Webwinkel software voor MKB

Strategieën om je bedrijf winstgevend te maken

Als je net een bedrijf bent begonnen, heb je waarschijnlijk geld verdienen in gedachten. Hier zijn zes manieren om je kosten te minimaliseren en de winst in een nieuwe onderneming te maximaliseren.

Strategieën om je bedrijf winstgevend te maken

Marketing is de sleutel!

Als je eenmaal je producten hebt georganiseerd en je bedrijf hebt gelanceerd, is het van essentieel belang dat je er financieel op vooruitgaat. De meest effectieve manier om je winst te verhogen, is om ervoor te zorgen dat mensen weten dat je bestaat! Als je net begint, moet je tot 80% van je tijd besteden aan het maken van verkooppresentaties, het werken aan marketingplannen en het verbinden met klanten.

Vraag om verwijzingen

Mensen vragen hun vrienden de hele tijd om aanbevelingen. Daarom is het belangrijk om iedereen die je kent om verwijzingen te vragen. Maak een lijst met de services die je aanbiedt en verzend deze naar je contacten. De kans is groot dat velen van hen iemand kennen die precies zoekt naar wat je verkoopt! Verwijzingen kunnen je gratis en snelle sales geven.

Blijf bij je facturen

Klanten stellen vaak het betalen van facturen zo lang mogelijk uit. Als je services verkoopt, is het belangrijk dat je die facturen zo snel mogelijk verzamelt; het kan het verschil zijn tussen falen en slagen. Er zijn veel tactieken die je kunt gebruiken om klanten te motiveren om op tijd te betalen. Je kan bijvoorbeeld vroege betalingen stimuleren en producten vasthouden totdat ze zijn betaald.

Houd je geld bij

Laat slechte boekhouding je bedrijf niet doden. Een van je topprioriteiten als een klein bedrijf zou moeten zijn om boekhoudsoftware te kopen of een accountant aan te nemen. Hiermee kan je kosten identificeren en vergelijken, inkomsten bijhouden en de cashflow in de gaten houden. Slecht geldbeheer zal een anders potentieel succesvolle onderneming doden!

Follow up op je sales

Je klanten zullen je bedrijf maken of breken. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de boodschap die zij over je verspreiden positief is! Neem na elke verkoop de tijd om feedback te zoeken via e-mails, enquêteverzoeken of telefoontjes. Gebruik voortdurend feedback van je klanten om je bedrijf aan te passen zodat deze beter wordt.

Maak een lijst met de services die je aanbiedt en verzend deze naar je contacten. De kans is groot dat velen van hen iemand kennen die precies zoekt naar wat je verkoopt! Verwijzingen kunnen je gratis en snelle sales geven.

    Klik om te Tweeten

Koop niet wat je niet nodig hebt

Het opzetten van een nieuw bedrijf is een spannende tijd, dus het kan verleidelijk zijn om erop uit te gaan en alle uitrusting en inventaris te kopen die je zou willen hebben. Maar het kopen van apparatuur kan een aanzienlijke kostenpost zijn en het is vaak goedkoper om het te huren. Gekochte apparatuur zal ook in de loop van de tijd minder waard worden, dus ga eerst een gesprek aan met je belastingberouwer voordat je belangrijke beslissingen neemt.

-

Je hebt mogelijk misleidende statistieken gehoord, zoals de bewering dat 90% van de bedrijven in het eerste jaar failliet gaan. Ze zijn niet waar: onderzoek toont aan dat 50% van de bedrijven het minstens vijf jaar zal overleven.

Je hebt net zo'n goede kans als iedereen, dus volg deze tips en houd je eraan.

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave