Webwinkel software voor MKB

5 redenen om adresvalidatie voor je ShopFactory webwinkel te activeren

Er is misschien geen gegeven dat crucialer is voor het welslagen, dan de adresgegevens van de kopers bij online winkels, die afhankelijk zijn van efficiënte leveringsdiensten. Hoewel het een rechttoe rechtaan stukje van onze identiteit lijkt, bevatten adressen veel bewegende delen die een uitdaging vormen wat betreft de nauwkeurigheid van de gegevens.

Straatnummers en -namen, voorsteden, steden, en postcodes. Al deze elementen zijn noodzakelijke onderdelen van het adres van een koper, en ze zorgen ervoor dat je koopwaar op tijd en op de juiste plaats geleverd wordt.

Waarom adresvalidatie gebruiken voor je ShopFactory webwinkel?

Hieronder volgen de belangrijkste redenen waarom je de nieuwe adresvalidatie functie voor je online winkel zou moeten activeren.

5 redenen om adresvalidatie voor je ShopFactory webwinkel te activeren

1. Tijdsbesparing

Eerst en vooral bespaart het veel tijd. Als een koper bij het afrekenen een verkeerd adres heeft ingetypt, weet je pas of het adres geldig is als de zending op het afleveradres aankomt, wat, als het adres onjuist is, leidt tot een mislukte levering en frustratie bij zowel jou als je koper. Zelfs als je achteraf het adres met de kopers bevestigt, verlies je veel tijd met het opnieuw bezorgen van het pakket voor dezelfde bestelling. En het verstoort je dagelijkse activiteiten. Je kunt je moeite besparen met adresvalidatie hulpmiddelen, omdat het adres van de koper automatisch geverifieerd wordt voordat je de pakketten verzendt. Met dit nieuwe hulpmiddel in ShopFactory 14 kan de koper nu zijn adres valideren tijdens het afrekenen.

2. Geld besparen

Het meermalen bezorgen van dezelfde bestelling laat ook een gat in de portemonnee. Met adresvalidatie kun je die extra kosten besparen door het adres automatisch te valideren. Het zal ook de kosten van het opnieuw toewijzen voor personeel, verspilde portokosten, en andere middelen verminderen.

3. Verhoog je conversiepercentages

Veel kopers verlaten hun winkelwagentje nadat ze een product aan het winkelwagentje hebben toegevoegd omdat ze het afrekenproces veel te ingewikkeld vinden. De adresvalidatie functie verzekert je kopers ervan dat hun product op het juiste adres wordt afgeleverd. Minder klikken verhoogt het omzettingspercentage, want kopers hoeven minder in te typen. Dit resulteert op zijn beurt in tevredenheid van de koper.

4. Verbetering van de gebruikerservaring

Zelfs de kleinste functie in je website kan de aandacht van een koper trekken en kan je imago maken of breken. Een eenvoudige toevoeging van adresvalidatie laat je overkomen alsof je echt geeft om de gebruikerservaring van je kopers. Het zal je kopers ook het gevoel geven dat je extra moeite hebt gedaan om het afrekenproces voor hen eenvoudiger te maken. Een goede gebruikerservaring zal leiden tot een goede winkelervaring voor kopers. Als kopers een goede verzendervaring hebben, kost het niet veel tijd om mond-tot-mondreclame over je merk op te bouwen.

5. Up-to-date zijn

Als je de winkelervaring van 20 jaar geleden vergelijkt met wat we nu hebben, zijn er veel verbeteringen die je ziet op het gebied van technologie, betalingen, verzending, inclusief de complete winkelervaring.

Een voortdurende verbetering van ShopFactory is dat we ernaar streven het afrekenproces eenvoudig en degelijk te maken. Online kopers vinden het vervelend om bij het afrekenen veel gegevens in te voeren.

Daarom moet je moeite doen om het aantal toetsaanslagen voor de gebruikers te verminderen en er ook voor zorgen dat je de vereiste informatie hebt.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave