Webwinkel software voor MKB

Thin Content: wat het is en hoe het je Google-ranking beïnvloedt

Vraag je je af waarom je Google ranking plotseling is afgezakt? Het antwoord zou thin content kunnen zijn.

Thin Content: wat het is en hoe het je Google-ranking beïnvloedt

Als je site onlangs zijn positie in de zoekresultaten van Google heeft verloren, kan dit te wijten zijn aan wijzigingen in het Google-algoritme. In dit artikel bespreken we wat precies die wijzigingen zijn en hoe ShopFactory kan helpen.

Wat is thin content?

Google houdt van websites die originele, waardevolle inhoud bieden. Alles wat informeert, onderwijst of vermaakt, wordt gepromoot door Google.

Alles wat Google als inhoud van slechte kwaliteit beschouwt, wordt echter gedegradeerd in de zoekresultaten. Deze inhoud van slechte kwaliteit wordt soms 'thin content' genoemd, omdat het geen echte inhoud heeft.

Elke webpagina die weinig of geen originele inhoud bevat of veel fouten bevat, wordt geclassificeerd als 'thin content'. Hoe meer pagina's een website heeft met thin content, hoe lager het wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Google straft ook sites die klakkeloos inhoud van andere sites kopiëren. Pagina's en/of producten met minder dan 300-400 woorden zonder duidelijke focus, samen met gedupliceerde pagina's (pagina's met dezelfde teksten in je site), verouderde pagina's en niet-geoptimaliseerde pagina's tellen allemaal ook als thin content.

Hoe we kunnen helpen

Als je een ShopFactory-gebruiker bent, dan ben je in goede handen. Met behulp van onze ShopFactory zoekmachine optimalisatie tools (SEO tools App) kun je constant je website controleren op fouten, waarschuwingen en spelfouten. Je kan ook door ons een rapport laten genereren dat je vertelt waar je website thin content heeft.

Zodra je thin content op je site hebt geïdentificeerd, kan je gemakkelijk de benodigde wijzigingen aanbrengen.

Wat je kunt doen

Zodra ShopFactory heeft vastgesteld welke van je pagina's thin content bevat, kan je kiezen voor een van deze drie strategieën.

1. Haal ze weg!

Als een van je pagina's verouderd of niet relevant is, kan je overwegen deze te verwijderen. Of, als je een tweede pagina hebt met nauwkeurigere, actuelere informatie, kan je eenvoudig de oude pagina omleiden naar de nieuwe.

Als je niet zeker weet hoe je kunt zien of een pagina verouderd is, houd dan rekening met het volgende.

  • Levert jouw pagina waarde aan jouw klanten?
  • Heb je andere pagina's met relevantere informatie?
  • Is de pagina een nauwkeurige weergave van je bedrijf zoals het vandaag is?
  • Heeft de pagina informatie over het afgelopen jaar?

Als je besluit de pagina om te leiden naar een nieuwere, moet je ervoor zorgen dat de omleiding werkt! Als je niet zeker weet of al je omleidingen functioneel zijn, kan je de websitecontroletool in de ShopFactory SEO-hulpprogramma's gebruiken om problemen te identificeren.

2. Update ze!

Als je een pagina niet wilt verwijderen of omleiden, kan je deze altijd bijwerken. Zorg ervoor dat je pagina's relevant zijn voor je klanten.

Het presenteren van eerdere evenementen en producten kan verleidelijk zijn omdat je site 'voller' oogt, maar het verwart klanten en schaad je Google-ranking.

Als je een pagina hebt die je wilt updaten, kan je deze lijst gebruiken

  • Verwijder verouderde informatie en data uit het verleden.
  • Als je inhoud relevant is maar niet erg gedetailleerd, voeg dan meer informatie toe.
  • Zorg ervoor dat alle links die je hebt toegevoegd nog steeds werken.
  • Overweeg nieuwe inhoud toe te voegen, zoals video's, foto's of infographics.

3. Laat ze!

Als je pagina is geclassificeerd als thin content maar nog steeds bezoekers krijgt of een hoge ranking, kan je deze gewoon ongewijzigd laten. Als je besluit thin content op jouw site achter te laten, zorg er dan voor dat deze altijd up-to-date is.

-

Zelfs als je website vanwege de recente wijzigingen zijn ranking heeft verloren, maak je dan geen zorgen. Door deze eenvoudige wijzigingen door te voeren en de ShopFactory SEO app te gebruiken, kan je weer op het goede spoor komen. Klik hier voor meer informatie.

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave