Webwinkel software voor MKB

Trucs om loyaliteit op te bouwen, gebruikt door luchtvaartmaatschappijen om inspiratie uit te halen

Innovatieve marketingstrategieën zijn essentieel voor de meeste industrieën, vooral voor eigenaars van online winkels. Mensen lezen dagelijks over belabberde klantenservice en productrecenties. Zonder enkele pro-actieve en professionele marketing benaderingen om loyaliteit te creëren, kun je niet overleven in deze concurrerende wereld. Hier zijn 4 marketing tips die luchtvaartmaatschappijen gebruiken om je te helpen inspiratie op te doen. Werp er een blik op als je de kans krijgt....

Het idee hier is om creatief te blijven en consequent beter te presteren dan concurrenten. Met andere woorden, verkoop minder en bied meer waarde. Denk eerst aan de kopers, en laat de winst vanzelf volgen. Je bedrijf draait tenslotte om je klantenbestand.

Trucs om loyaliteit op te bouwen, gebruikt door luchtvaartmaatschappijen om inspiratie uit te halen

1. Richt je op de bestaande klant

Het behouden van een klant kost 5 keer minder moeite en geld dan het werven van een nieuwe. Dit is de belangrijkste reden waarom luchtvaartmaatschappijen hun beste klanten letterlijk in de watten leggen en regelmatig met hen communiceren. Door hetzelfde te doen kun je ook frequente bestellingen, aanbevelingen, mond-tot-mondreclame stimuleren, en positieve getuigenissen verzamelen.

Een lidmaatschaps- of beloningsprogramma helpt nieuw publiek te bereiken en hen om te zetten in potentiële klanten. Hetzelfde geldt voor eigenaars van online winkels, die klanten specifieke punten kunnen geven, die ze kunnen gebruiken voor toekomstige bestellingen. Het resultaat is dat klanten dankzij deze beloningspunten steeds met dezelfde luchtvaartmaatschappij reizen. Deze strategie is geweldig om je klantenbestand te vergroten en je bestaande klanten te behouden.

QUICK TIP : Met ShopFactory Cloud kun je "Lidmaatschapsprogramma's voor klanten" instellen zodat een klant kan inloggen om kortingen te krijgen die voor alle winkelleden gelden.
Zie hier hoe je dit kunt bereiken.

Je kunt ook 'Gratis verzending' aanbieden aan shopleden als ze een bepaald bedrag kopen.
Zie hoe in deze handleiding.


2 Herken en noem eersteklas klanten en frequent flyers bij hun naam

Het doel hier is heel eenvoudig. De nadruk leggen op de persoonlijke benadering van de klantenservice.

"Zeker, dat is makkelijk gezegd. Maar hoe zou je dat precies kunnen doen?" Laten we naar de grondbeginselen kijken. Dit betekent dat zelfs zoiets eenvoudigs als een klant bij zijn voornaam noemen een heel eind kan gaan in het scheppen van een persoonlijke band met iemand en het verbeteren van de loyaliteit. Door klanten bij hun naam te noemen verwijder je de nummers waarmee klanten aangeduid worden. Met andere woorden, als bedrijven iemands naam zeggen, erkennen ze de menselijkheid van hun klant. Het voordeel van het gebruiken van de naam van een klant is het scheppen van een unieke ervaringsomgeving. Ja, het klinkt misschien klein, maar kleine details tellen op. Je zou trouwens ook een handgeschreven bedankbriefje aan je "frequent flyers" pakketjes kunnen toevoegen om een attent maar loyaliteitsversterkend gebaar te maken.

QUICK TIP : Plaats je profiel (of dat van je medewerkers) in je winkel. Benadruk de mensen die de zendingen klaarmaken, degenen die dagelijks met klanten communiceren, en die om hun tevredenheid geven. Het persoonlijke tintje herinnert je klanten eraan dat ze met mensen te maken hebben, niet met een "organisatie". ShopFactory Cloud biedt een lijst om je eigen eersteklas klanten te identificeren door ze te sorteren op het aantal bestellingen, aankooptotalen, en zelfs hun gekochte producten.


3 Vermijd verborgen kosten en bied wat onverwachte extra's

Transparantie toevoegen aan je verzendtarieven is een andere eenvoudige actie die je kunt ondernemen. Mensen ergeren zich wanneer luchtvaartmaatschappijen hen verborgen kosten gaan aanrekenen, zoals snacks of drankjes als ze eenmaal aan boord zijn. Om dit te voorkomen moet je als winkelier zo vroeg mogelijk in je afrekentrechter toegang geven tot eerlijke verzendkosten. "Verrassende" verzendkosten zijn een van de belangrijkste oorzaken van het afhaken van winkelwagentjes. Je zou eigenlijk moeten kijken of je het samen met het loyaliteitsprogramma nog beter kunt doen door kleine gratis goodies in de pakjes te stoppen om je reputatie te versterken voor bestellingen die een bepaald € bedrag bereiken.


4 Klantentevredenheid en waar voor je geld

De waarde die je aan je kopers biedt is recht evenredig met je winst. Maar, wat zijn die extra waarden in de praktijk? Vernieuwende luchtvaartmaatschappijen maken artikelen en video's over onderwerpen als "Vliegen voor de eerste keer - wat moet je voorbereiden?". Behalve dat ze je merkbekendheid en SEO versterken, zijn zulke op beginners gerichte inhoud echt nuttig voor al diegenen die je producten of diensten voor de eerste keer willen gebruiken. Als mensen je inhoud lezen, zullen ze waarschijnlijk ook via jou een ticket boeken.

Meer beenruimte geven en meer opties bieden, zoals verzending en betaling, is een andere cruciale strategie die elke ShopFactory winkelier kan toepassen om de reis van zijn kopers toegankelijker en comfortabeler te maken. Dit kun je blijvend bereiken met ShopFactory cloud huurplannen, inclusief voortdurende upgrades naar de nieuwste versie van ShopFactory en het aanbieden van nieuwe en meer functies om de klantervaring te versterken. Combineer dit met beloningspunten, en kopers zullen zeker voor altijd met je meevliegen.

Breng je shop tot leven met ShopFactory.
ShopFactory is de makkelijke manier om een mobielvriendelijke webwinkel te maken.

Mobiele weergave