Webwinkel software voor MKB

Hoeveel transparantie hebben je medewerkers echt nodig?

Transparantie in ondernemen is dé nieuwe trend: je medewerkers laten weten wat er achter de schermen afspeelt kan ze motiveren, ze zich meer als teamleden laten voelen en ze helpen beter in hun rol te komen. Maar hoeveel informatie is te veel informatie? Waar trek je de grens?

Hoeveel transparantie hebben je medewerkers echt nodig?

Waarom transparantie geweldig kan zijn voor een bedrijf.

Hoeveel van ons hebben hun vrienden horen zeggen dat ze geen idee hebben wat er op het werk speelt? Ik ken zelfs iemand die gewoon naar zijn werk kwam, om ter plekke erachter te komen dat het kantoorgebouw inmiddels leegstond!

Niet weten waar je baas mee bezig is kan het moeilijk maken om verbinding te maken met een rol, vooral wanneer het belang van die rol onduidelijk is. Daarom kan transparantie fantastisch zijn als het op vertrouwen aankomt: het is iets dat je personeel kan motiveren om mee te doen, risico's te nemen en je bedrijf verder te helpen.

Maar om vertrouwen een hoeksteen van je bedrijf te laten worden, moet die transparantie er altijd zijn. Het moet iets zijn dat mensen serieus nemen: het gaat er niet alleen om dat medewerkers open kunnen spreken over hun zorgen, het gaat er ook om dat ze kunnen bijdragen en mee mogen denken..

Als iemand eenmaal betrokken is in de besluitvorming, dan voelen ze zich meer betrokken en waardevoller. Ze zullen begrijpen waarom dingen gebeuren, en ze kunnen praktisch erop inspelen wanneer iets moet worden gecorrigeerd. Vertrouwen kan, wanneer het goed is opgezet, de groei, prestaties en winstgevendheid van bedrijven drastisch verhogen.

Waarom transparantie in de juiste context moet worden gehouden.

Hoewel het een goed idee is om werknemers te betrekken bij de besluitvorming, is het belangrijk om het relevant te houden. Mensen op de hoogte houden binnen hun eigen afdeling is logisch: maar niet iedereen hoeft alles te weten. Je doel moet zijn om voldoende informatie te verstrekken dat werknemers hun rol en de waarde ervan begrijpen, en daardoor nuttige inzichten kunnen verschaffen.

Als je de stagiair over al je geheime verkooptechnieken vertelt, dan kan dat ze juist overbelasten: blijf eerlijk, maar relevant: niemand hoeft alles te onthouden of kan alles onthouden. En als werknemers te veel weten van afdelingen waar ze geen invloed op hebben, kan die informatie stress en geruchten veroorzaken!

Het is belangrijk om een gulden middenweg te vinden, waar medewerkers weten dat ze altijd vragen en zorgen kunnen opwerpen en laten beantwoorden, en dat ze betrokken zijn bij relevante besluitvorming.

    Klik om te Tweeten

Transparantie en teamwork

80% van de betrokken medewerkers hebben vertrouwen in het leiderschap en de visie van hun werkgevers - op dezelfde manier werken als je werknemers is daarom een ​​absolute overwinning. Als je in staat bent om samen te werken, zal het je beter lukken om missie- en bedrijfsdoelen te bereiken!

-

Bazen kunnen simpelweg niet langer doen alsof ze alles weten: ze moeten verantwoordelijk zijn voor fouten, werknemers betrekken bij hun besluitvorming en transparanter zijn.

Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave