Webwinkel software voor MKB

ShopFactory 14 op de Gebruikersdag 2019

Op de ochtend van 20 juni was het weer tijd voor de ShopFactory gebruikersdag, die ditmaal volledig in het teken stond van optimaal gebruik van de nieuwe versie: ShopFactory 14. Na een korte introductie van ShopFactory CEO Michael Veith, waarin hij vertelde over de innovaties die we kunnen verwachten in de gloednieuwe versie 14, begon de dag. Er is inmiddels, net uit, een nieuw Platinum pakket dat apps en extra functionaliteit toevoegt aan ShopFactory.

De klant is het belangrijkst

Een nieuwe versie

Er zijn zowel zichtbare als onzichtbare innovaties; de zoekfunctie is sterk verbeterd, die gebruikt nu algoritmes om relevantie te bepalen, wat ervoor zorgt dat klanten de producten kunnen vinden die ze echt zoeken. Met deze intelligentere zoekfunctie kun je ook specifieke zoekwoorden koppelen aan producten waarop je ze vindbaar wil maken.

Een van de zichtbare verbeteringen is het uitbreiden en verbeteren van de ingebouwde App Store. Deze Apps kun je los activeren met een Gold of Pro versie, bij een Platinum versie zijn alle Apps al standaard inbegrepen.

Ook is de template voor de mobiele versie van je webwinkel flink gestroomlijnd, met de nadruk op de snelheid. Dit is zowel handig voor de gebruiker als gunstig voor zoekmachineresultaten, aangezien Google tegenwoordig de laadsnelheid van mobiele websites als één van de belangrijkste aspecten hanteert in het bepalen van de ranking. Goed voor je ranking dus!

Search Engine Optimization

De SEO (Search Engine Optimization; zoekmachineoptimalisatie) is ook sterk te verbeteren met nieuwe opties waarmee je in Versie 14 alle foutmeldingen door foutieve URLs en dubbele pagina’s vrijwel compleet kan elimineren. Deze technische kant van SEO wordt steeds belangrijker; de algoritmes van Google en Bing kijken steeds meer naar de technische kwaliteit en specifieke kenmerken van websites in het bepalen van hun rankings.

In een mooie, interessante presentatie over specifieke SEO tips werd hier dieper op ingegaan. Zo kun je op een ShopFactory 14 website ook in de zoekresultaten van Google meteen de prijs, voorraad en review scores zien vanuit de zoekpagina. Dit geeft je webwinkel een groot voordeel.

Afsluiting

De gebruikersdag werd afgesloten met een gezamenlijke brainstormsessie met superhandige tips en een Q&A, waarin goede ideeën werden uitgewisseld over zowel het werken met ShopFactory, als nieuwe functies die men graag zou zien in de software. Uit de Q&A bleek tot algemene tevredenheid dat de meeste van deze gewenste functies al meteen geïntroduceerd worden met de Platinum versie van ShopFactory 14. De rest is als waardevolle feedback doorgespeeld aan ons development team.

Na een productieve dag van gedeelde kennis en expertise kwam de gebruikersdag alweer ten einde. Het was een heel gezellige, informatieve en smaakvolle (dankzij een heerlijke lunch!) dag. Heb je het gemist en zou je graag bij de volgende editie willen zijn, of was je aanwezig en wil je er de volgende keer zeker weer bij zijn? Houd dan onze Facebook pagina of nieuwsbrief in de gaten voor updates over de volgende gebruikersdag.

Als je gelijk wil profiteren van de voordelen van ShopFactory 14, dan kun je hier alles over deze versie vinden.

Team ShopFactory Nederland

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave