Search Engine Optimization (SEO) gaat onder andere over het integreren van de juiste keyword combinaties in je website zodat de zoekmachines je site aantrekkelijk genoeg vinden om hem te tonen als klanten een zoekopdracht invoeren.
Zoekers zijn de klanten van zoekmachines, wat betekent dat het tevreden houden van hen een hoge prioriteit heeft voor zoekmachines. Hieronder staan een aantal gratis hulpmiddelen die je kunnen helpen met het vinden van de zoekwoorden waarmee potentiële klanten op zoek gaan naar jouw producten.
Met deze tools kan je keywords vinden die gerelateerd zijn aan een zoekterm die je invoert, om je te helpen bij je keyword onderzoek.
De kracht van de Google Adwords Zoekwoordplanner ligt in de hoeveelheid suggesties die hij geeft. Aangezien Google de belangrijkste zoekmachine is en het in hun eigen voordeel om je de beste zoekwoorden te bieden, is deze keyword tool in feite alles wat je nodig hebt voor SEO. https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Deze gratis tool word je aangeboden door het bedrijf Wordtracker. Hoewel hij gratis is, proberen ze wel een maandelijks betaalde dienst aan je te verkopen. Hij komt wel met andere suggesties dan Google, wat kan helpen bij het brainstormen voor zoekwoorden.
http://freekeywords.wordtracker.com/
Dit bedrijf zal ook proberen je zover te krijgen dat je je inschrijft voor een betaalde dienst, maar biedt ondertussen wel een goede keyword tool voor extra keywords.
http://www.keyworddiscovery.com/search.html
De populairste zoekmachine is Google, gevolgd (met een grote achterstand) door Yahoo, Bing en Ask.
Om je website op te geven bij een van deze zoekmachines, klik je op de onderstaande links en volg je de instructies:
Google: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
Yahoo: http://search.yahoo.com/info/submit.html
Bing: http://www.bing.com/toolbox/submit-site-url
Wil je weten welke pagina’s van je website geïndexeerd zijn door een zoekmachine? Ga simpelweg naar de zoekmachine en tik het volgende in:
site:www.jouwwebadres.extensie
Oftewel, zet het webadres van je website achter “site:”.
De zoekmachine zal dan al jouw geïndexeerde pagina’s opgeven.
Des te meer gerelateerde websites naar je linken, des te groter de kans is dat je hoog in zoekresultaten komt.
Dit heet link populariteit.
Om uit te vinden hoeveel (geïndexeerde) website naar je linken, ga je naar een zoekmachine en tik je het volgende in:
link:www.jouwwebadres.extensie
Oftewel, zet het webadres van je website achter “link:”.
De zoekmachine zal dan alle naar jou linkende pagina’s opgeven.
Kon je weinig of geen links vinden in de bovenstaande check? Maak je geen zorgen. Klik op de onderstaande link om websites te vinden die naar je kunnen linken. Hiermee kan je je link populariteit verbeteren.
http://www.strongestlinks.com/directories.php?sortcolumn=PR
Des te hoger de PR-waarde op de pagina, des te meer invloed de link kan hebben op je zoekpositie. Probeer gratis of goedkope link tools te vermijden die beweren je duizenden links te geven. Zoekmachines als Google zien dit als zoekmachine spamming en verlagen je zoekpositie als ‘straf’.
Wil je weten hoe goed je website het doet vergeleken met alle andere websites op het internet? Ga naar http://www.alexa.com en voer je domeinnaam rechtsbovenin in.
Maak je geen zorgen als niet bij de top 1 miljoen websites staat. Het verhogen van je website is een uitdaging, en er zijn erg veel websites. Verhoog je positie door het aantrekken van klanten.
Op deze website kan je ook de keywords vinden die werken voor je concurrenten.
De beste webwinkel software oplossingen, zoals ShopFactory, zullen zoekmachineoptimalisatie functies ondersteunen die veel helpen bij het bereiken van hoge zoekresultaten.