Webwinkel software voor MKB

Drie manieren om ideeën voor een succesvolle onderneming te ontdekken

Het klinkt misschien een beetje jammer, maar van de beste bedrijven zijn de meeste ontstaan door problemen. Mensen hielden niet van de bestaande oplossingen, niets op de markt hielp hen, of ze konden er niet achter komen hoe ze dingen konden laten werken.

Drie manieren om ideeën voor een succesvolle onderneming te ontdekken

 De bedrijven die vandaag de dag succesvol zijn, zijn de bedrijven die hebben meegedaan en zijn begonnen met dingen oplossen.

Als het gaat om het vinden van ideeën, denk dan goed na: niet elk idee zal automatisch zorgen voor een goed bedrijf; je hebt een idee nodig dat iets repareert, verbetert of oplost. Het is immers veel gemakkelijker om een ​​pijnstiller te verkopen dan om een ​​vitamine te verkopen (tenzij je vitamine écht de beste op de markt is).

Met dat in je achterhoofd, zijn er drie manieren waarop je op zoek kan gaan naar dé problemen die je kunnen helpen bij het genereren van geweldige ideeën:

1. Begin bij jezelf.

De kans is groot dat andere mensen vergelijkbare of exact dezelfde problemen hebben als jij. Als er iets in je leven is dat je dagelijks leven verstoort, begin dan met brainstormen over een product of dienst die het zou kunnen oplossen of verminderen.

Wees niet verbluft als er al een soortgelijk product op de markt is: als jij het niet hebt gekocht, hoewel het je had kunnen helpen, denk dan eens na over waarom: Is het te duur? Is het alleen beschikbaar in een bepaald gebied? Is het de verkeerde maat?

De persoon die haken aan wasknijpers heeft toegevoegd, zal de rest zijn leven comfortabel kunnen doorbrengen: soms kan het op een eenvoudige manier innoveren van een product al voldoende zijn om succes te behalen!

2. Denk aan andere mensen.

Ken je mensen die veel klagen? Heeft iedereen op kantoor een hekel aan iets dat ze moeten gebruiken? Heeft je dochter een hekel aan een van haar colleges? Heb je trends van klagende mensen op sociale media opgemerkt?

Als je deel uitmaakt van clubs, groepen of verenigingen, luister dan naar de terugkerende thema's. Als er een vraag is die veel mensen hebben, is er dan toch een manier waarop een systeem of product het kan oplossen?

Zelfs als je op dit moment niet op zoek bent naar een bedrijf, kan je je toch aansluiten bij community's die zijn gericht op je interesses. Zo kun je je oor op de grond houden en op zoek gaan naar manieren om te verbeteren wat er momenteel beschikbaar is.

3. Denk aan de toekomst.

De problemen waarmee we over tien of twintig jaar worden geconfronteerd, kunnen totaal anders zijn dan de problemen waarmee we vandaag te maken hebben. Als je iemand bent die vooruitdenkt en inventief is, maak dan een lijst van alle trends die op dit moment opkomen - zoals spraakgestuurd zoeken en kunstmatige intelligentie. Dan kun je gaan nadenken over welke problemen we waarschijnlijk zullen moeten aangaan en over mogelijke oplossingen.

Deze vereist een beetje meer abstract denken, maar als je innovatie kunt stimuleren, dan ben je een winnaar.

Apple wist bijvoorbeeld dat de grootte van microchips elke twee jaar zou halveren en dat bestaande muziekopslagapparaten beperkt waren. Om te profiteren van toekomstige technologie, hebben ze de iPod ontworpen voordat de technologie om hem te bouwen bestond! Toen de microchips waar ze op zaten te wachten, waren uitgevonden, kochten ze de rechten en begonnen ze een product te fabriceren dat zijn tijd ver vooruit was, resulterend in enorme verkoop, succes en verstoring van de industrie.

Als je weet waar je vakgebied naartoe gaat, dan kan je dat inzicht gebruiken om een ​​aantal zeer indrukwekkend vooruitstrevende producten te ontwikkelen.

-

Problemen zijn de aanjagers van innovatie. Gordijnen blokkeren de zon, kleren houden ons warm, computers verhogen de productiviteit, koelkasten houden voedsel koud en ShopFactory maakt het verkopen van producten online gemakkelijker.

Als je eenmaal een manier hebt gevonden om het leven gemakkelijker te maken, dan ben je een winnaar.

Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave