een statement zijn dat je leidt, richting geeft en motiveert. De beste visies zijn een routekaart; een reeks aanwijzingen die je naar je doelen leiden.

    Klik om te Tweeten.

Als het je visie echter is om 'uitstekende online winkelervaringen te creëren voor studenten in Engeland die op zoek zijn naar hoogwaardige huishoudelijke schoonmaakproducten', kun je al vaststellen wat je prioriteiten als bedrijf moeten zijn.

Een concrete visie geeft je een doel. Een goede visie zal jou en jouw medewerkers motiveren en een effectieve visie zal je helpen om moeilijke beslissingen te nemen.

Dus waar wacht je op? Wat is jouw visie?

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave