Webwinkel software voor MKB

5 manieren om je ShopFactory webshop te laten groeien in 2021

2021 is net begonnen. Er is dit jaar genoeg tijd om je e-commercebedrijf te laten groeien. Houd er rekening mee dat bedrijfsgroei van invloed kan zijn op elk gebied van een e-commerce-operatie. De cashflow stijgt doorgaans, de koopkracht neemt toe, de overheadkosten worden een relatief kleiner percentage van de omzet. En in de meeste gevallen gedijt het bedrijf. De vraag is dan niet of je wilt groeien, maar hoé je jouw ShopFactory-winkel kunt laten groeien.

Hieronder vind je 5 tastbare manieren om je bedrijf in 2021 en daarna te laten groeien...

5 manieren om je ShopFactory webshop te laten groeien in 2021

1. Ken je kopers

Hoe beter een eigenaar van een online winkel begrijpt wie zijn klanten zijn, hoe beter een winkelier in staat zal zijn om zijn klanten op de markt te brengen en te communiceren. Goed geplande en uitgevoerde marketing en communicatie zouden moeten leiden tot meer verkeer, conversie, verkoop en winst. Het kennen en begrijpen van je kopers is essentieel voor de groei van je bedrijf. De beste bedrijven kennen hun klanten net zo goed als hun eigen familie. Hoewel je kopers misschien niet wilt uitnodigen voor de lunch, wil je meer weten over hun koopgedrag.

Stel jezelf eerst de vraag: als je één nieuw ding over jouw kopers zou kunnen weten, wat zou dat dan zijn? Hoe hebben ze je winkel gevonden? Waarom hebben ze besloten om te kopen? Wat deed hen besluiten om toch niet te beslissen? Het belangrijkste hier is om naar je klanten te luisteren, want kleine aanwijzingen kunnen tot grote stijgingen in je verkopen leiden.

Tip: overweeg een 'zeer korte enquête' uit te voeren om het antwoord op je vraag te krijgen, dit kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf.

2. Kies zorgvuldig nieuwe producten

Voor veel eigenaren van online winkels is het kerstinkopenseizoen dat begint na Halloween, de tijd van het jaar waarin een aanzienlijk deel van de jaarlijkse verkopen plaatsvindt. De producten die in deze piekperiode worden verkocht, worden vaak in juli en augustus door jouw bedrijf geselecteerd en besteld. Dit kan je cashflow beïnvloeden totdat producten worden verplaatst en tijdens het kerstinkoopseizoen worden verkocht - dus er moet wat financiële planning worden gemaakt. Een ding om ook te onthouden - na het kerstinkoopseizoen kopen shoppers over het algemeen nog steeds "voor zichzelf" na de kerstdrukte. Als ze niet hebben gekregen wat ze wilden voor Kerstmis, zullen ze kopen en dan voor zichzelf uitgeven.

Tip: Kies nieuwe producten zorgvuldig voor de feestdagen in 2021. Als je marges zodanig zijn dat je kunt concurreren met Amazon, kun je producten voor het grote publiek verkopen. Maar als je niet zo'n koopkracht hebt, overweeg dan om nicheproducten te zoeken die moeilijker te vinden zijn bij grootwinkelbedrijven.

3. Wees een uitgever

Krijg het verkeer, converteer het verkeer, verkoop het verkeer. Neem een ​​deel van je geld en herinvesteer het in meer verkeer. Als je dit proces winstgevend kunt maken, vermenigvuldigt dit zich en groeit de omzet van je bedrijf. Hoewel deze uitleg geen rekening houdt met loyale klanten, die doorgaans drie tot vijf keer zoveel uitgeven als een nieuwe klant voor elke bestelling, zullen ze in de loop van de tijd aanzienlijk meer uitgeven. In 2021 zal de beste verkeersverhogende strategie zijn: het publiceren van hoogwaardige en nuttige inhoud. Sommige marketeers zijn zelfs van mening dat contentmarketing, d.w.z. het publiceren van nuttige content, de beste beschikbare marketingtactiek is. En ze hebben gelijk - dat is het ook (en het is relatief goedkoop omdat je de content maar 1x hoeft te schrijven).

Tip: onthoud dat video ook inhoud is.

4. Gebruik e-mailmarketing

E-mailmarketing is nog steeds een van de allerbeste tools die beschikbaar zijn voor eigenaren en marketeers van e-commercebedrijven. 95% van de online shoppers gebruikt e-mail en 91% van hen controleert hun e-mail elke dag. Bovendien bleek uit een onderzoek dat 60 procent van de marketeers ontdekte dat hun e-mailmarketing een positief investeringsrendement opleverde. In feite levert het uitgeven van een enkele dollar aan e-mailmarketing gemiddeld $ 44,25 op, of zoals uit andere onderzoeken blijkt: Bij een goede e-mailmarketing strategie levert elke klant op je mailinglijst gemiddeld 1 euro per maand op.

Tip: Houd het simpel, gefocust en doe het NIET te veel.

5. Investeer in sociale media

Social media is de speeltuin van de growth hacker. Wikipedia stelt dat "growth hacking een marketingtechniek is die is ontwikkeld door technologie-startups die creativiteit, analytisch denken en sociale statistieken gebruikt om producten te verkopen en bekendheid te krijgen". Growth-hackers zoeken vaak naar relatief goedkope manieren om met klanten in contact te komen, waaronder investeringen in sociale media-inhoud.

-

Wanneer is de laatste keer dat jij je ShopFactory hebt bijgewerkt?

ShopFactory 14 is de beste ShopFactory ooit in onze 25-jarige geschiedenis.

  • Bouw sneller en effectiever winkels.
  • Behaal betere SEO-resultaten.
  • Bied je klanten een krachtige nieuwe zoekervaring om het vinden van producten gemakkelijker te maken.
  • Verhoog de verkoop met een sterk verbeterde kassa.
  • Profiteer van een bijgewerkte mobiele modus
  • Toegang tot meer dan 1500 nieuwe apps en nog veel, veel meer.

Lees meer over ShopFactory 14

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave