Webwinkel software voor MKB

De voordelen van het tonen van gerelateerde producten in je ShopFactory webshop

Kopers aansporen om net iets langer rond te snuffelen is een verhaal zo oud als de tijd voor winkeliers.

Denk maar aan wanneer je zelf online winkelt. Het is bijzonder verleidelijk om te ontdekken welk product goed zou kunnen passen bij het product dat je van plan bent te bestellen of welke artikelen andere klanten kochten?

Upselling, cross-selling, en "andere klanten kochten ook" zijn krachtige merchandising tactieken waar kleine tot grote online winkels hun voordeel mee doen, ongeacht de branche.

Gerelateerde en aanbevolen producten kunnen de verkoop stimuleren door kopers bewust te maken van andere producten die voor hen beschikbaar zijn of hen meer informatie te geven om hen bij hun aankoopbeslissing te helpen.

Laten we, voordat we in de verschillende merchandising mogelijkheden duiken, de voordelen bekijken van het tonen van extra artikelen onderaan je productpagina's.

De voordelen van het tonen van gerelateerde producten in je ShopFactory webshop

De belangrijkste voordelen van het plaatsen van gerelateerde producten:

- Verbeter de winkelervaring voor kopers omdat ze niet naar relevante artikelen hoeven te zoeken.

- Introduceer producten aan potentiële klanten die ze nog niet kennen maar wel kunnen gebruiken.

- Geef je verkoop een boost, net als upsells in een brick-and-mortar winkel.

- Verhoog je gemiddelde bestelwaarde. Je hebt liever dat kopers een grotere aankoop doen dan meerdere kleine bestellingen vanwege extra kosten zoals: credit card kosten, verzending en afhandeling, en andere afhandelingskosten factoren.

- Verhoog het aantal page views en de duur van je bezoek aan je online winkel, wat betekent dat je zoekresultaten kunnen verbeteren.

- Tenslotte hebben "Cross Promoted" of "Related Products" ook een enorm voordeel voor SEO. Het helpt je om wat men noemt "Interne links" te maken. Interne links kunnen je SEO prestaties bij sommige zoekmachines verbeteren. Cross-promoted producten hebben de neiging hun SEO waarde te verhogen als ze gepromoot worden met verwante en gelijksoortige producten.

De juiste strategie voor productaanbevelingen kiezen en het idee achter upselling, cross-selling, en "Samen gekochte" artikelen

Als het op productaanbevelingen aankomt, zijn er drie belangrijke soorten strategieën waar je je op kunt richten bij het uitwerken van je plannen:

1 Upselling

In een notendop is upsell het zover krijgen dat een koper een betere versie koopt van datgene waarvoor hij aanvankelijk kwam. Bij een upsell gaat het om hetzelfde product - hetzij als een opgewaardeerde of premium versie. We hebben waarschijnlijk allemaal wel eens een upsell meegemaakt, zoals in dit voorbeeld: Een basis auto kost nieuw € 22.000. De prijs trekt de klant aan. Maar voor je de auto hebt die je wilt, is hij vaak veel duurder. Met accessoires, lichtmetalen wielen, lederen bekleding, rijd je weg voor € 27.000.

2 Cross-selling

Bij cross-selling gaat het erom je klant zover te krijgen dat hij een extra, nauw verwant product koopt. Als je ooit gevraagd is: "Wil je een schoonmaaksetje bij je nieuwe schoenen?" Dan ben je met cross-selling in aanraking gekomen. Cross-selling voegt in zijn meest basale vorm waarde toe aan de aankoop, zowel voor de klant als voor de verkoper.

Een snelle tip: overdrijf het niet zoals Amazon of eBay doet. Nogal eens raken kopers in de war en worden ze op het verkeerde been gezet door te veel verschillende verwante of upsell artikelen. De sleutel hier is producten te selecteren en kruislings te promoten, zodat je de bezoeker niet kwijtraakt en vergeet waarvoor hij in je online winkel kwam. Dit is een belangrijke factor bij het sluiten van een verkoop.

3 Het sociale bewijs: "Klanten die dit product kochten, kochten ook dit..."

De "Andere klanten kochten ook" aanbevelingsstrategie werkt door andere producten aan te bieden die vaak door andere klanten in dezelfde winkelwagen gekocht werden als het product of de producten in kwestie. Kopers gaan bijna altijd op zoek naar de mening van anderen voor ze een artikel kopen dat ze nog nooit eerder gekocht hebben, omdat ze willen weten of het hun geld waard is. Ze kunnen altijd een terugbetaling vragen als het niet goed gaat. Maar ze willen ook zien dat het hun tijd en moeite waard is en genieten van het gemak dat ze dat voorwerp precies hebben wanneer ze het nodig hebben.

Implementeer gerelateerde en aanbevolen producten in je ShopFactory online winkel. Hoe werkt het?

ShopFactory maakt het eenvoudig om gerelateerde producten voor je klanten te krijgen.

- Om een product te koppelen aan gerelateerde producten/paragrafen, aan andere pagina's op je website, of aan externe websites, volg je de stappen in deze handleiding.

- Om aan meerdere producten tegelijk "gerelateerde producten" toe te voegen, kun je met productsjablonen veel tijd en moeite besparen. Volg de stappen op de volgende handleiding om te ontdekken hoe en meer te weten te komen over het werken met productsjablonen om tijd te besparen.

- ShopFactory ondersteunt de "Aanbevolen producten" functie bekend als "Klanten die dit product kochten, kochten ook dit...". De geautomatiseerde widget toont andere artikelen die samen met een bepaald product gekocht werden. Om het te activeren volg je de stappen in de deze handleiding.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave