Webwinkel software voor MKB

4 manieren om je webwinkel te optimaliseren

Als je je winkel al een tijdje runt, is de kans groot dat je een paar dingen uit het oog bent verloren - maar het hoeft geen probleem te zijn. Deze vier dingen zouden niet langer dan een week moeten duren om te implementeren, en als je dat eenmaal gedaan hebt, kunnen ze de verkoop stimuleren, de bounce rate verlagen en je publiek vergroten.

4 manieren om je webwinkel te optimaliseren

Afbeeldingen uploaden

92,6% van de kopers is van mening dat visuals de belangrijkste factor zijn in hun aankoopbeslissing: dus als je ze niet uploadt (of als je beelden van lage kwaliteit zijn), mis je al deze klanten.

Je hebt duidelijke, goed verlichte afbeeldingen nodig die het hele product laten zien en die klanten in staat stellen om weloverwogen beslissingen te nemen. Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om geen afbeeldingen te uploaden die zo groot zijn dat ze van invloed zijn op de laadtijd van de pagina. ShopFactory is geoptimaliseerd om je laadsnelheid te verhogen, maar het verwerken van je afbeeldingen in een online tool zoals Tiny.Jpg kan helpen dit proces te stroomlijnen door de bestandsgrootte nog verder te verkleinen.

Follow-up bij achtergelaten winkelwagentjes

Er is niets frustrerender dan een klant die uren op uw website heeft doorgebracht, zijn winkelwagentje heeft gevuld en vervolgens is uitgelogd zonder af te rekenen. Maar als het gaat om het maken van verkopen, zijn die klanten degenen waar je je op moet richten. Waarom?

Omdat je niet bij de eerste stap hoeft te beginnen: ze weten wie je bent, ze zijn op je website geweest, ze herkennen je merk - het enige wat je hoeft te doen is je op hen te richten via e-mail of social media advertenties om hen te herinneren aan de producten die ze leuk vonden en om alsnog af te rekenen.

Sommige ondernemingen zijn erin geslaagd om tot 40% van hun achtergelaten winkelwagentjes om te zetten in verkopen door het sturen van follow-up e-mails 48 uur nadat een winkelwagen werd achtergelaten.

Omarm mobiel

Als je een ShopFactory shop hebt, goed nieuws: wij zorgen ervoor dat al onze lay-outs en ontwerpen volledig geoptimaliseerd zijn voor mobiel.

Maar als je momenteel een ander platform gebruikt om online te verkopen, neem dan de tijd om je winkel te bezoeken vanaf een telefoon: meer mensen kopen van telefoons en tablets dan ooit tevoren, dus als je site alleen vanaf de desktop werkt, dan ga je niet met de tijd mee.

Schrijf je eigen beschrijvingen

Ik kan het aantal drop shipping retailers die ik tegen ben gekomen die dezelfde productbeschrijvingen hebben gerecycled niet bijhouden: als je wilt dat je winkel opvalt, is het essentieel dat je zelf je eigen teksten schrijft.

En als je je eigen producten verkoopt, neem dan de tijd om ze online te beschrijven. Waar zijn ze van gemaakt? Voor wie zijn ze bedoeld? Hoe kunnen ze de klant helpen?

Productbeschrijvingen zijn ook een mooie gelegenheid om je eigen persoonlijkheid een beetje te delen: maak er het beste van.

-

Deze vier kleine optimalisaties kunnen een enorm verschil maken in je bedrijf - implementeer ze vandaag nog, en je zult verbaasd zijn over hoezeer je omzet stijgt.

- Lena Klein

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.


Mobiele weergave