Webwinkeleigenaren passen tegenwoordig het Collect in Store (Afhalen in winkel) model toe om beter aan de verwachtingen van kopers te voldoen. Koop online, haal af in de winkel - of Collect in Store - is een uitstekende manier om winkelverkeer te stimuleren en offline en online ervaringen te combineren. Voor elke online winkelier met een fysieke locatie is het een handige tactiek, en een die je een voorsprong kan geven op online-only concurrenten zoals Amazon.
De optie, die soms click-and-collect genoemd wordt, heeft tijdens de pandemie een aanzienlijke vlucht genomen. Nu ShopFactory online winkeliers het steeds vaker toepassen, is het essentieel te begrijpen wat dit is en waarom kopers het juist nu verwachten.
Een andere vorm hiervan wordt ook wel "Curbside pick-up" genoemd, wat de norm is geworden voor kopers die haast hebben, en producten willen afhalen zonder hun voertuig te hoeven verlaten als ze bij de winkel aankomen.
Hoe werkt het?
Kopers willen opties en flexibiliteit in hoe ze hun bestellingen willen laten uitvoeren. Ze willen hun bestellingen kunnen afronden of snel en efficiënt terugbrengen. Collect in Store is een oplossing om gemak te bieden door kopers in staat te stellen handig te kiezen welk artikel ze onmiddellijk willen kopen en op welke producten ze willen wachten. Hieronder zie je een typisch klantentraject:
Als het om In-Store pickup gaat, moet je extra gemak creëren. In de nieuwste versie van ShopFactory wordt, wanneer een koper bij het afrekenen kiest voor afhalen in je winkel, het formulier 'Afleveradres' automatisch vooringevuld met je winkeladresgegevens.
Om meer te weten over hoe je deze functie activeert lees je de FAQ hier.
Kopers kunnen in je fysieke winkel naar een aangewezen online afhaalplaats gaan waar iemand van je team of jijzelf de producten overhandigt. Zoals hierboven vermeld, gaan sommige winkeliers nog een stap verder door afhalen aan de stoep mogelijk te maken - waarbij een koper naar de winkel kan rijden en zijn bestelling in ontvangst kan nemen zonder ooit zijn auto te verlaten. Hoe dan ook, je koper moet vlot door de stappen voor het afhalen van zijn bestelling geleid worden, inclusief het ontvangen van een sms, push melding, of e-mail met snelle en gemakkelijke instructies over waar zijn product in de winkel zal liggen te wachten.
Je kunt dit gemakkelijk bereiken met ShopFactory Webhooks. Bekijk de video die laat zien hoe de webhooks app werkt of laat ons weten hoe we je kunnen helpen je processen te automatiseren, stuur een e-mail naar: sf14@shopfactory.com
Hier zijn acht extra tips om de klantervaring voor Store Pickup diensten te verbeteren
Als kopers in de winkel hun bestellingen gaan afhalen, zullen ze hoogstwaarschijnlijk beginnen rond te kijken en naar meer producten snuffelen. Of ze kunnen vergeten zijn nog iets aan hun winkelwagentje toe te voegen dat ze nodig hebben. In alle opzichten is dit de perfecte gelegenheid voor meer upsells. Het verzenden van bestellingen tot aan de voordeur van kopers kan duur zijn, met arbeids- en verpakkingskosten die snel oplopen. Je kunt besparen op de laatste-mijl-verzending als kopers de artikelen in je winkel afhalen en toch een snelle, gratis verzendmogelijkheid bieden.