Webwinkel software voor MKB

3 tips voor Halloween eCommerce Business 2020

Naast Kerstmis is Halloween typisch één van de belangrijkste feestdagen voor eigenaren van online winkels. Het zal naar verwachting wereldwijd miljarden opleveren.

3 tips voor Halloween eCommerce Business 2020

De griezelige Halloweendag beperkt zich tegenwoordig niet meer tot kostuums, snoep en de vreemde versiering; de Amerikaanse obsessie met Halloween strekt zich eerder uit tot veel e-commerce segmenten, inclusief alles van speelgoed tot dierbenodigdheden.

Hier zijn 3 tips om extra verkopen voor een online of multi-channel e-commercebedrijf te genereren tijdens de aanloop naar Halloween. Zoals bij elke vorm van marketing, zullen deze ideeën moeten worden aangepast aan de behoeften en doelen van een individuele marketeer. Maar in alle gevallen is het doel om meer potentiële kopers aan te trekken en daarmee de verkoopkans te vergroten.

Bied bundels met Halloween-thema aan

Het bundelen van producten is een geweldige manier om items te verkopen tijdens het winkelseizoen voor Halloween en nieuwsgierige sitebrowsers aan te trekken.

Een leverancier van speciaal voedsel kan bijvoorbeeld Vampire Survival Kits aanbieden met een selectie pasta's en knoflookrijke sauzen die worden verzonden met houten kommen en paaltjesvormig keukengerei.

Een handelaar in outdooruitrusting zou weerwolfjachtsets kunnen verkopen, inclusief zaklampen met rode lenzen, halskappen en kruisbogen, en ijzerhandelaren kunnen Zombie Survival Kits aanbieden, compleet met pneumatische schiethamers.

Het doel is hier om een themabundel samen te stellen die kan worden gepromoot op sociale media, via e-mail en als onderdeel van een persbericht.

Deze bundels kunnen de Halloween-verkoop stimuleren.

Organiseer een wedstrijd

In de kern gaat Halloween over verkleden in kostuum en pronken. Deze exhibitionistische aard leent zich voor wedstrijdmarketing en misschien is de meest voor de hand liggende vorm een ​​foto- of videowedstrijd, waarbij kopers foto's of video's indienen om kans te maken op prijzen.

Een dierenwinkelier kan bijvoorbeeld een wedstrijd voor huisdierenkostuums houden. Deelnemers fotograferen een gekostumeerde mopshond, parkiet of soortgelijk huisdier en dienen de foto in om kans te maken op een jaarvoorraad aan speelgoed en lekkernijen voor huisdieren. De winkeleigenaar zou de wedstrijd op zijn site, Facebook-pagina of Pinterest kunnen promoten. Banner-, print- en zelfs radioreclame kunnen worden gebruikt om het woord over de wedstrijd te verspreiden.

Andere Halloween-fotowedstrijden kunnen binnenversieringen, buitendecoraties, ambachten, kostuums voor kinderen of volwassenen of zelfgemaakte lekkernijen bevatten.

Er zijn andere vormen van wedstrijdmarketing die ook kunnen werken. Eigenaren van online winkels voor video- of filmmemorabilia kunnen om een lijst met favoriete Halloween-films vragen. Eigenaren van sportwebwinkels kunnen klanten vragen om hun favoriete oktoberverrassingen te noemen. Wedstrijdmarketing is een geweldige manier om een detailhandel te promoten tijdens het Halloween-verkoopseizoen.

Maak een video

Bijna elke winkeleigenaar met een smartphone kan video's van hoge kwaliteit maken van aan Halloween gerelateerde promotionele inhoud. Deze video's moeten vermakelijk en deelbaar zijn.

Video-contentmarketing is altijd een goed idee. Maar het is vooral goed tijdens het winkelseizoen voor Halloween.

Halloween is een belangrijke feestdag voor eCommerce-verkoop. Er zijn veel manieren waarop handelaren op Halloween-kopers kunnen verkopen. Hiertoe behoren bundels met Halloween-thema, wedstrijden en videocontent. Er plezier mee hebben - is het belangrijkste onderdeel van elke marketing met een Halloween-thema!

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave