Webwinkel software voor MKB

Productreviews: Laat je bedrijf groeien - geef je klanten vertrouwen

We zijn er trots op een gloednieuwe Product Review App te introduceren voor alle ShopFactory 14 Total Care abonnees.

Waarom zou je overwegen om productreviews in je ShopFactory webwinkel te gebruiken?

Productreviews zijn een geweldige manier om je bedrijf te laten groeien.

Als klanten op het punt staan iets in je winkel te kopen, vinden ze het leuk om recensies van andere kopers te zien (social proof). De recensies helpen hen een weloverwogen beslissing te nemen. Statistieken tonen aan dat het hebben van productbeoordelingen op je productoverzicht- en detailpagina's een aanzienlijke invloed heeft op het conversiepercentage van je producten.

Je kunt ook sterren voor je productbeoordelingen op Google laten zien. Hoewel het hebben van de sterren je rangschikking in Google niet zal opkrikken (het is geen rangschikkingssignaal voor Google), verbetert het wel de CTR (Click-through-rate) van je Google zoekresultaten. Mensen klikken liever op een zoekresultaat dat beoordelingssterren voor recensies toont dan op resultaten zonder beoordelingssterren.

Productreviews: Laat je bedrijf groeien - geef je klanten vertrouwen

Er is nu een integratie met een uitstekende dienst genaamd Stamped. Je kunt gratis van hun diensten gebruik maken met hun Free Plan. En als speciale introductie kun je nu de Stamped Review App 3 maanden lang gratis in je ShopFactory Total Care krijgen.*

7 redenen waarom productbeoordelingen essentieel zijn voor je ShopFactory winkel

Gemakkelijke toegang tot het Internet heeft de manier waarop mensen tegenwoordig voor bijna alles winkelen radicaal veranderd.

Van mobiele telefoons tot kleding, het komt zelden voor dat je blindelings een aankoopbeslissing neemt zonder verschillende online recensies door te lezen. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de kopers minstens één online recensie leest voor ze een winkel bezoeken.

Belangrijker is dat 94% van de online shoppers meldt dat negatieve recensies hen had overtuigd om een winkel niet te bezoeken.

Dit betekent dat, wat je bedrijf ook is, het hebben van een positieve online aanwezigheid je verschillende belangrijke voordelen oplevert, en daarom wordt het een cruciaal onderdeel van je branding.

Als je begrijpt waarom je online recensies nodig hebt, kun je de ervaring van je kopers optimaliseren om een positieve online voetafdruk te helpen creëren. Laten we de zeven redenen doornemen waarom de gepubliceerde ervaringen van je klanten met je merk van vitaal belang zijn.

1. Social proof levert meer bestellingen op

We zijn eerder geneigd een bestelling te plaatsen als anderen om ons heen - zelfs volslagen vreemden - het ermee eens zijn dat het een goede beslissing is. Tegenwoordig zijn online recensies de grootste bron van social proof, en ze hebben een duidelijke invloed op de omzet.

2. Ze maken je ShopFactory webwinkel zichtbaarder

Een succesvolle winkel zijn betekent ook dat je een zichtbare winkel bent.

Als ze beslissen wat ze willen kopen, zullen de meeste kopers op Google en sociale media kijken. Deze kanalen hebben hun unieke manieren om inhoud te indexeren en te verzamelen, en ze hechten allemaal waarde aan originele en actuele inhoud. Reviews van klanten voegen unieke content toe aan je product pagina's en kunnen op die manier helpen de inhoudsmachine te voeden, waardoor je winkel in de gunst van de algoritmen blijft.

3. Ze laten je betrouwbaar overkomen

Je winkel kan aanzienlijk vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen door een gestage stroom positieve recensies.

Een van de interessantere bevindingen van recent onderzoek is hoe krachtig recensies zijn bij het opbouwen van de online identiteit van je zaak.

Veel kopers wantrouwen bedrijven die beoordelingen onder (of zelfs boven) vier sterren hebben. Dit laat een kleine foutmarge bovenaan, maar websites met betere gemiddelde beoordelingen hebben aanzienlijk meer kans om beoordelingen omgezet te zien in websitebezoekers en verkopen.

4. Ze breiden het gesprek over jou uit

Zeer goede (of negatieve) beoordelingen hebben een manier om zich snel te verspreiden.

Consumenten aanmoedigen om je online winkel te beoordelen is een gemakkelijke manier om je bereik uit te breiden.

Als mensen positieve dingen te zeggen hebben, zijn ze ook eerder geneigd hun recensies op meer sites te delen, waaronder externe websites als Facebook, Instagram e.d.

Deze hubs zijn van vitaal belang voor je online aanwezigheid, want Google verzamelt gegevens van dit soort sites bij het opbouwen van zijn eigen resultaten ranking. Zelfs op individueel niveau kan het hebben van positieve reviews helpen om verdere reviews te pushen.

5. Ze zijn steeds belangrijker voor de besluitvorming

Een proactief gecultiveerd imago is er een dat de online zichtbaarheid van je winkel vergroot, en dat betekent tegenwoordig dat kopers op verschillende manieren aangemoedigd moeten worden om over je te praten. Social media is een geweldig hulpmiddel, maar de mogelijkheid voor klanten om op andere kanalen over je te praten is een cruciaal onderdeel van je aanwezigheid.

Bijna tweederde van de kopers vindt dat online recensies een essentieel onderdeel zijn van het beslissingsproces. Als ze willen weten wat de beste plaatsen zijn om naartoe te gaan, wenden ze zich eerder tot Google, Facebook dan tot een krant of zelfs hun vrienden en familie.

6. Ze hebben een duidelijke invloed op de omzet

Case studies en theorie kunnen misleidend zijn. De werkelijkheid volgt niet altijd een logica, en er zijn altijd uitschieters. Maar er is een groeiende hoeveelheid benchmark gegevens die bewijzen dat reviews wel degelijk empirisch tot een groter verloop leiden.

Uit een studie van de Harvard Business School bleek dat online reviews aantoonbaar invloed kunnen hebben op je bedrijfsresultaat. Websites die positief bekeken worden hebben een betere omzet, maar zelfs het verbeteren van je sterrenbeoordeling kan een positief effect op je omzet hebben.

7. Ze geven je een open lijn naar consumenten

Meer dan alleen maar recensies plaatsen, verwachten kopers tegenwoordig dat bedrijven op hun opmerkingen reageren.

Deze recensies geven je ook een forum om openhartig te zijn tegen klanten en positieve recensies te versterken met bedankjes, of promoties. Belangrijker nog, ze geven je ook een manier om een slechte recensie snel recht te zetten en te laten zien dat je om ze geeft.

Over Stamped

Stamped.io is een AI-gestuurd eCommerce marketing platform dat business-to-consumer merken in staat stelt hun bedrijfsgroei te versnellen door de betrokkenheid van gebruikers te vergroten, de omzet te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren via Recensies & Reviews, Vraag & Antwoord, Visuele Marketing, Loyaliteitsprogramma's & Verwijzingen. Hun voortdurende focus op klantsucces en het zoeken naar nieuwe innovatieve manieren om merken te helpen meer waarde uit hun producten en diensten te halen, hebben hen tot een van de snelst groeiende bedrijven in de industrie gemaakt.

* het aanbod van 3 maanden vervalt eind januari 2022, daarna wordt de gratis proefperiode teruggebracht tot 14 dagen.

(PS: Het is voor altijd gratis inbegrepen in ons ShopFactory Platinum Plan)

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave